van je pc een dvd-videorecorder maken

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al gezocht hier op het forum en tot mijn verbazing geen topics hierover gevonden terwijl ik eigenlijk dacht dat vast wel meer mensen op het idee zijn gekomen.
Mijn vraag is dus in hoeverre het mogelijk is om met je pc een standalone dvdrecorder nate maken.
Ik heb wel eens geexperimenteerd met vcrrecorder, die neemt dan op bepaalde tijdstippen op, op je harddisk. Op zich wel leuk maar ik wil direct op DVD opnemen (en wel in dat formaat zodat ik de betreffende dvd ook in standalone spelers kan afspelen).
Nou heb ik een Pinnacle PCTV, en met hun software zou dit kunnen. Maar nou blijkt dit programma eerst naar de harddisk op te nemen en na de opname nog eens een half uur bezig zijn om de dvd samen te stellen en daarna wordt er pas gebrand :( Weet iemand of dit ook anders kan en hoe? En wat de minimale systeemeisen zijn? Ik wil dit namelijk eerst op mijn Barton 2600 proberen en als dit goed werkt eventueel mijn oude Thunderbird 800 ombouwen tot een dvdrecorder.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 16:17
De truc wordt wel 'direct to disc' genoemd en wordt b.v. beheersd door Ulead's MovieFactory 3. Doordat er in 'realtime' naar dvd geschikt mpeg-2 moet worden ge-encodeerd is er een pc nodig met deze capaciteit (circa 1700 MHz, Intel, cpu). Het kan ook met minder maar dan wordt niet dvd niveau op dvd (maar b.v. s-vcd niveau) gehaald. Van belang is voor de PCTV de driver om capturing mogelijk te maken met niet-Pinnacle software (zoals Ulead's MovieFactory 3), het lukt mogelijk toch met de met PCTV meegeleverde Pinnacle driver, probeer anders de universele BT-driver (WDM) van Sourceforge.net.

• robbertb
  • Niet online
ParkOverall schreef op 30 september 2004 @ 20:42:
De truc wordt wel 'direct to disc' genoemd en wordt b.v. beheersd door Ulead's MovieFactory 3. Doordat er in 'realtime' naar dvd geschikt mpeg-2 moet worden ge-encodeerd is er een pc nodig met deze capaciteit (circa 1700 MHz, Intel, cpu). Het kan ook met minder maar dan wordt niet dvd niveau op dvd (maar b.v. s-vcd niveau) gehaald. Van belang is voor de PCTV de driver om capturing mogelijk te maken met niet-Pinnacle software (zoals Ulead's MovieFactory 3), het lukt mogelijk toch met de met PCTV meegeleverde Pinnacle driver, probeer anders de universele BT-driver (WDM) van Sourceforge.net.
Wat is een BT-driver (WDM)?? ik kan het niet vinden op die site.

• ParkOverall
robbertb schreef op 02 oktober 2004 @ 00:29:
[...]

Wat is een BT-driver (WDM)?? ik kan het niet vinden op die site.
Je kunt op die site zoeken, dan vind je dit: http://sourceforge.net/projects/btwincap/ .

'BT' sloeg op de familie van BTxxx chips.

• robbertb
  • Niet online
ParkOverall schreef op 02 oktober 2004 @ 13:49:
[...]

Je kunt op die site zoeken, dan vind je dit: http://sourceforge.net/projects/btwincap/ .

'BT' sloeg op de familie van BTxxx chips.
Ik had op die site gezocht maar ik vond niks.

Opzich interessant project, alleen ik kan er niks mee. Heb het geinstalleerd en gelijk werkt mn Pinnacle pctv applicatie niet meer, pinnacle studio crasht, en met het programma AMCAP wat erbij zit kan ik ook niet veel. Kennelijk is het tunergedeelte nog in de prehistoriefase.. Hij vindt wel zenders maar slaat ze niet op ofzo. Wel aardig is dat je fm geluid uit je tvkaart zou kunnen halen, ook als je geen FMdecoder erop hebt zitten zoals ik. Ik heb het alleen niet uitgeprobeerd omdat ik de tv al niet goed aan de babbel kreeg.

• ParkOverall
robbertb schreef op 04 oktober 2004 @ 16:51:
[...]

Ik had op die site gezocht maar ik vond niks.

Opzich interessant project, alleen ik kan er niks mee. Heb het geinstalleerd en gelijk werkt mn Pinnacle pctv applicatie niet meer, pinnacle studio crasht, en met het programma AMCAP wat erbij zit kan ik ook niet veel. Kennelijk is het tunergedeelte nog in de prehistoriefase.. Hij vindt wel zenders maar slaat ze niet op ofzo. Wel aardig is dat je fm geluid uit je tvkaart zou kunnen halen, ook als je geen FMdecoder erop hebt zitten zoals ik. Ik heb het alleen niet uitgeprobeerd omdat ik de tv al niet goed aan de babbel kreeg.
(Zoeken is een kunstje; vaker proberen, aldoende leert men.....)

