Toon posts:

Diskette drive kapot gemod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb laatst m'n diskette drive gemod,maar als ik nu een diskette erin steek zegt hij oftewel dat er zich geen diskette in het station zit ofwel moet ik het formatteren.probleem bij formatteren: windows kan de schijf niet formatteren |:( .
Weet iemand of je drivers moet installeren ofzo?

m'n mobo is 'n asus P4P800 SE en ik run xp pro

Verwijderd

Drivers installeren hoeft niet voor een floppymolen.
Zit je kabel niet verkeerd om? Misschien is ie gewoon verot, al een andere geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
heb m'n kabel al gedraaid en heb nog niet met andere diskette geprobeerd.Misschien hebben de diskette stations mij niet graag want bij m'n vriend gaat z'n station ook niet 8)7

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Blijft het lampje ook de hele tijd branden ofzo?
Ik gok dat je kabel idd verkeerd om zit :P

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ok zal straks ns proberen ik laat wel weten of het lukt of niet ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Graag dus vragen over Opslagmedia & I/O Controllers in het daarvoor bestemde subforum te plaatsen :z

Move OH -> OM

Verder zou een duidelijke beschrijving van WAT je gemod hebt misschien kunnen helpen, als Terw_Dan iets met een hamer 'mod' wil het meestal ook niet meer :+

Oslik blyat! Oslik!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:46:
hey ik heb laatst m'n diskette drive gemod,maar als ik nu een diskette erin steek zegt hij oftewel dat er zich geen diskette in het station zit ofwel moet ik het formatteren.probleem bij formatteren: windows kan de schijf niet formatteren |:( .
Toevallig het front zodanig gemod dat de floppy nog wel de drive in kan, maar niet goed meer 'gepakt' wordt (als je een floppy in de drive stopt, moet ie op een gegeven moment naar beneden getrokken worden met een soort "SHHHLTK!" geluid)? Ik gok dat het zoiets is.
Maar goed, lijkt me sowieso handig om even aan te geven wat er precies gemod is, dat maakt het zoeken wel wat makkelijker. Foto is ook nooit weg (zeker als het een geslaagde mod is ;) )

Verwijderd

Topicstarter
waar zou ik een foto moen uploaden???

Verwijderd

Topicstarter
ohja wat precies gemod is: ik heb er leds ingestoken(rood ,heel leuk effect) en m'n ma wil anders om een nieuwe dit weekend :( dus wil ik m'n mod niet kwijt é

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 13:34

Dentheman

Zie signature

Die van mij vroeg ook aldoor om een format. Bij mij was het kwestie van stekkertje aandrukken!

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
zal ik straks eens proberen zie

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Als alle kabels goed zitten (doorgaans rode streepje op FDD kabel aan de kant waar de voeding zit) en bios herkent hem verder ook goed (soms heb je nog wel es het bios een floppy drive error geeft als hij hem niet kan vinden), dan denk ik dat ie gewoon dood is. Komt wel vaker voor bij die dingen, heb zelf ook wel paar keer gehad dat een floppydrive er opeens zomaar mee ophield.

Maar ach, zon dingetje kost geen drol, dus een nieuwe is zo gekocht :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

BoyGenius schreef op 30 september 2004 @ 19:32:
Als alle kabels goed zitten (doorgaans rode streepje op FDD kabel aan de kant waar de voeding zit) en bios herkent hem verder ook goed (soms heb je nog wel es het bios een floppy drive error geeft als hij hem niet kan vinden), dan denk ik dat ie gewoon dood is. Komt wel vaker voor bij die dingen, heb zelf ook wel paar keer gehad dat een floppydrive er opeens zomaar mee ophield.

Maar ach, zon dingetje kost geen drol, dus een nieuwe is zo gekocht :)
jah, kan die weer overnieuw beginnen met zn mod ;) /me denkt bijna zeker te weten dat het de kabel is. Zo niet, toch gewoon een nieuwe kopen. Je gaat toch niet voor een paar honder eurocent zitten pielen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis die diskette drive niet, mr tis m'n mod die'k zo mooi vin O-) :9~

aja heb de kabel al ns omgedraaid, nu blijft de groene led branden

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 19:53 ]

Pagina: 1