[Solid speakers] Opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.191 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik had ooit eens een stel zuilen gekocht van Pioneer, bij de winkel ''used products''. De surrounds van de 10inch drivers gingen wel héél erg stel stuk. Daarom wou ik de zuilen terugbrengen. Ze zeiden dat ik té lang heb gewacht met het terugbrengen van de speakers, en dat ik daarom alleen een tegoedbon kreeg ter waarde van €100. Ook goed, dus keek ik daar gelijk even rond voor een nieuw speakersetje: al snel keek ik door alle oudere B&W, JBL, etc. boxen heen omdat er in de glazen kast een setje Solid speakers stonden. Ze waren in prima staat, en kostte precies €100. Ik maakte dus even een afspraak om het setje te beluisteren, en kon vandaag komen met mijn eige versterker + cd's. Ik de hele boel aangesloten, en luisteren maar! Het geluid was erg zuiver en rustig, de bas was bijna niet aanwezig maar dat komt waarschijnlijk door de omvang van de speakers. Ik was opzich wel tevreden, omdat ik eens wat meer richting de ''high-end'' in wou. Toen heb ik nog een tijdje staan praten met de verkoper.

De volgende woorden kwamen letterlijk uit zijn mond:
Deze set wordt moeilijk verkocht omdat énkel de kenner weet dat ze hoogwaardig zijn, maar als een echte kenner dit setje hier ziet staan legt hij er desnoods wel €200 voor neer in plaats van €100.
Mijn woorden:
Maar waarom ken ik dit merk dan niet? Waar kan ik het mee vergelijken?
Zijn woorden:
Als jij Van Ingen binnen loopt heb je zelfs kans dat ze dit merk niet kennen, het spul is van zulke hoge kwaliteit dat zelfs Van Ingen ze niet heeft staan. Je kan het merk niet mer B&W, JBL, Pioneer, etc. vergelijken omdat dit setje kwalitatief gewoon veel hoogwaardiger is.
Ik heb het setje nu thuis staan, en ook goed bekeken. Als snel zag ik de volgende tekst op de achterkant staan:

ROCK SOLID SOUNDS
ING LTD
WORTHING
ENGLAND

75 WATTS
MAGNETICALLY
SHIELDED
DESIGN FOR T.V

:( :( :(

Kennen jullie dit merk? Of kan ik beter gelijk een mooi briefje opstellen aan de winkel, want daar heb ik nu dus écht zin in!

Alvast heel erg bedankt! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Het geluid was erg zuiver en rustig, de bas was bijna niet aanwezig maar dat komt waarschijnlijk door de omvang van de speakers.

Sorry hoor, je hebt dus gewoon sattelietspeakers gekocht.... |:(

(haha, denk na man! je gaat toch geen "High" end speakers in een Dumpzaak kopen? Ga dan gewoon naar Correct, en laat je daar voorlichten....

heb ik ook gedaan, gewoon 2 Mission M30's gekocht, voor een dikke prijs.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:03

TheBorg

Resistance is futile.

Die verkoper stond te liegen. Je kunt het namelijk WEL vergelijken met B&W. Nog sterker: Rock Solid Sound maakt speaker/is een afdeling van B&W. Ze bevinden zich idd. in de High-End markt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
[b][message=21785165,noline]Barry_Loef schreef op 30 september 2004 ROCK SOLID SOUNDS
ING LTD
WORTHING
ENGLAND

75 WATTS
MAGNETICALLY
SHIELDED
DESIGN FOR T.V

:( :( :(
B&W zitten ook in Worthing, dus dat zal geen toeval zijn.

Designed for TV betekend gewoon dat je ze vlak bij je tv kan plaatsen, omdat ze "magnetically shielded" zijn.

Niks aan het handje dus..

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarschijnlijk losse speakers die bij een TV horen (want dat stond erachterop). Mijn tip: luister en kijk of je het geluid mooi vind, niet of het geluid voldoet aan wat jij denkt dat de high-end norm is. Volg je eigen oren en niet de zwetsverhalen van een anders.

Ik vind zelf dat neppe 'high-end' geluid maar niks, natuurlijk wil ik heldere midden- en hogetonen maar er moet wel een beetje bas inzitten natuurlijk :+

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Zulke setjes komen zo nu en dan ook voor op marktplaats.
Weet alleen niet wat ze er daar voor vragen :z

• Barry|IA
Ik ga niet quoten, maar ik geef algemene antwoorden...

