[XP] CPU naar 100% bij starten app*

Pagina: 1
Acties:

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Beste mensen,
Ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn CPU. Op het moment dat ik een spel of aplicatie opstart schiet mijn cpu meteen naar 100 % en blijft hier ook een hele tijd op staan. Vooral met Games merk ik dit problemen. Zeker als ik daarnaast nog een lekker muziekje op wil zetten met winamp.
Ik dacht eerst dat het misschien spyware zou kunnen zijn maar ik heb reeds spybot en ad-aware laten controlen maar die konden niet meer vinden.
Hier zijn mijn specs:
Besturingssysteem (Windows XP Home Edition, Service Pack 1 (5.1 - 2600)) installed for(59w 6d 19h 6m)
Cpu (1-AMD Athlon™ XP 2600+, 2122MHz, 256KB (0% Load) )
Ram (Usage: 434/1280MB (33.91%))
Videocard (RADEON 9600 SERIES - Secondary)
Display (1280x1024 32bit 85Hz)
harddisc (total: 171.75Gb12 / free: 91.75Gb

Hopenlijk kan iemand mij verder helpen.
alvast bedankt!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 12:53

UTM

Het is toch goed dat je CPU op volle kracht werkt wanneer jij een game speelt :?
Dat die op volle kracht speelt geeft jou meer FPS's en speelt het dus lekkerder ;)
Besturingssysteem (Windows XP Home Edition, Service Pack 1 (5.1 - 2600)) installed for(59w 6d 19h 6m)
Mm een re-install is niet verkeerd. Meer dan een jaar een OS runnen is natuurlijk geen probleem, maar het is wel een jaar gebruikt waardoor er veel zooi opkomt

[ Voor 82% gewijzigd door UTM op 30-09-2004 18:13 ]

Verwijderd

Mijn advies zou een complete reinstall zijn van je winxp, en voordat je iets anders installed alle updates van xp te installen. Mijn XP installatie heeft t 27 weken uit gehouden totdat ie plots erg traag werd, dus aangezien jouw installatieleeftijd zou ik t spul eens reinstallen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Rambie, zou je in het vervolg een iets betere titel willen verzinnen? Zie de WOS policy omtrent titels :)

titeledit:

[hulp] CPU flipt ==> [XP] CPU naar 100% bij starten app*

Verder wil ik je vriendelijk verzoeken iets meer informatie te geven, over het algemeen hebben GoTters geen kristallen bol bij de hand :)

[ Voor 23% gewijzigd door G33rt op 30-09-2004 18:15 ]

• Rambie
hmmz misschien moet ik hem idd een formatteren en xp er opnieuw opzetten. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken. Ben namelijk wat dat betreft echt nog een leek. Heeft iemand misschien een link waar ik stap voor stap kan vinden wat ik moet doen.

Ik hoop dat iemand nog andere tips heeft.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rambie schreef op 30 september 2004 @ 18:39:
hmmz misschien moet ik hem idd een formatteren en xp er opnieuw opzetten.
Das wel de "easy way out".. maar goed, voor jou wellicht de snelste manier.
Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken. Ben namelijk wat dat betreft echt nog een leek.
Heeft iemand misschien een link waar ik stap voor stap kan vinden wat ik moet doen.
Nou, wat dacht je ervan om eens bij Microsoft op de site te gaan kijken?
Tenslotte hebben ze Windows XP gemaakt, dus hebben ze daar ook alle documentatie over.

{oftewel: doe eens wat moeite?}

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rambie
heeft er verder niemand anders oplossingen of tips....

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
verzekeren kun je zelf.....

Makkelijkste : zorg dat je een 2e partitie hebt. kopieer daar de complete inhoud van c:\documents and settings\gebruikersnaam heen. Vergeet vooral niet de hidden files. Gebruik je alleen admin, maak dan even een 2e account aan en gebruik dat. Anders zijn de bestanden bezet.

kijk even in start->instellingen->software welke meuk je geïnstalleerd hebt

schrijf even dingen op als netwerksettings, servers voor mail etc. Die handige weetjes.

Kopieer ook even mogelijke bestanden van jezelf naar een andere partitie.

Download ook even XP SP2 admin install en plof die op D:

Cd erin, booten, c: formatteren en installeren. Na de install direct SP2 van de d: schijf eroverheen. Mocht je ADSL oid hebben, trek even de stekker eruit tot SP2 erop staat.

Daarna anti virus installeren, netwerk up brengen en anti virus bijwerken

Dan de rest. Alles wat je mist heb je reeds gekopieerd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Pagina: 1