Toon posts:

[Toshiba 490XCDT] PCMCIA Probleem met WLAN/LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een tohiba 490xcdt van iemand en daar moet een belkin wlan 11mbps kaartje installed worden. Er zat al een 3com lan kaartje in (vraag me niet welke want heb die niet bij de hand, ligt bij de persoon thuis), als ik kijk bij pcmcia apparaten in het configuratiescherm (win 98) ziet hij de 3com kaart als deze in de laptop zit, maar als ik de belkin wlan kaart erin druk ziet hij die niet, ook niet na installatie van drivers....iemand een idee?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:49

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

wat zijn de specs van de Toshiba? volgens mij kunnen al wat oudere laptops alleen 16bit PCMCIA kaarten aan, en WLAN kaarten zijn dacht ik 32bit.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

bemeall

Down Under!

Volgens de specs op de technical support site van toshiba heeft de 490xcdt ondersteuning voor 32bits PCMCIA kaarten.
EXPANSION SLOTS (All Models)
Two Stacked PC Card Slots Yes: Holds two - 5mm PC Cards Type II or one - 10.5mm PC Card Type III.
Support Standards Yes: Supports 32-bit, 3.3V PC CardBus cards and 16-bit, 5.0V PC card standards.
Er zijn trouwens wel degelijk 16bits WLANkaarten verkrijgbaar. Deze zijn meestal slechts 11mbit, en je moet er even naar zoeken, maar ze zijn er wel :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaak hebben die oudere laptops 1 cardbus en 1 PCMCIA slot, probeer hem eens in de andere te steken? Als je een Cardbus kaart op je PCMCIA slot aansluit, wil dat idd niet. Weet je zeker dat die WLAN kaart het doet trouwens? Kan een DOA zijn natuurlijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
In het andere slot werkte de kaart ook niet, aangezien hij op deze laptop zijn boekhouding wilde doen en deze al aardig veroudert is ben ik maar met het advies gekomen een andere laptop aan te schaffen en tot die tijd het maar gewoon met de netwerk kabel te doen