Toon posts:

[Isa Server?] Website probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleem en heb me al suf gezocht. Misschien kan iemand van jullie me hier wel verder helpen.

Er is iets vreemd aan de hand. Een extern bedrijf heeft voor mijn bedrijf een website gemaakt. Dat ding staat momenteel op een test server.
Laten we ervan uitgaan dat onze website momenteel : http://www.djcoax.com heet ... (niet naar klikken , bestaat niet echt) met een bepaald ip.
Nu hebben ze die nieuwe ergens op hun server gezet en hebben ze me de instructie gegeven de host-file van m'n pc aan te passen en www.djcoax.com te laten verwijzen naar een totaal ander ip.
Dit lijkt te werken ... als ik ping naar djcoax.com krijg ik het nieuwe ip-adres.

Als ik echter in m'n browser djcoax.com intyp kom ik weer op de oude site (de nieuwe is nogal spectaculair vernieuwd). Als ik gewoon het ip-adres intyp kom ik op een centrale site van het bedrijf in kwestie ...
Als ik m'n pc even snel rechtstreeks op de router hang .. dan werkt het WEL en wel direct. Ik draai hier een Isa Server 2000 firewall met proxy ... en ik vermoed dat het probleem daar ergens ligt. Maar ik heb alles al geprobeerd ... cache leegmaken , proxy afzetten , ...
Is er iemand die dit probleem kent in ISA ?

Weet echt niet hoe het komt dat ik niet op die site geraak

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:12:
Ik zit met een vervelend probleem en heb me al suf gezocht. Misschien kan iemand van jullie me hier wel verder helpen.

Er is iets vreemd aan de hand. Een extern bedrijf heeft voor mijn bedrijf een website gemaakt. Dat ding staat momenteel op een test server.
Laten we ervan uitgaan dat onze website momenteel : http://www.djcoax.com heet ... (niet naar klikken , bestaat niet echt) met een bepaald ip.
Nu hebben ze die nieuwe ergens op hun server gezet en hebben ze me de instructie gegeven de host-file van m'n pc aan te passen en www.djcoax.com te laten verwijzen naar een totaal ander ip.
Dit lijkt te werken ... als ik ping naar djcoax.com krijg ik het nieuwe ip-adres.

Als ik echter in m'n browser djcoax.com intyp kom ik weer op de oude site (de nieuwe is nogal spectaculair vernieuwd). Als ik gewoon het ip-adres intyp kom ik op een centrale site van het bedrijf in kwestie ...
Als ik m'n pc even snel rechtstreeks op de router hang .. dan werkt het WEL en wel direct. Ik draai hier een Isa Server 2000 firewall met proxy ... en ik vermoed dat het probleem daar ergens ligt. Maar ik heb alles al geprobeerd ... cache leegmaken , proxy afzetten , ...
Is er iemand die dit probleem kent in ISA ?

Weet echt niet hoe het komt dat ik niet op die site geraak
lijkt inderdaad op een verdwaalde cache ergens, of een verdwaald dns probleem.

Ipconfig/flushdns helpt ook niet?

server al gereboot?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

in je internet explorer kan je bij je proxy settings je proxy server bypassen.
Vul daar even de website in kwestie in en het zou moeten werken.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Hoe heb je cache leegemaakt? Eerst de webproxy service gestopt?

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al geprobeerd ... werkt helemaal niet ...
Kan ik in ISA bepaalde cached entries verwijderen ? Of is dat niet aan te raden ?

• Ralphie
Ik het zoiets ook wel eens gehad, en door eerst de webproxy te stoppen en daarna de Dir1 cache de deleten uit de urlcache folder was het opgelost. Wat bedoel je met "bepaalde cached entries"? Er is maar een cache bestand. (of meerdere als je dit zelf hebt aangegeven).

(ik weet dat je al geprobeert hebt maar toch :))

[ Voor 12% gewijzigd door Ralphie op 30-09-2004 15:55 ]

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik word gek ... hoe krijg je dat DIR1 bestand weg ? Ik stop de proxyservice ...
Delete het bestand ... maar hij floept onmiddelijk weer tevoorschijn ...
Begin me hier noob te voelen ... Een van de weinige nadelen van GOT 8) _/-\o_

• Ralphie
Dat klopt hij maakt direct een bestand aan met de door jouw ingestelde grootte. Ligt niet aan jou :P

HODL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:22:
Ok , ik word gek ... hoe krijg je dat DIR1 bestand weg ? Ik stop de proxyservice ...
Delete het bestand ... maar hij floept onmiddelijk weer tevoorschijn ...
Begin me hier noob te voelen ... Een van de weinige nadelen van GOT 8) _/-\o_
maar de nieuwe website kan je nu wel bereiken :)
Pagina: 1