[MySQL] Data twee maanden verloren in enkele tabellen

Pagina: 1
Acties:

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
Vanaf mijn e-smith/sme server wordt een coppermine fotowebsite geserveerd voor een aantal vrienden. De MySQL database die erachter hangt bevat veel informatie over de afbeeldingsbestanden, users, comments, enzovoort.
Van de ene op de andere dag lijken een aantal tabellen ongeveer twee maanden aan data te zijn verloren. Hierdoor ontbreekt een enorm deel van de foto's op de website, de (foto)bestanden bestaan nog wel op de server, maar worden niet weergegeven op de website omdat ze simpelweg niet meer in de database voorkomen.
Met de server is naar mijn weten niets gebeurd, geen uitvallers of reboot, ook kan ik in de logfiles niets opvallends vinden.

Wat kan hier gebeurd zijn? Valt er nog iets te repareren/bijwerken? Ik heb geen recente backups.

[ Voor 3% gewijzigd door Pacjack op 30-09-2004 18:21 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je een backup staan? :)

Dit gaat me trouwens te diep in op MySQL qua loginstellingen en evt. backupsettings :) Het heeft minder met programmeren te maken, eerder met MySQL in het algemeen.

Vandaar: >> Software Algemeen

[ Voor 79% gewijzigd door gorgi_19 op 30-09-2004 18:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
Nee. ;( Dus wat dat betreft was dit een enorm leermoment. Had ik het maar gedaan, dan had ik die backups gemakkelijk terug kunnen zetten. Maar mijn backups zijn nèt ouder dan de afgelopen 2 maanden.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Pacjack schreef op 30 september 2004 @ 18:20:
[...]

Nee. ;( Dus wat dat betreft was dit een enorm leermoment. Had ik het maar gedaan, dan had ik die backups gemakkelijk terug kunnen zetten. Maar mijn backups zijn nèt ouder dan de afgelopen 2 maanden.
Het ergste wat ik kan bedenken wat er is gebeurd is dat er dmv SQL Injection (en POST-request) malafide SQL statements zijn uitgevoerd, waardoor data verloren is gegaan. Dit zie je nauwelijks terug in je logbestanden. Maar daar heb je je data niet mee terug. :) Wel goed is het om hier op te controleren :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo