Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hint NES in auto of PC bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ooit wel eens iemand gezien die wou zijn nes in zijn pc bouwen en de voeding van de pcvoeding aftakken. Er werden toen allemaal vreemde schakelingen tervoorschijn gehaald terwijl niets van dit alles nodig is.
De nintendo werkt op een AC9V adapter en de schakelingen zelf op 5 en 14Volt
Als men nu gewoon op de normale 9vAC ingang 9 tot 15 volt zet DC werkt het gewoon perfect aangezien de spanning door een 7805 tot 5 volt geregeld wordt.
En aangezien er normaal wisselspanning op moet zit er een brugcel in aangezien die dan ook gelijk zorgd dat men nooit een + of - verkeerd aansluit.
Ik wil zelf mijn NES gewoon voor de gein aan mijn VDO Dayton aansluiten en kan dus gewoon regelrecht de 13.8Volt van mijn auto op de nes aansluiten, ik hoef dus niet eens te letten op polariteit. De gene die de nes in zijn pc wou bouwen had dus gewoon 12volt van zijn pc voeding kunnen pakken. Een nes gebruikt een half ampere heb ik net gemeten en of men nou 9 volt of 15volt erop zet het stroomgebruik neemt niet toe.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48
Als je nou een paar pics maakt en hier post hebben we er ook nog wat aan.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
wat is je vraag nou?

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Was een hit d8 ik zo :7

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
volgens mij is het geen vraag maar een opmerking :?

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:12:
Ik heb hier ooit wel eens iemand gezien die wou zijn nes in zijn pc bouwen en de voeding van de pcvoeding aftakken. Er werden toen allemaal vreemde schakelingen tervoorschijn gehaald terwijl niets van dit alles nodig is.
De nintendo werkt op een AC9V adapter en de schakelingen zelf op 5 en 14Volt
Als men nu gewoon op de normale 9vAC ingang 9 tot 15 volt zet DC werkt het gewoon perfect aangezien de spanning door een 7805 tot 5 volt geregeld wordt.
En aangezien er normaal wisselspanning op moet zit er een brugcel in aangezien die dan ook gelijk zorgd dat men nooit een + of - verkeerd aansluit.
Ik wil zelf mijn NES gewoon voor de gein aan mijn VDO Dayton aansluiten en kan dus gewoon regelrecht de 13.8Volt van mijn auto op de nes aansluiten, ik hoef dus niet eens te letten op polariteit. De gene die de nes in zijn pc wou bouwen had dus gewoon 12volt van zijn pc voeding kunnen pakken. Een nes gebruikt een half ampere heb ik net gemeten en of men nou 9 volt of 15volt erop zet het stroomgebruik neemt niet toe.
Daar snap ik nu effe niets van? Als je hem verkeerd aansluit zal de NES nooit gaan werken...

[edit]
Bovendien denk ik dat de NES het niet zo fijn vind als je hem METEEN aan je auto accu hangt. Zou het zelf in ieder geval nooit proberen...

[ Voor 11% gewijzigd door Atmoz op 30-09-2004 16:33 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De NES heeft een interne diodebrug en spanningregelaar (een 7805). Daar kun je prima een auto accu direct op hangen, zonder enige moeite. Polariteit maakt niet uit, en voltage ook niet zo heel veel.

Verwijderd

Topicstarter
Precies hij heeft er OOK verstand van Thx

Topic is gewoon als handigheidje daar er zat mensen zijn die zoiets nog doen met hun brok nostalgie.

En waarom maak je nou zo'n rare opmerking over het niet lekker vinden?
Ik heb het hele gebeuren uitgelegd waaruit blijkt dat het gaat |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:38 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:37:
Precies hij heeft er OOK verstand van Thx

Topic is gewoon als handigheidje daar er zat mensen zijn die zoiets nog doen met hun brok nostalgie.

En waarom maak je nou zo'n rare opmerking over het niet lekker vinden?
Ik heb het hele gebeuren uitgelegd waaruit blijkt dat het gaat |:(
230 uit het stopcontact mag wel wisselspanning wezen maar hij heeft nogsteeds een + en een - hoor. Pak maar eens je schroevedraaier met lampje en steek hem in het rechter stopcontact, en dan in de linker, vind de verschillen ;)

Verwijderd

Megamind schreef op 30 september 2004 @ 16:40:
[...]

230 uit het stopcontact mag wel wisselspanning wezen maar hij heeft nogsteeds een + en een - hoor. Pak maar eens je schroevedraaier met lampje en steek hem in het rechter stopcontact, en dan in de linker, vind de verschillen ;)
wisselspanning heeft nooit een + of een - :/ Deze spannings werkt met fase 0 en fase 1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 17:06 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:05:
[...]

wisselspanning heeft nooit een + of een - :/ Deze spannings werkt met fase 0 en fase 1
Bijna. Je hebt een NUL lijn en een FASE lijn. Dat is voor een normaal stopcontact.

Verwijderd

voeding en nes voeding samen :Y)

Ja, leuk dat je een topic herinnert, maar om daar nu een topic over te openen :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.