[XP Pro] Pictogram van map aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik wilde mijn probleem al zo lang op het forum hier vragen, en nu komt het echt mijn neus uit!

In de map mijn documenten staat de map 'mijn muziek', 'mijn afbeeldingen' etc. Echter het pictogram bij de muziek map is verdwenen. Nu wil ik dat terug krijgen, en ik weet hoe dat moet: Rechtermuisknop => Eigenschappen => Tabblad 'aanpassen'. Nu volgt mijn probleem: Dit tabblad is verdwenen. Echt hardstikke vaag dus. En als ik rondkijk bij de eigenschappen van andere mappen staat dit tabblad er soms wel, soms niet.....

Hoe krijg ik het tabblad terug, of kan ik misschien in het register aanpassen hoe de map eruit ziet?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Op de site van Microsoft kun je het programma TweakUI downloaden. Daarme moet het mogelijk zijn om het icon te repairen.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Om een of andere vage reden is dat tabblad niet beschikbaar bij de "My..." mappen. Ik heb dit probleem ooit wel eens gehad, en ik heb toen even ergens anders een nieuwe map gemaakt met als naam "my music" (in jouw geval dan mijn muziek uiteraard :P), bestanden uit de originele map hierheen verplaatst. Bij de nieuwe map het pictogram aanpassen op de manier die je beschreef. De originele my music verwijderen, en de nieuwe map er voor in de plaats zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door k7of9 op 30-09-2004 19:18 ]

Mijn fotografie en videografie

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Als je "Deze Computer" opent, op "extra" klikt, dan kun je daar vervolgens "mapopties" instellen. Onder "Weergave" kun je mappen herstellen.
Misschien dat dat werkt?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Tweak UI had ik al, maar ik had deze optie over het hoofd gezien.... Het 'Mijn muziek' icoontje kan ik daarmee repareren, maar het icoontje van 'Mijn documenten' niet.

Is er iets anders mogelijk voor de 'Mijn documenten' map?