Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Socket-A betekent dat, omdat je nu ook Semprons hebt in een paar smaken qua sockets.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
OK, maar is het niet zo dat de Athlon XP slechts voor de S-A te krijgen is en deze mededeling misschien niet nodig is?Prutz0r schreef op 30 september 2004 @ 19:12:
Socket-A betekent dat, omdat je nu ook Semprons hebt in een paar smaken qua sockets.
Yo
Laten we dan consequent zijn. Correct is GHz, kB en MHz.Breepee schreef op 30 september 2004 @ 19:10:
AMD Athlon XP 2600+ (1,92Ghz, 512KB, 333MHz FSB)
KBJazzy schreef op 30 september 2004 @ 19:44:
[...]
Laten we dan consequent zijn. Correct is GHz, kB en MHz.
De H in GHz is nog klein, dat moet nog een grote worden. De k van kB moet klein zijn, niet groot.Steve schreef op 30 september 2004 @ 19:49:
[...]
KB. De H'tjes in GHz en MHz waren al hoofdletters.
Er staat nu nog:
Dat moet zijn:Athlon XP 2600+ (S-A, 1,92Ghz, 512KB, 333MHz FSB)
Athlon XP 2600+ (S-A, 1,92GHz, 512kB, 333MHz FSB)
[ Voor 30% gewijzigd door Jazzy op 30-09-2004 19:55 ]
Oeps, overheen gekeken, gefikst. Maar we hebben de stijlafspraak dat we 'KB' schrijven en die afkorting is even correct, zo niet correcter, als 'kB'.
Nee, het is correct of niet correct. Een kleine k staat voor kilo, de grote K staat voor Kelvin. Zo heb ik het geleerd op school en voorzover ik weet is dat de officiële wijze.Steve schreef op 30 september 2004 @ 19:56:
Oeps, overheen gekeken, gefikst. Maar we hebben de stijlafspraak dat we 'KB' schrijven en die afkorting is even correct, zo niet correcter, als 'kB'.
Wat was de reden van de stijlafspraak? Wel goed trouwens dat jullie daar een afspraak over hebben gemaakt, eenduidigheid is lastig te bewaken met meerdere redacteuren. Jammer dat jullie de verkeerde keuze hebben gemaakt.
Edit: ik heb het nog even nagezocht en gezien dat K tegenwoordig gebruikt wordt als voorvoegsel voor 1024. In dat geval heb je helemaal gelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Jazzy op 30-09-2004 20:04 ]
Is dat niet Ki? KiB (of toch kiB)?Jazzy schreef op 30 september 2004 @ 20:01:
Edit: ik heb het nog even nagezocht en gezien dat K tegenwoordig gebruikt wordt als voorvoegsel voor 1024. In dat geval heb je helemaal gelijk.
K, Ki, kibi of Kilo. Het maakt geen deel uit van het SI stelsel maar is een voorstel van de IEC. Dat heb ik geleerd van deze pagina: http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Voorv.html (denk aan je flash-plugin en je hebt IE 6.0 of hoger nodig
KiB, GiB, TiB en de rest van de rataplan zijn de officiële benamingen. Of ze ingeburgerd zijn is een tweede. Wij van Tweakers.net schrijven kilobyte afgekort als 'KB', ook al is het niet volgens de officiële standaard.
Pagina: 1