is het mogelijk om voor een TextField in te stellen hoeveel characters er max in mogen staan.
dus dat je bijvoorbeeld maar 1 letter in een TF mag typen
dus dat je bijvoorbeeld maar 1 letter in een TF mag typen
Verwijderd
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je hoeft niet 1 char van een textfield te halen, je kan ook de inhoud van een textfield kopieren en minus 1 char weer terug zettenWoutev schreef op 30 september 2004 @ 23:19:
kheb een beetje zitten klooien.
ik heb nu een textlistener aan gehangen - maar hoe haal ik precies 1 char van een textfield
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
utfsWoutev schreef op 30 september 2004 @ 23:43:
Ik moet er voor zorgen dat ik in een textfield 1 cijfer in kan voeren - maar ben nog niet al te lang met java bezig - ik ben dus nog het een en ander aan het uitvinden ... maar dit vind ik nog ff wat moeilijk
Word hiermee bedoeld dat je de lengte kan bepalen, of alleen ervoor kunt zorgen dat als er 1 karakter meer als benodigd word ingetypt je een melding hiervan krijgt.Janoz schreef op 30 september 2004 @ 16:25:
Als je een event listener aan je textfield hangt die elke keer als er een nieuw teken bij komt de lengte van het veld bijwerkt?
Misschien is het makkelijker om een dan een JFormattedTextField te gebruiken en een input masker in te stellen. Zou ook moeten werken...Alarmnummer schreef op 30 september 2004 @ 23:25:
Je kunt ook op het model (Document) van een textfield extra functionaliteit gaan toevoegen. Je kan op die plek er voor zorgen dat er alleen getallen ingevuld mogen worden, maar je kan ook verhinderen dat er meer dan n characters ingevoerd mogen worden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| public class LimitedTextField extends JTextField implements KeyListener { int limit; public LimitedTextField(int limit, String text) { super(text, limit); this.limit = limit; limit(); super.addKeyListener(this); } public LimitedTextField(int limit) { this(limit, ""); } private void limit() { String cur = getText(); while (cur.length() > limit) { cur = cur.substring(1); } this.setText(cur); } public void keyPressed(KeyEvent e) { limit(); } public void keyReleased(KeyEvent e) { limit(); } public void keyTyped(KeyEvent e) { limit(); } } |
[ Voor 12% gewijzigd door Macros op 13-10-2004 15:46 ]
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd