Toon posts:

probleem met batterij beige g3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn beige g3 400 mhz (OS 10.2.8) word de datum en tijd niet meer correct weergegeven, hij staat na het opstarten op 1:00u / 1970.. Ik ging er eerst van uit dat het aan de batterij lag maar nadat ik de huidige batterij 2x door een andere heb vervangen bleek dat dat niet hielp; de tijd en datum bleven verkeerd weergegeven. Na later wat grondiger in de kast te hebben gekeken bleek dat de batterij er omgekeerd in zat, dit was blijkbaar al het geval bij mijn oude batterij gezien ik de nieuwe exact het zelfde erin heb geplaatst..
Het hielp echter ook niet om de batterij om te keren en de + en de - pool dus op de juiste plaats te hebben; in dat geval startte de computer helemaal niet meer op..
Nu is mijn vraag of iemand dit eerder heeft meegemaakt en wat de reden kan zijn van dit probleem?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Heb je de pram ook al eens gereset, dit wil namelijk nog wel eens helpen. In het ergste geval heeft de batterij echt verkeerd gezeten, en heb je nu een sluiting gemaakt waardoor de mac geen "power" meer heeft als hij uitstaat. Maar dat had je al voor het vervangen van je batterij moeten merken.

Verwijderd

Topicstarter
pram resetten heb ik al geprobeerd, maar heeft niet geholpen.. de computer functioneerd verder trouwens prima behalve het feit dat de tijdsaanduiding niet in orde is.