Toon posts:

Alpha pal 6035 MP of HP

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een van deze 2 koelers te kopen alleen weet ik niet met welke fan combo ik hem moet kopen. Zal ik de HP nemen voor meer performance en minder slaaprust of de MP alleen weet iik het verschil tussen die 2 niet. Hoeveel is die MP bijv. stiller dan de HP en hoeveel koelt de MP minder?

alvast bedankt Ultra2k :)

Verwijderd

Topicstarter
Even wat info over de MP:

Thermal resistance: 0,37 ° C / W
fan RPM: 4250
CFM: 19,42
dB:???

En nu de HP:

fan RPM: 6800
CFM: 37,61

Weet iemand hoeveel dB ze produceren en hoeveel deze twee fans qua performance verschillen?

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 11:06 schreef Ultra2k het volgende:
Even wat info over de MP:

fan RPM: 4250
CFM: 19,42

En nu de HP:

fan RPM: 6800
CFM: 37,61

Weet iemand hoeveel dB ze produceren en hoeveel deze twee fans qua performance verschillen?
lijkt mij niet moeilijk he :P
de fan die het hardst rondrent en het meeste lucht verplaatst heeft denk ik de meeste herry :z

Verwijderd

Neem de HP, als je het geluid ECHT TE HARD vind dan kun je er altijd nog een voltage regelaar tussen solderen =D
Heb ik nu ook en ik kan een helicopter nadoen, maar ook een muis =D Dussuh =)) Ik zou die HP kopen...

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
ik heb ook de pal 6035 hij maakt 45db als ik het goed heb.

Maar ik heb hem er gelijk weer uit gehaald kreeg gelijk ruzie hier hij maakt zo'n iritante fluitoon:(:(
Ik heb hem zelfs met een potmeter gemaakt maar blijft die fluittoon produceren;(

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 13:08 schreef murdock het volgende:

Ik heb hem zelfs met een potmeter gemaakt maar blijft die fluittoon produceren;(
ik zou 'm schoppen ;)
en hard!!! >:)

Verwijderd

HP halen lmd :)

Verwijderd

Topicstarter
Was deze fan ook niet met een lapping kit verkrijgbaar en zoja vern**kt dat dan de cfm en word de fan er stiller van?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Koop de MP wegens het lage geluidsniveau. Ik heb er een op een Duron 700@900 (1,83 V) en de processortemperatuur is rond de 40 ºC.

Verwijderd

Nee, die lapping kit is een vergkrijgbare optie om de cpu en het koelblok op elkaar in te slijpen,
.... heeft dus niet veel met de fan te maken.

Hee, maar als die fan te veel herrie maakt, kun je er ook een andere 60x60x25 mm fan opzetten. (De delta MP fan maakt datzelfde fluittoontje Grrrr)

Een goede optie is die Ystech 26cfm fan...
http://millisec.safeshopper.com/52/384.htm?222
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/ystech.jpg
:9~

• murdock
Is best een leuk fanetje :7

Maar die moet je dan weer uit amerika importeren:'(

Meer mensen intresse kunnen we het mischien met meerdere doen:):)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat pieptoonje echt zo irri? Want dan kan ik natuurlijk altijd ook nog de heatsink kopen en dan zelf een fannetje kopen op beurs ofzo...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
geld dat alleen voor die 60 serie die fluittoon? Heb hier 80mm MP draaien als case cooling maar ze fluiten niet, wel zijn ze goed hoorbaar. Zat namelijk ook te denken aan een betere cooler voor op de CPU, maar hele irri sound moet ik niet hebben :)

Flickr | Lego collectie

• murdock
pieptoontje en keiharde fluittoon door heel het huis.:(:(

Verwijderd

Hey,
Waarom stack je niet 2 60MP's?? >:)

Of maak knutsel wat met karton en koop dan een 60MP en nog een 80 en hang die 80mm er iets boven!!

Hoe heet dat ook weel??? :O

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb die HP genomen ipv. de MP voor me Alpha cooler...

EN JA WAT EEN T*RING HERRIE! :)

Dus ik heb hem gewoon op 7v gezet... en nu draait ie mooi, kan ik hem altijd nog op NOISE mode zetten :)

Maakt heb nog uit qua geluid of ie suckt of blowt? Met of zonder fanguard?
Pagina: 1