[k7t266 pro2] PC Start niet op na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Specs:
MSI K7T266 pro2
AMD 1900+
768Mb Geheugen
350Watt PSU
4x WD 40Gb

Probleem:
Als ik de PC netjes afsluit in Windows Server 2003 gaat de machine ook netjes uit. (Lampje op keyboard blijft wel branden en het powerlampje brand heel erg gedimmed.) Als ik vervolgens de PC middels de aan/uit knop weer aan wil zetten dan reageert ie niet. Als ik de stekker uit het stopcontact haal 3.sec. wacht en vervolgens de stekker weer terug doe kan ik de machine wel met de aan/uit schakelaar aan zetten.

Ook lijkt het alsof de interne klok stil blijft staan als.

Een reboot geeft echter geen enkel probleem.

Zelf geprobeerd:
GoT doorgezocht
Google
MSI Knowledge Base.

Kan helaas niets vinden wat op het probleem lijkt of wat een evt. oplossing zou kunnen zijn.

Vraag:
Is er iemand die iets soortgelijks heeft gehad en/of weet iemand hoe dit probleem is op te lossen ? Doe ik misschien iets fout ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Heb ik ook met een computer (niet van mij, maar van school gelukkig ;) ). Volgens mij is je mobo brak. Kun je nadat windows is afgesloten je computer wel uitzetten met de power knop? Ik merkte dat de fannetjes bleven draaien dus met power kreeg ik hem uit.

Owja als je je computer hebt uitgezet moet je altijd 20 sec wachten voordat je hem weer aanzet, anders heb je last van magnetische inductie die op den duur je pc kapotmaakt (overbelast).

[ Voor 10% gewijzigd door stefan001 op 30-09-2004 16:37 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
PC gaat zover uit dat er draaien geen fans o.i.d. meer. Ik kan hem i.p.v. netjes uit zetten ook met de aanuit schakelaar uit zetten. Maar dan heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt wel of die als het ware bevriest op het moment dat ie helemaal uit zou moeten zijn.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Dan houdt je computer niet van een koude start. Heb ik ook wel es gehad, toen had ik op de primaire ide controller alléén een hd die ingesteld stond op slave 8)7 .

Check al je hardware of alle jumpers enz enz goed staan. Helpt het niet: imo gaar mobo.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Het kan misschien ook wel aan je voeding liggen. Heb je al eens een andere geprobeerd of kun je dat alsnog doen? Voordat je alles uit je pc gaat halen om erachter te komen wat het probleem is zou ik eerst de voeding nakijken. Zijn je voltlijnen in windows wel stabiel? en binnen de specs?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic