Kan pas opstarten nadat de stroom er 'echt' vanaf is geweest

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoals je aan de titel wel kunt raden kan ik niet gewoon resetten maar moet ik m echt af zetten en dan pas aanzetten. Anders blijft ie eindeloos op het windows xp scherm draaien, wat wel beweegt overigens. BIOS reset had iig al geen nut. Ik kan zelfs m`n BIOS niet meer in?!? Del en ins reageert ie allebei niet op maar in Windows zelf wel :?

Kheb een ECS K7SEM mobo, 256mb RAM, AMD 2000+XP
Er zit geen randapparatuur in. Dus geen PCI of AGP kaarten e.d.

Hij deed het eerst wel maar nu niet meer.

Batterijtje van BIOS ofzo leeg, kweenie zeg maar wat...

Iig help me!!! Want dit schiet niet op zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Trasos op 30-09-2004 18:01 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Aan dat batterijtje ligt het in elk geval niet, dan zou je klok steeds verkeerd staan bij het opstarten (klok als in tijd).
Ik denk dat je moederbordje brak is...

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Het kan nog simpel, ik heb dit een beetje vaak gehad, maar neem het mij niet kwalijk als het dat niet is. ;)

Ik heb stage gelopen op een school die een serie pc's had met brakke voedingen. Na vervanging alles O.K.

Daarom een longshot: Probeer het eens met een andere voeding.
(simpele voedingen zijn niet zo duur, maar als je kan kan je van een vriend of een aardige pc-zaakje even vragen of je even hun testvoeding kan lenen ofzo)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ja, dat zou het inderdaad ook wel eens kunnen zijn.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik heb dat ook 2 keer gehad met 2 Athlon XP proc's. Het werd steeds erger en een vaker voorkomend probleem. Heb nu een Pentium (en dus ander mobo, duh) en geen last meer van met dezelfde hardware. Later proc's nog in een mobo van een vriend geprobeerd en geen probs -> conclusie: mobo was defect.

• Trasos
  • Niet online
Ja, ik had ook al de voeding gedacht. Maar waarom doet ie het dan wel als de stroom er eerst af gaat? Hij start ook niet automatisch opnieuw op ofzo. Hij blijft gewoon eindeloos wachten, dus iets blokkeert de weg voor Windows maar wat?

Nog iemand een idee hoe ik weer ooit in BIOS kan komen behalve door elke keer het jumpertje te verzetten? Ik vermoed dat m`n opstartproblemen te maken heeft met m`n BIOS verhaal en dus terug te leiden is naar een gaar Mobo ofzo? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangt het ding wel aan de randaarde?
Het zou me weinig verbazen als het daardoor fout gaat.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ehm, dubbelcheck de condensators op je moederbord eens. Zijn er al wat bol aan het staan, of zelfs al aan het lekken?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Trasos
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 30 september 2004 @ 23:55:
Hangt het ding wel aan de randaarde?
Het zou me weinig verbazen als het daardoor fout gaat.
Of ie geaard is bedoel je? Geen idee de verlengdoos waar die aanzit is het iig wel. Maar of het stopcontact waar die aanvast zit geaard is? Ikke nie wetuh 8)7 :?

• Trasos
  • Niet online
MadMarky schreef op 30 september 2004 @ 23:57:
Ehm, dubbelcheck de condensators op je moederbord eens. Zijn er al wat bol aan het staan, of zelfs al aan het lekken?
Heb ik ook al naar gekeken maar zag zo 1,2,3 niets. Kzal der nog eens aandachtiger naar kijken.
Pagina: 1