Toon posts:

QuickPar: "Repair Failed". Waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben. Soms download ik een x-aantal rar's die altijd wel een beetje beschadigd zijn. Deze zijn te herstellen met QuickPar zolang er ook maar Par-files worden meegeleverd. So far, so good.

Echter de laatste tijd geeft QuickPar (Zowel versie 0.8, 0.9 als 0.9.1) heel vaak de melding "Repair Failed". Ik heb nog geen duidelijk patroon kunnen vinden, want soms 'doet-ie ut ineens wel na een paar pogingen. Ook de computer opnieuw opstarten werkt soms wel, maar vaker ook niet. Soms helpt het ook om niet de eerste Par2-file te gebruiken, maar een andere volume... Vaag.
Oh ja, het gaat trouwens bij kleinere bestanden (rars tot 25Mb ofzo) vaak wel goed. De 50Mb rars geven de grote problemen. :?

Opvallend is wel dat dit zo'n beetje is begonnen toen ik WindowsXP ging gebruiken. Vroeger (vorige maand) gebruikte in Win2000 en toen had ik veel minder last van deze melding (maar het kwam wel voor). De installatie van SP2 onder WinXP heeft in ieder geval niets veranderd aan de situatie. :7

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:19
Tja, klinkt vreemd voor mij.
k heb er nooit problemen mee.

Probeer eens wat andere newsproggies ofzo. :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is het zo dat dan wel alle pars gerepareerd zijn op 1 block na? Dat heb ik nog wel eens...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kan best aan je ISP liggen...of je download prog werkt momenteel brak....dan zegt ie dat ie alles fatsoenlijk binnenhaalt, maar in feite zijn je rar's zo corrupt als maar kan.

heb t een goeie anderhalf jaar geleden ook gehad, kwam door @home, niets meer compleet te krijgen. Komt denk ik ook gedeeltelijk doordat er de laatste tijd (2 jaar) veeeeel meer data over die newsservers heen gaat sinds de DVDR's zijn uitgevonden. Al met al gebruik ik t niet meer, mede door het probleem wat jij ook hebt

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Het kan zijn dat je simpel weg te weinig par2 files hebt.
Andere mogelijk is dat je een verkeerd bestands systeem hebt, bestanden groter dan 4 GB kunnen niet op een FAT schijf worden geplaats, hiervoor heb je NTFS nodig.
Als je FAT wilt converteren naar NTFS (wat ik iedereen aanraad) kun je dat doen met:
start > uitvoeren > convert c: /fs:ntfs (waar de schijf die word geconverteerd C is)

Meestal moet je opnieuw opstarten aangezien er bestanden in gebruik zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door NootjesBV op 30-09-2004 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op 30 september 2004 @ 16:34:
Is het zo dat dan wel alle pars gerepareerd zijn op 1 block na? Dat heb ik nog wel eens...
Neuh, er zijn altijd wel meerdere blocks die niet te repareren vallen. |:(

Verder denk ik niet dat het aan de download prog of ISP ligt. QuickPar laat tijdens de scan heel duidelijk zien welke rars beschadigd zijn. Die rars worden dan recovered maar dat werkt dus niet helemaal lekker.

Het enige wat ik me nog voor kan stellen is dat de Par-files zelf beschadigd zijn. Dat geeft ie natuurlijk niet aan, maar op die manier kan ik me ook niet voorstellen dat er goed gerecovered kan worden.. :?

Verwijderd

Topicstarter
NootjesBV schreef op 30 september 2004 @ 16:39:
Het kan zijn dat je simpel weg te weinig par2 files hebt.
Andere mogelijk is dat je een verkeerd bestands systeem hebt, bestanden groter dan 4 GB kunnen niet op een FAT schijf worden geplaats, hiervoor heb je NTFS nodig.
Als je FAT wilt converteren naar NTFS (wat ik iedereen aanraad) kun je dat doen met:
start > uitvoeren > convert c: /fs:ntfs (waar de schijf die word geconverteerd C is)

Meestal moet je opnieuw opstarten aangezien er bestanden in gebruik zijn.
Te weinig Par-files is het probleem niet. Ik heb er meestal meer dan genoeg (bijvoorbeeld 'Ready to recover using 80/261 recovery blocks')

Daarnaast gaat het niet om mijn bestandssysteem, want dat is pas aan de orde als je de rars wilt uitpakken. Maar dan moeten de rars dus eerst wel recovered zijn.

• Hoyden
Anders check je dit forum :)
http://www.quickpar.org.uk/forum/

Daar zitten iig kenners :P (lijkt me)

[ Voor 26% gewijzigd door Hoyden op 30-09-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
He thanx, dat ga ik sowieso meteen effe doen. :)

En nu maar wachten... :O http://www.quickpar.org.uk/forum/viewtopic.php4?p=2812#2812

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 17:34 ]

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:42:
[...]

Te weinig Par-files is het probleem niet. Ik heb er meestal meer dan genoeg (bijvoorbeeld 'Ready to recover using 80/261 recovery blocks')

Daarnaast gaat het niet om mijn bestandssysteem, want dat is pas aan de orde als je de rars wilt uitpakken. Maar dan moeten de rars dus eerst wel recovered zijn.
klopt, maar mocht je wel kunnen uitpakken maar dat mislukt kun je aan die oplossing denken :D

• Hoyden
Moet je wel correct antwoorden op hun vragen :o

Verwijderd

wat ik in het verleden heb gehad is dat als ik een reparatie deed met een oudere versie dan waarmee de files aangemaakt waren dan deed hij het vaak niet. Ook had ik met oudere versie vaak last dat wanneer ik iets gerepareerd had het programma corrupt was. Zou dus gewoon ff dezelfde versie downloaden als waarmee de files aangemaakt zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Peter B Clements kwam met het bericht dat versies van QuickPar ouder dan versie 0.8 eventueel fouten kan genereren zonder dat de gebruiker hier melding van krijgt. Dan kan je dus PAR-files aanmaken die vervolgens corrupt blijken te zijn.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 15:26
mss, brak geheugen?

quickpar maakt een grote matrix aan in je memory. Daar kan het dus misgaan.
Ikzelf heb nml hetzelfde probleem. Fixen van het bestand op mijn broers pc lukt wel gewoon, maar hoeveel pars ikzelf ook heb op mijn pc niet...

Kon het eerst niet geloven dat het aan het ram ligt maar nu winrar eerst zat te zeuren dat een groot file dat ik wou uitpakken een crc error had en daarna opeens niet meer begin ik toch te vermoeden dat er ergens iets niet goed zit.

Ik ga toch eens het memory scannen met mem86 binnenkort
Pagina: 1