Toon posts:

[SQL ?] Aanmeld site

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort met een paar vrienden een lomp groot feest organiseren alleen we willen graag een overzicht maken dmv. een database.

Hierop moet dan te zien kunnen zijn wie zich hebben aangemeld ( voornaam, achternaam, telnr & emailadres ).

En "wij" als administrators moeten dan ergens kunnen aanvinken of iemand wel of niet heeft betaald. En ook wil ik graag dat we sommige aanmeldingen dan kunnen verwijdereren( als iemand zich perongeluk 2x aanmeld ofzo).

Nou is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken?

K heb (nog) geen verstand van php of mySQL :( dus wie weet wat het makkelijkste is voor mij om dit te realiseren.
Als iemand een site weet waar je gratis zo'n database kan aanmaken hoor ik het ook graag.

mvg,

Robin

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als iemand een site weet waar je gratis zo'n database kan aanmaken hoor ik het ook graag.
PW is meer voor zelf-ontwikkeling bedoelt ;)

Duik eens in de wondere wereld van PHP

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op stage software pakketten zoals oracle, office, macromedia MX en nog 600 andere cd's waar vast ook wel bruikbare software pakketten op staan.

Wat is nou een geschikt pakket om mee te beginnen ?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

1 van die 600 andere CD's :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, programma's als Dreamweaver zijn leuk voor je layout, daarmee maak je nog geen dynamische website's. Ik denk dat het toch het handigst is om je eens in PHP en MySQL te gaan verdiepen, gelukkig is het niet zo heel moeilijk om te realiseren wat jij in gedachten hebt.

🌞🍃

Verwijderd

Als het neit perse online hoeft te staan, kan je ent zo goed Microsoft Acces gebruiken. Dit programme kan je sneller onder de knie krijgen als php.

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:37:
Als het neit perse online hoeft te staan, kan je ent zo goed Microsoft Acces gebruiken. Dit programme kan je sneller onder de knie krijgen als php.
Dan kun je net zo goed je administratie op een a4tje doen.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:37:
De bezoekers moeten zich kunnen aanmelden online dus he :)

en waarmee maak ik een php site(nooit eerder gedaan) ?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

TeeDee

CQB 241

- kladblok
- een goede tutorial (database driven website)
- dreamweaver is evt. ook wel te doen, als het snel af moet zijn. (niet gelet op security, clean code e.d.)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

DataBeest schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
[...]

Dan kun je net zo goed je administratie op een a4tje doen.
Okey daar heb je gelijk in, hoewel een database nog wel wat handiger is als ee a4tje.

Voor een gratis database kan je een account aanmaken op lycos. Werkt prima voor een simpel databaseje.
Edit. het meot dus wel online, ik lees weer eens neit goed |:( .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:45 ]

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 10:35
notepad

• Thijsmans
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

1. PHP :) Je hoeft niet echt verder te gaan dan mysql_query(), mysql_fetch_assoc() en echo.
2. MySQL. Je hebt maar 1 tabel nodig (bijv. 'gasten': id - voornaam - achternaam - email - telefoon - betaald (met een enum 'n/y' of '0/1').

Moet zeker te doen zijn, het probleem is vaak dat als je er niets vanaf weet, je niet weet waar je moet beginnen. Begin eerst maar eens met het aanmaken van een database, het erinstoppen van data, en wat spelen met queries :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Met acces kan ik wel een database maken met zo'n forulier en queries.

maar hoe krijg ik zoiets online, en hoe kan ik em beheren ?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:12

Robert

You have your answer..

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:48:
Met acces kan ik wel een database maken met zo'n forulier en queries.

maar hoe krijg ik zoiets online, en hoe kan ik em beheren ?
Als je nou even de tips hierboven leest (vooral die vlak voor je) dan kom je er wel uit. Je hebt natuurlijk wel een PHP/MYSQl bak nodig. Goedkope hostingaccount voldoet wel.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt voor alle snelle reacties, k ga er morgen mee beginnen(ben nu bijna klaar met stage voor vandaag:)).

mvg,

Robin

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zo een programma is een hulpmiddel om iets te maken :) Ontzettend goed keukengerei maakt je immers nog geen kok en zorgt er niet voor dat je goede maaltijden kan maken. :)

Je zult zelf dus ook aan de slag moeten met een aantal tutorials over hoe PHP nu bijvoorbeeld werkt. :) Op Internet zijn genoeg tutorials hierover te vinden; www.php.net is ook een goed startpunt :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.