Goed, ik begin me weer wat minder opgelicht te voelen. B&W heeft dus gewoon een reeks speakers die ze ''Solid'' noemen. Het enige wat ik mij nu afvraag is hoe hoog het merk op de ''ladder'' van B&W staat. Is het een budgetversie van B&W? Of is het een luxere uitvoering van B&W? Mijn oren geloven alles, en na vandaag weet ik dus dat ik niet zo super kritisch ben.

Ik ben er eens even goed voor gaan zitten samen met Pink Floyd en Norah Jones. Deze muziek schijnt véél meer dynamiek te hebben dan andere muziek. Bij Pink Floyd (high-hopes) is dat erg goed te horen op de luidsprekers, de kerkklok aan het begin van het nummer is niet van echt te onderscheiden. Echter waneer ik mijn versterker in de ''direct-circuit'' modus zet klinkt het geheel een beetje kil. De bas lijkt dan volledig te verdwijnen, en de stemmen klinken neutraal, en zonder enige kleuring. Maar als ik de basregelaar volledig open zet met loudness aan, en trble op neutraal klinkt het al stukken warmer. Het lijkt net alsof het uit grote luidsprekers komt, de zuivere hoge tonen blijven échter goed aanwezig. Maar het enige nadeel is de belastbaarheid van de luidsprekers, deze kunnen uiteraard nooit vervormingsloos alle bas weergeven die ik ze laat verwerken met loudness en bass volluit. Ze klinken voor mij dus goed genoeg, en ik heb zelden zulk mooi hoog gehoord. En natuurlijk moet ik tevreden zijn met het product waneer mijn oren dat zijn, maar ik wil gewoon niet met de gedachte zitten dat ik teveel geld heb betaald voor een ''matig'' product. De winkel krijgt échter nog wel 1 pluspunt omdat de speakers er nog gloednieuw uitzien! Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal er de komende dagen nog vaak voor gaan zitten om te overwegen of dit mijn geld waard is, échter moet ik dan wel een goede oplossing verzinnen voor de belastbaarheid; misschien 2 passieve subbies die alles onder de 60Hz weergeven (?).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Sounds as Good as It Looks
Rock Solid Sounds describes both the product name and audio quality of this ultra-high-tech family of innovative speakers. Produced by B & W Loudspeakers, a vendor of top-notch loudspeaker systems, the Rock Solid Monitors produce some of the best sound at the most reasonable price to come out of B & W. The Solid Monitor is a beautifully designed speaker system - both technically and aesthetically. The Solid Twin Bass Subwoofer ($350) reinforces the bass sound of the Solid Monitor system, although the Monitors provide plenty of bass on their own. Highlighting their aesthetic appeal, the Rock Solid speakers are available in white, black, two-tone gray, and black with purple.

($299 a pair. Rock Solid Sounds of America: +1 (508) 664 3406. B & W Loudspeakers: PO Box 1470, Buffalo, NY 14240
Bron: wired.com

Oude url van de makers:

http://www.bwspeakers.com/solid/

http://www.bwspeakers.com...uct_info_Solid_Series.pdf <-- zitten ze daar tussen?

[ Voor 12% gewijzigd door stfn345 op 30-09-2004 19:14 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan het merk niet mer B&W, JBL, Pioneer, etc. vergelijken omdat dit setje kwalitatief gewoon veel hoogwaardiger is.
whehe, het staat bij veel hifi winkels gewoon geregistreerd onder B&W. Rock solidjes heb ik ook weleens gehad als surroundjes.

ZIjn prima speakertjes, gewoon normaal hifi wel hoor :). En als jij het mooi vindt klinken, is er eigenlijk niets aan het handje. 100 euro voor een setje is wel een aardige prijs.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb je ook al gëxpirementeerd met de plaats van de sub?
KAn ook ongelooflijk veel uitmaken.
Ik weet niet hoe die nu staat, maar dichter in een hoek neerzetten kan een ontzettende boost geven, en de luisterplek kan ook nogal variëren. :)

Eigenlijk denk ik dat jij de beste luisterplek in je eigen kamer wel weet, dus dat laatste betwijfel ik :P

Ow ja; misschien is dit wel een beetje een errug budget oplossing, maar het zou opzich wel kunnen.. toch? :*)

Edit: ji had toch ook een DIY JBL sub?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 19:17 ]

