Toon posts:

Is er ooit een revisie van de WD360 met NCQ uitgekomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er ooit of komt er nog een revisie van de 36 GiB Western Digital Raptor die de voordelen van de 74 GiB variant heeft. (stillere lagers en Native Command Queuing)
Ik was een beetje aan het rondkijken omdat ik me afvroeg of NCQ erop zat, maar kom niks vinden.(google en got search)

Dus als iemand het weet, laat het aub weten.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-03 20:08
zelf weet ik het niet, maar mss kan je eveneen meiltje naar WD zelf sturen, zij zullen het wel weten ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 15:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Raptor WD740GD en WD360GD hebben beide geen NCQ. De WD740GD heeft wél TCQ (ATA Tagged Command Queuing), maar dat levert in de praktijk alleen maar verlies van snelheid op. TCQ is feitelijk een nutteloze feature.

Verwijderd

Topicstarter
Dus in de "nabije" toekomst(2005, dus tegen de tijd dat de volgende generatie moederborden ruim aanwezig is voor de s939 a64) is een 2x200 GiB Seagate 7200.7(of een andere vergelijkbare hardeschijf met NCQ) in raid 0 een betere keuze als een 36 GiB raptor en een Seagate 7200.7? (even de opslag ruimte verschil negeren)

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 09:48
Qua feit dat die NCQ hebben wel ja ... Alleen ligt de pure snelheid van die schijven volgens mij nog wel achter bij de WD Raptors, en denk niet dat enkel NCQ dat compenseert. Maar kan me vergissen in die snelheden. Maar geloof dat vooralsnog maar een paar schijven sneller waren dat de Raptors, en dacht zelfs alleen maar de nieuwe Maxtor Diamondmax 10's. Maar kijk dus gewoon even naar een vergelijking bij storagereview ofzo.