Nad 3300 defect?

Pagina: 1
Acties:

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:44
Ik heb een Nad 3300, sinds kort geeft het rechterkanaal een ander soort bas dan het linkerkanaal (wat wel normaal klinkt), het is alleen bij bas. De woofer op het linkerkanaal gaat helemaal mooi naar voren en naar achteren als ik de amp open zet. Gewoon lekker soepel, terwijl de rechter minder duidelijk beweegt, hij geeft wel bas, maar een ander soort bas, wat toch, vergeleken met de linkerkant, niet zo lekker klinkt. Aan de speakers ligt het niet want die heb ik al omgedraaid, dat heeft geen effect. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Is de eindtrap misschien kappot? Met instellingen klooien heeft geen zin want ik kan links en rechts niet appart afstellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

het ligt of aan je versterker of aan je akoestiek. Draai de aansluitingen achterop je versterker eens om, zodat de linker speaker het rechterkanaal weergeeft en andersom en kijk eens of nou echt het kanaal op de versterker stuk is, of dat het aan de loactie van de speaker ligt. (even logica gebruiken)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:44
nee ligt egt aan versterker...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je die aansluitingen weleens omgedraaid dan? Of weet je het "gewoon zeker". (dat laatste ben ik gezien mijn helpdeskervaring een beetje heel erg alergisch voor :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Controleer je speakerkabels dan eens qua dikte/verschil(onderling). Ik had exact hetzelfde, het lag bij mij én aan de accoustic én aan de kabel :D .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz