apparte 12v power connector wel of niet nodig op amd?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik snap er niets meer van.

sommige atx voedingen hebben van die apparte 4pins 12 volt connectors.

mij werd altijd verteld dat die stekkert voor pentium 4 processors was...

de laatse pentium die ik nog heb gehad was een celeron 600 en daarna ben ik over gestapt op athlons.

het viel me wel op dat recentere athlon mobo's opeens ook deze stekker hadden maar ook gewoon werkte als je die niet aansloot.

echter nu heb ik net 2 MSI km4m mobo's gekocht en daar zitten ze ook op maar als ik de 12v connector niet aansluit dan doet het bord dus ook echt niets.

das fijn maar niet heus want ik heb een voeding met en een voeding zonder die apparte 12v stekker...

hoezo werkt dus bv een nog vrij recente ahlon mobo waar wel de connector op zit wel zonder die stekker en een simpele km4m van de helft van die prijs niet??

is dit nog op een of andere manier te omzeilen?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

je kan proberen zelf een p4 stekker aan je oude voeding te maken (niet zo heel er moeilijk). Het moederbord zal wel iets nodig hebben van die aansluiting. Waarschijnlijk om weer om te vormen naar een lager voltage en daar bepaalde componenten meer van sap te voorzien.
Volgens mij is dit een gevolg van de trend dat er steeds meer onboard componenten op een moederbord komen te zitten en dat stabiele spanning noodzakelijk is. Als er op twee punten op een moederbord stroom aangeleverd wordt, dan kan dit waarschijnlijk apart van elkaar omgezet worden naar nuttige spanning voor componenten ;)

Overigens verschilt dit per merk en type moederbord

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik snap deze topicstart niet zo- als je mobo een 12V connector eist, dan zul je dat moeten leveren. De rest van die (er slordig verzorgde) betoog lijkt gewoon bedoeld om het niet van te voren zelf goed uit te zoeken goed te praten :z

Er zijn overigens gewoon molex->P4 12V connector converters te krijgen, maar dat had je OOK met een beetje zelfwerkzaamheid kunnen ontdekken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.