Toon posts:

Windows XP verwijderen!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x wondows xp op mijn schijf staan. Nou wil ik eentje verwijderen, omdat ik het niet meer nodig heb en ruimte in neemt. Hoe kan je xp het beste verwijderen? Via de xp cd kan het niet, omdat er geen optie is voor vewijderen. Kan ik het handmatig doen? En ik wil ook van het opstart scherm af zijn(wanneer je 25 sec hebt om te kiezen met welke windows je wilt werken)

:) alvast bedankt

Verwijderd

je moet dan je boot.ini wijzigen en de xp map kan je dan weggooien... als je alles ge backup heb

code:
1
2
3
4
5
 [boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

dan wordt je boot.ini zoiets

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:10 ]

Verwijderd

Simpel. Gewoon de juiste versie opstarten (die je wilt behouden dus) en vervolgens de map waarin de kandidaat verwijder-xp versie opstaat verwijderen. Let wel op dat je ook je boot.ini moet wijzigen anders weet je niet meer wat wat is en probeer je later het OS te booten die je verwijderd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
:/

Dus als ik het goed begrijp: eerst moet ik boot.ini die in de windows folder, die ik wil verwijderen, zit wijzigen(naam wijzigen?) en dan de map verwijderen (???)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

nee.
Je start de gewenste windows op, en verwijdert dan de mappen van de ongewenste.
Daarna pas je de boot.ini aan.
(en dan rebooten en hopen dat je het goed hebt gedaan :D )

[ Voor 22% gewijzigd door job op 30-09-2004 16:19 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26
de boot.ini staat niet in je windows directory maar in je C:

start -> run -> c:\boot.ini

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
edit:
boot.ini zit na mijn weten in je root (C:\ dus) en niet in je windows-folder..

Te laat :X

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 30-09-2004 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aah, ik snap het... behalve een ding: wat bedoel je met boot.ini wijzgen? Wat moet ik dan doen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:22:
Aah, ik snap het... behalve een ding: wat bedoel je met boot.ini wijzgen? Wat moet ik dan doen?
Gewoon precies zoals het er staat;

Wijzig in Windows de boot.ini.

Deze staat verborgen in de root van C.

Omdat jij 2x een WinXP install erop hebt staan zal het waarschijnlijk iets zoals dit zijn;

code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Haal degene weg die je weg wilt hebben, partition 1 is C en partition 2 is D,. Sla daarna de boot.ini op en boot nogmaals, je zal dan merken dat je in één keer doorstart. Haal daarna de WINDOWS map op D weg (als dat degene is die je weg wilt hebben)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
....

1) klik op "start/uitvoeren"
2) verwijder eventuele tekst die er staat
3) tik in "notepad c:\boot.ini"
4) Verwijder de regel welke naar de oude windows verwijst
5) Klik op "Bestand/opslaan"

....

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
dit gaat een probleem worden (ingewikkeld iig) als hij de winxp van de c-schijf wil deleten en de d-schijf wil houden. Aan de topicstarter: hoe zit dit? Kun je niet gewoon beter een compleet nieuwe install doen? Das makkelijker en leuker. ;)

Verwijderd

Paste hier eens wat je nu in je C:\BOOT.INI hebt staan?
timeout=25 kan je veranderen naar het getal hoelang je wil wachten bijv.

timeout=0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bijde windows op C schijf staan(heb geen andere schijf, andres had ik een fresh install gedaan). Ik kwam tijdje geleden windows niet binnen dus heb ik maar windows in een andere map geistalleerd. Nu wil ik die oude map vewijderen... dat kan toch? zoja, dan ik de manier van Ik heb de bijde windows op C schijf staan(heb geen andere schijf, andres had ik een fresh install gedaan). Ik kwam tijdje geleden windows niet binnen dus heb ik maar windows in een andere map geistalleerd. Nu wil ik die oude map vewijderen... kan toch wel? zo ja, dan ga ik even zo de manier van DaPoztMaster doen. Hoop dat het lukt

code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=optin
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWSG="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:46 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Je kunt gewoon die laatste regel dan verwijderen en de map C:\WINDOWSG\ verwijderen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:22:
Jansen R, zou je iets meer initiatief willen tonen en wat meer meedenken? We zijn er niet om je handje overal bij vast te houden. Dat je het moest aanpassen was al enkele malen gezegd, en dan kan je ook zelf proberen uit te vinden wat iemand bedoelde ipv te roepen "sorry, ik snap het niet" :)
Pagina: 1