[PC] Generals start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ik heb uiteraard eerst even gezocht maar kon helaas niet hetgeen vinden dat mijn probleem oplost:

Generals geeft bij het starten een foutmelding:
'Please make sure you have DirectX 8.1 or higher installed. Also verify that your videocard meets the minimun requirements'

Het betreft een laptop, maar heb wel gelezen dat er ook anderen zijn die dit probleem op hun desktop hebben. Het is een Acer Aspire 1604LC met P4-2.8 GHz, 512MB en een Mobile Radeon 9000. Ik heb catalyst 4.7 en 4.9 geprobeerd en heb DirectX 9.0c geinstalleerd. Ook heb ik de laatste update van Generals (1.07) geinstalleerd, wat niet hielp. Een herinstallatie van het spel of van heel windows mocht niet baten. Iemand een idee?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:39

Polycom

Poes van goud

'Also verify that your videocard meets the minimun requirements'

Dat zegt genoeg. Je videokaart trekt het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Polycom op 30-09-2004 18:19 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Pu_Dy schreef op 30 september 2004 @ 18:18:
'Also verify that your videocard meets the minimun requirements'

Dat zegt genoeg. Je videokaart trekt het niet.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ie dan maar niet opstart. Als je videokaart te langzaam is loopt ie gewoon traag. Generals startte ook prima op op mijn PC met een GeForce4 MX440, en die kaart is ook flink verouderd. :)
Ik denk dat het ergens anders aan ligt eigenlijk.

Op deze pagina staat dat er wat problemen waren met een Radeon 9000 (Mobility) op de Mac. Het is dan wel geen PC maar dat zou niet zoveel uit moeten maken.

Nog iets meer:
Je bent niet de enige met problemen met een Radeon en Generals.
http://forums.techguy.org...65782de6e924ad946c7f335d4
http://www.gametalk.com/t...uer_generals/62116390.htm

Het lijkt een beetje op een bug in Generals zelf. Stuur eens een mailtje naar de support afdeling van EA, misschien hebben die een oplossing.
Spijt me dat ik je verder niet kan helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door Cyphax op 30-09-2004 19:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

videokaart een beetjuh op zijn eind aan het lopen misschien :?

• F0kke
Thx Cyphax, ik word ook gedwongen om EA dan maar te gaan mailen, baal er erg van. Lijkt me wel makkelijk om gewoon met de laptop te gaan lannen, maar goed. Dan nog maar ff op de desktop spelen..
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:09:
videokaart een beetjuh op zijn eind aan het lopen misschien :?
Laptop is net terug na 2 maanden bij Acer te zijn geweest, lijkt me wel in orde te zijn. Verder kan ik wel gewoon andere games spelen zoals Far Cry en Call of Duty.

[ Voor 3% gewijzigd door F0kke op 30-09-2004 19:50 ]

• F0kke
Hallo,

Ondergetekende zit met een teleurgestelde zoon van 15 jaar. Kocht generals van z’n duurverdiende spaargeld en komt tot de conclusie dat hij zich bekocht voelt.

Onze pc (drie maanden oude pentium 2,4 met windows xp home edition etc. ) voldoet ruimschoots aan de gestelde minimum eisen zoals vermeld op de verpakking.

Echter, het spel doet het niet. Volgens de verstrekte telefonische informatie omdat het niet werkt met directx 9.0. Het zou persé 8.1 moeten zijn.

Toch geeft het programma zelf aan bij opstarten dat: “ 8.1 or higher” geinstalleerd moet zijn. Ook op uw verpakking wordt vermeldt dat de gestelde eisen MINIMUM eisen zijn. Bij mijn weten is Directx 9.0 beter dan 8.1 en dus zou het moeten werken toch?

Wie oh wie heeft de oplossing?

Met vrgr,
Kees Lodder
Hier komt er weer een voorbij. Hmm, deze persoon heeft telefonisch doorgekregen dat het persé met DirectX 8.1 gespeeld moet worden.. Onzin, want ik heb het op mijn desktop ook met 9.0c draaien.

Ik gooi dit linkje naar het computer idee forum er toch even bij, mocht het voor de search interessant zijn.

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
service pack 2 van xp geinstalleerd?

schijnt dat Generals problemen daarmee heeft

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Fokkie schreef op 30 september 2004 @ 18:04:
Ik heb uiteraard eerst even gezocht maar kon helaas niet hetgeen vinden dat mijn probleem oplost:

Generals geeft bij het starten een foutmelding:
'Please make sure you have DirectX 8.1 or higher installed. Also verify that your videocard meets the minimun requirements'

Het betreft een laptop, maar heb wel gelezen dat er ook anderen zijn die dit probleem op hun desktop hebben. Het is een Acer Aspire 1604LC met P4-2.8 GHz, 512MB en een Mobile Radeon 9000. Ik heb catalyst 4.7 en 4.9 geprobeerd en heb DirectX 9.0c geinstalleerd. Ook heb ik de laatste update van Generals (1.07) geinstalleerd, wat niet hielp. Een herinstallatie van het spel of van heel windows mocht niet baten. Iemand een idee?
Had mijn maat met zijn fujitsu siemens laptop ook al,ik weet niet of het jou probleem kan verhelpen maar probeer eens omega ati driver 2576 op www.omegadrivers.net _/-\o_

• F0kke
fragcompany schreef op 01 oktober 2004 @ 19:23:
[...]

Had mijn maat met zijn fujitsu siemens laptop ook al,ik weet niet of het jou probleem kan verhelpen maar probeer eens omega ati driver 2576 op www.omegadrivers.net _/-\o_
Held!!! Super bedankt, dit loste inderdaad mijn probleem op! Iedereen overigens bedankt voor het meedenken! Het is namelijk veel socialer om Generals op de bank inde huiskamer te spelen dan op zolder. :P

edit: nog even een reactie over SP2, mochten andere mensen dit topic in de search tegenkomen. Ik draai nu ook SP2, een werkt dus tegen alle verwachtingen in goed.

Mag dicht :)

[ Voor 14% gewijzigd door F0kke op 01-10-2004 22:40 ]

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 11:43
Ik kom nu pas dit topic tegen, maar ik heb hetzelfde probleem.

Eerst kon ik C&C Generals gewoon goed spelen (met directx9.0c), maar sinds ik een Geforce FX 5700 LE heb en daarbij meteen de nieuwste 61.77 drivers zegt Generals dat ik geen directx8.1 heb (of geen goede kaart).

Het ligt niet aan de kaart, want er zijn zat mensen Generals draaien op die kaart (google).
Kan het aan drivers liggen? zo ja, welke drivers moet ik dan hebben als de laatste van nvidia het niet doen?

• Bulls
  • Laatst online: 10-11 19:42
Ik heb nu een vage fout dat generals helemaal niet wil starten, het eerste vakje met generals en EA komt wel maar de 2e niet en er gebeurd verder niets.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Kijk even op omegadrivers.net

Deze drivers hebben het probleem bij de TS ook opgelost.
Het zou kunnen zijn dat het bij jou niet verschild dus ik zou het even uitproberen.

Om precies te zijn:
HIER

[ Voor 20% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 28-04-2006 23:27 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je je oude drivers geuninstalled? dus niet gewoon overschreve?

format lost je probleem 100% op

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bulls
hij start gewoon helemaal niet op, hij geeft niet eens het laad scherm. het gaat om een P4 en x800xt

• Bulls
ok nieuwe drivers installeren mocht niet baten ook oudere drivers niet. terug geklockt maar dat hielp ook niet, het enige wat nog niet geprobeerd is het opnieuw erop zetten van windows. maar daar hoeft het niet aan te liggen imo.

• Bulls
het is fixed met SP2 juist waar anderen er last van hebben helpt het hier...

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik heb hetzelfde probleem:

"Please make sure you have Directx 8.1 or higher installed. Also
verify that your video card meets the minimum requirements."

Ik kon het vroeger altijs spelen zonder problemen en mertke vandaag dus dit probleem. Ik snap er geen drol van, heeft iemand hier ondetussen al iets voor kunnen vinden? Ik iig niet :(

Spel al opnieuw geinstalleerd, net zoals directx.

specs: p4 3ghz, mobo drivers geinstaleed (spel werkte tenslotte altijd goed)
6800GT 256mb, drivers 84.21 en 81.98 geprobeerd.
XP +SP2 en alle updates

aahh durka durka durka

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

oplossing(voor mij iig):

My solution was to go into:

My Documents\Command and Conquer Generals Zero Hour Data\Options.ini
Then change from:
"Resolution = 1280 960" to "Resolution = 1152 864"

:):)

aahh durka durka durka

Verwijderd

Nog 1 ding de laatste update voor Generals is patch 1.08. en dit is in het algemeen vooral een 'compatibility patch'. Misschien helpt het, Download de patch hier
Pagina: 1