• Barry|IA
Mwoa..Als ik een andere sub wil bouw ik een Shiva PR. Ik heb er nu geen sub op aangesloten omdat die even uit mekaar ligt :*) . Zonder sub klinkt het met loudness/bass +6dB ook niet verkeerd, dan mis ik mijn sub niet. Enkel de belastbaarheid is dan minder.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Solid speakers heb ik paar keer gehoord, ik kan zeer zeker vertellen dat het niet een "high-end" deel is van B&W . Ook niet budget, maar gewoon voor mensen die er andere eisen aan stellen. Het gaat dan vooral om compacte speakers, en meestal met een passieve subwoofer erbij.

@Barry_Loef...wat voor speakers heb je ervoor gehad(behalve de pioneers) en wat voor versterker heb je, het kan zijn dat je ervoor wat mindere luidsprekers hebt gehad en dat dit nu echt super voor je klinkt maar ik weet zelf dat het beter kan en voor 100euro kan je ook betere dingen krijgen (zie marktplaats maar).

Kan je ook een plaatje hier zetten van je Solid speakers?

• Barry|IA
Voor 100€ kan het laag beter, maar het hoog niet imo. Ik heb er geen plaatje van omdat ik die niet kan vinden op het net. De mijne zijn gewoon volledig zwart, het kapje kan er naar mijn idee niet af, en onderaan zit een rood plaatje met daarop ''Solid''.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tja het is maar net wat je tegenkomt ;)

Zoek een op "celestion" op marktplaats, 2de van boven, celestion DL8.

Zo zijn er veel meer, maar het is iig niet het hogere deel van B&W en het hoog zal niet beter zijn dan bijv. dm300 serie en dm600 serie(..heb het niet over de oudste exemplaren van deze series)

Verwijderd

nog een ander miniscuul plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolivre.com.br/org-img/items/MLB/032004/17746529_9278.jpg
Is het zoiets?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 20:05 ]

• Barry|IA
Nop :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry, ik vind het toch weer altijd ongeloofelijk om te zien hoe je jezelf steeds weer (bijna) ongeloofelijk in de nesten werkt :+

Je koopt wat omdat je denkt dat het goed is, en dan begin je te twijfelen en komt het hier vragen, om vervolgens erg vaak te horen dat het helemaal niet zo goed is. Deze keer heb je blijkbaar geluk gehad :Y) Maar de volgende keer zou ik toch echt niet zo overhaast iets kopen als je niet zeker bent. Onderzoek de zaak dan liever even of vraag het na!

Neemt niet weg dat de winkel je nog steeds opgelicht heeft! Ten eerste omdat je je die "tegoedbon" niet hadden mogen geven! Als iets binnen korte tijd kapot gaat dan moet de winkel een vervangend product leveren, een reparatie uitvoeren, of het aankoopbedrag terug betalen (ik geloof binnen twee maanden ofzo), niks tegoedbon! Ten tweede hebben ze gewoon tegen je staan liegen over die speakers (nouja, dat gebeurt in veel winkels, maar nog). Gelukkig blijken de dingen toch nog best goed te zijn, maar 200 euro voor high-end (zelf 2e hands).. dat is wel wat weinig, laat staan 100 euro. Neemt natuurlijk niet weg dat de speakers de 100 euro niet waard zijn.. Zo te horen zijn de dat dus wel redelijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 30-09-2004 20:17 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Barry|IA
@Triple_A: Dat zijn ze wel!! Je hebt het plaatje zeker gewijzigd? :) Dat zijn exact mijn speakers.

@deepspace:

Je hebt gelijk, ik ben al zo'n beetje 2 maanden bezig met speakers uitzoeken, ik heb in die 2 maanden ook al wat setjes gehad. :P Ik zal sowieso een zakelijke brief afgeven aan de winkel, ik kan in ieder geval een deel van mijn geld terugeisen, zij mogen geen informatie verstrekken die achteraf niet blijkt te kloppen. Neemt absoluut niet weg dat de speakers slecht zijn, ze klinken zéér lekker, en ook zo heerlijk rustig. Ik kan er uren naar luisteren. :P

[ Voor 71% gewijzigd door Barry|IA op 30-09-2004 22:00 ]

Verwijderd

Barry|IA schreef op 30 september 2004 @ 21:57:
@Triple_A: Dat zijn ze wel!! Je hebt het plaatje zeker gewijzigd? :) Dat zijn exact mijn speakers.
O-)
@deepspace:

Je hebt gelijk, ik ben al zo'n beetje 2 maanden bezig met speakers uitzoeken, ik heb in die 2 maanden ook al wat setjes gehad. :P Ik zal sowieso een zakelijke brief afgeven aan de winkel, ik kan in ieder geval een deel van mijn geld terugeisen, zij mogen geen informatie verstrekken die achteraf niet blijkt te kloppen. Neemt absoluut niet weg dat de speakers slecht zijn, ze klinken zéér lekker, en ook zo heerlijk rustig. Ik kan er uren naar luisteren. :P
't Kan natuurlijk voorkomen dat je door de bomen het bos niet meer ziet he? ;)

• Barry|IA
Dat had ik nou zo'n beetje, ik had een goede amp + cd-speler, en kom me dus ''eindelijk'' richten op speakers. En echt hoor, dat is moeilijk: je kan uit zo ontzettend veel kiezen. En er zit zoveel verschil in de setjes, waar je achteraf pas achterkomt.

Offtopic:

Triple_A, wat heb jij eigenlijk allemaal staan? Ik zie veel posts, maar weinig over je eige installatie.

Verwijderd

Barry|IA schreef op 30 september 2004 @ 22:10:
Dat had ik nou zo'n beetje, ik had een goede amp + cd-speler, en kom me dus ''eindelijk'' richten op speakers. En echt hoor, dat is moeilijk: je kan uit zo ontzettend veel kiezen. En er zit zoveel verschil in de setjes, waar je achteraf pas achterkomt.

Offtopic:

Triple_A, wat heb jij eigenlijk allemaal staan? Ik zie veel posts, maar weinig over je eige installatie.
Zet het zo wel ff in post hier je foto's en specs van je ht om dit topic een beetje clean te houden :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Barry|IA schreef op 30 september 2004 @ 22:10:

Offtopic:

Als we dan maar niet de hifi.nl kant op gaan waarbij je gewoonweg genegeerd wordt zonder een dure set te hebben (hier staat niet GOEDE set).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Barry|IA
Sorry wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.m bedoeld dat als je op hifi.nl een installatie laat zien die niet uit dure componenten bestaat, dat er daar dan gewoon niet veel aandacht aan wordt besteed :)

Lullig, toch? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Erg lullig, maar dat punt snapte ik nog wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 19:23

lier

MikroTik nerd

Grappig topic,

Zeker door mensen die weten dat dit slechte speakers zijn...

1) Het zijn goeie speakers.
2) De bas is goed in kwalitatieve zin, je kan nooit kwalitatief diepgaande bas uit hele kleine speakers krijgen.

Veel bas kan overigens wel, maar klinkt (bijna) per definitie niet; super vermoeiend.

Is trouwens een aardige test, kan je langere tijd naar muziek luisteren zonder dat het vermoeit of dat je een misselijk gevoel krijgt, dan zit het met de kwaliteit wel okee.

Conclusie (van mij):

Je hebt hele leuke speakers (maar hooguit iets te veel uit gegeven.)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Jag

Ik heb een keer een setje Solid speakers gehoord en vond het helemaal niks. Maar dat kunnen hele andere zijn geweest en zoiezo gaat het er natuurlijk om wat jij ervan vindt. Ik moet wel zeggen dat je wel een hele "bijzondere" manier hebt om audio te kopen Barry ;).
lier schreef op 01 oktober 2004 @ 16:53:2) De bas is goed in kwalitatieve zin, je kan nooit kwalitatief diepgaande bas uit hele kleine speakers krijgen.

Veel bas kan overigens wel, maar klinkt (bijna) per definitie niet; super vermoeiend.
Nou ja, dat is nou ook niet per definitie waar. Het is wel zo dat je als je inlevert op formaat dat je dan automatisch of inlevert op diepgang of op gevoeligheid. Waarbij het zo is dat de meeste kleine speakers dus gewoon diepgang missen.
Maar je kan best een ontwerp maken met actief laag met Linkwitz transform of met een driver als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.paudio-europe.com/products/foto/fotobig_tm-8.jpg