Het is vanzelfsprekend niet mogelijk twee (Pinnacle's versie en die van SourceForge.net) drivers voor een en hetzelfde apparaat te installeren; gebruik enkel de niet-Pinnacle versie als software van derden (zoals Ulead's MovieFactory3) niet functioneert met de standaard Pinnacle driver. Helaas is gebruik van de overige Pinnacle applicaties enkel mogelijk met hun eigen driver; kijk dus naar alternatieven voor de tuner-functie (zoals: Myth-tv o.i.d.?), een prijs die je moet betalen voor de mogelijkheid van 'direct to disc'?

Verwijder de Pinnacle driver voor het installeren van een alternatief.

[ Voor 5% gewijzigd door ParkOverall op 04-10-2004 17:53 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik denk dat je het de pinnacle pctv kaart niet gaat redden. Ik had die kaart vroeger ook en heb hem vervangen door de hauppage pvr250. Het grote voordeel vind ik dat de pvr250 een hardware mpeg coder aan board heeft. Hierdoor kan ik met een hele lage cpu load toch een 720x576 mpeg stream of m'n schijf wegzetten. Ik denk dat met name de codering naar mpeg, welke bij de pinnacle pctv kaart geheel in software moet, er voor zorgt dat je rappe hardware nodig hebt om dit real time bij te houden.

just my 2cents

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik ben bezig met zo'n dvd video recorder aan het bouwen.
Ik heb een oude VHS recorder leegemaakt en daar zal ik een pc'tje inbouwen met een compro tv-kaart. Hiermee kan ik de tv kaart programmeren om op gelijk welk moment op te starten en een bepaald programma op te nemen.
Normaal gezien zou ik er volgende week aan beginnen bouwen.

De voordelen van zo'n systeem zijn dat je er ook films kan op afspelen,divx,xvid,...
Dat je zelf je codecs kan installeren, meerdere tv kanalen tegelijk opnemen, netwerk mogelijkheid om films over het netwerk te verspreiden en op te nemen,...
Eigenlijk is het onbeperkt want dan vergeet ik nog de mp3 afspeel mogelijkheid,foto viewer. _/-\o_

• robbertb
  • Niet online
DeNB3rt schreef op 04 oktober 2004 @ 21:47:
Ik ben bezig met zo'n dvd video recorder aan het bouwen.
Ik heb een oude VHS recorder leegemaakt en daar zal ik een pc'tje inbouwen met een compro tv-kaart. Hiermee kan ik de tv kaart programmeren om op gelijk welk moment op te starten en een bepaald programma op te nemen.
Normaal gezien zou ik er volgende week aan beginnen bouwen.

De voordelen van zo'n systeem zijn dat je er ook films kan op afspelen,divx,xvid,...
Dat je zelf je codecs kan installeren, meerdere tv kanalen tegelijk opnemen, netwerk mogelijkheid om films over het netwerk te verspreiden en op te nemen,...
Eigenlijk is het onbeperkt want dan vergeet ik nog de mp3 afspeel mogelijkheid,foto viewer. _/-\o_
Dit was eigenlijk precies mijn idee! Ik heb namelijk 3 oude videorecorders staan waar alle 3 wat mee is.... maar dacht eerst op me gewone systeem testen of het wel mogelijk is en of het handig is.
Wat voor systeem gebruik je daarvoor? past moederbord+pcikaarten+voeding in zo oude VCR?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Tja, ik heb al jaren een soortgelijk idee: mijn PC gebruiken als multimedia-center.
Pas nu is dat écht mogelijk.
Destijds heb iik een Olivetti Envision aangeschaft0. Dit was weliswaar de eerste mmPC, maar video op harddisk (nog even afgezien van de harddisk-capaciteit) was niet echt mogelijk (wel een Mpeg1-kaart aan boord).

Nú zou ik in een snelle PC (inderdaad; Athlon 1800+, of een Epia moederbord) een TV/kaart inbouwen. Ik zou dan wel kiezen voor een (relatief dure) Hauppauge TV/kaart, die Mpeg2 encoding aan bord heeft.

Om dat te bereiken, wil ik mijn Targa Visionary 3000+ ombouwen, en wel zodanig dat ik alle drives 90 graden kan draaien, een nieuw houten frontpaneel ervoor, en de " staande" PC-kast als het ware als een desktop/kast kan gebruiken; de huidige hoogte is 43-44 cm, identiiek aan de breedte van een audio/installatie !

[ Voor 10% gewijzigd door Brothar op 04-10-2004 23:19 ]

eagle

Pagina: 1