[XP] Problemen met installeren van windows xp op sata*

Pagina: 1
Acties:

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik heb weer problemen met het installeren van windows xp.

Ik heb reeds al eens windows xp 64 bit geinstalleerd. Dit ging na wat gehannes met een sata driver op een diskette redelijk goed. Nu wil ik echter de gewone 32 bits versie van windows xp installeren omdat op de 64 bits versie de helft van de programma's niet geinstalleerd kunnen worden (onder andere een driver voor mijn netwerk kaart en zelfs de asus cdrom geeft een of ander kernel probleem.)

Nu heb ik dus de windows xp 64 bit versie eraf gegooid. Het installeren van de gewone windows xp gaat een tijdje goed. Ik heb een extra diskette gemaakt met de driver voor de sata schijf en hij laad dit bestandje ook gewoon (via f6). Dus dit gaat allemaal goed en vervolgens gaat ie nog wat bestanden van de cd-rom halen/laden. Echter daarna gaat het fout. Hij geeft aan dat er geen hardeschijf gevonden kan worden. Ik weet dus niet meer wat ik nu moet doen. Het gekke is dat ie bij de 64 bits versie gewoon werkt maar die wil ik dus niet meer.

En nee, ik heb niet de sata driver voor de 64 bits versie gebruikt maar gewoon de sata driver voor windows xp (van promise). Weet nu iig niet meer wat ik moet doen dus als iemand een suggestie heeft dan graag.

Dit is mijn systeem:

Asus k8v se deluxe
Amd 64 3000+
twinmos 512 mb ram
Hitache Dekstar 160 GB Serial Ata

ps. Als iemand weet hoe ik in de 64 bits versie wel programma's kan laten werken graag. De volgende cd-roms werken bijvoorbeeld niet:
- Asus update cd-rom (geeft o.a. een kernel probleem)
- Netwerkdriver installeren (3com geeft fout dat het niet voor dit systeem bedoeld is? en andere driver geeft gewoon een error)
- Nikon View (Start gewoon helemaal niet op)
- Daemon tools (geeft foutmelding)

Snap dus niet waarom deze programma's allemaal niet werken en daarom stap ik ook over op de gewone xp omdat ik dat gezeik beu ben.

d'n oliesjeik