Dat kan je kwalitatief heel goed krijgen, alleen kwantitatief niet. En de kwaliteit zal natuurlijk minder worden op wat hogere niveau's door grote excursie van de woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op 02 oktober 2004 @ 03:04:
Ik heb een keer een setje Solid speakers gehoord en vond het helemaal niks. Maar dat kunnen hele andere zijn geweest en zoiezo gaat het er natuurlijk om wat jij ervan vindt. Ik moet wel zeggen dat je wel een hele "bijzondere" manier hebt om audio te kopen Barry ;).
[...]
Nou ja, dat is nou ook niet per definitie waar. Het is wel zo dat je als je inlevert op formaat dat je dan automatisch of inlevert op diepgang of op gevoeligheid. Waarbij het zo is dat de meeste kleine speakers dus gewoon diepgang missen.
Maar je kan best een ontwerp maken met actief laag met Linkwitz transform of met een driver als dit:

[afbeelding]

Dat kan je kwalitatief heel goed krijgen, alleen kwantitatief niet. En de kwaliteit zal natuurlijk minder worden op wat hogere niveau's door grote excursie van de woofer.
Ah, Monacor Raptor 6 ;) (onder andere naam misschien, en het plaatje is van de 8" versie, klein kastje is dan al een groot woord...) . Bedenk ook dat dat een car-audio woofer is :P Daar moet je al erg heftig gaan linkwitz transformen wil je daar een beetje diepe bass uit krijgen in een gesloten kastje ;). 40 Hz is echter nog wel te doen. Al moet je niet denken dat het met een zo'n ding hard zal gaan. Idd vooral kwalitatief dus :) . Met een kleine BR kom je ook al niet al te diep zonder EQ... Eerlijk gezegt heb ik nooit wat in dit dingetje gezien...., maar dat kan ook aan mij liggen (denk eerder aan de fs (51hz) en andere params ;) ).

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 02-10-2004 08:59 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 02 oktober 2004 @ 08:49:
[...]

Ah, Monacor Raptor 6 ;) (onder andere naam misschien, en het plaatje is van de 8" versie, klein kastje is dan al een groot woord...) . Bedenk ook dat dat een car-audio woofer is :P Daar moet je al erg heftig gaan linkwitz transformen wil je daar een beetje diepe bass uit krijgen in een gesloten kastje ;). 40 Hz is echter nog wel te doen. Al moet je niet denken dat het met een zo'n ding hard zal gaan. Idd vooral kwalitatief dus :) . Met een kleine BR kom je ook al niet al te diep zonder EQ... Eerlijk gezegt heb ik nooit wat in dit dingetje gezien...., maar dat kan ook aan mij liggen (denk eerder aan de fs (51hz) en andere params ;) ).
Hebben ze dit weer in balans gebracht met de prijs? :P
Wat kost zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de raptor's lezen vanaf hier: Razorfist in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Overigens gaan de laatste 10 berichten al niet meer over Solid, als die lijn voortgezet wordt voorspel ik dit topic geen lang leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps 8)7

Had ik overheen gelezen.. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god wat een hoop gelul over een speaker set waar men over schrijft en meningen ongeloofelijk ik lach mij kapot. Als je reageert prima maar schrijf geen onzin waar je geen benul van hebt. De rock solid is een hoogwaardige speakerset van b&w in de lagere prijsklasse. Als je deze boxen combineert met een fatsoenlijke bass bijvoorbeeld de bass station 500 watt van solid serie monitor dan zul je opkijken van de prestaties. Met een marantz versterker van zeker 125 rms 8 ohm per kanaal geven deze boxen een geluid wat je onder de 1000 euro geen betere combinatie voor kunt kopen. En het is wel degelijk hi-end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 02:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:29:
Mijn god wat een hoop gelul over een speaker set waar men over schrijft en meningen ongeloofelijk ik lach mij kapot. Als je reageert prima maar schrijf geen onzin waar je geen benul van hebt. De rock solid is een hoogwaardige speakerset van b&w in de lagere prijsklasse. Als je deze boxen combineert met een fatsoenlijke bass bijvoorbeeld de bass station 500 watt van solid serie monitor dan zul je opkijken van de prestaties. Met een marantz versterker van zeker 125 rms 8 ohm per kanaal geven deze boxen een geluid wat je onder de 1000 euro geen betere combinatie voor kunt kopen. En het is wel degelijk hi-end
Um je reageer op een bericht van 12 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat iemand z'n negatieve shop-ervaring heeft ontdekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30

FeaR

In GoT we trust

Behoorlijk loze kick dit, dus slotje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.