Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een zoek functie voor een applicatie met een Access XP frontend. De data wordt hierbij opgeslagen in SQL Server 200. Hierbij loop ik tegen het volgende vreemde probleem aan:
Ik gebruik het volgende stukje code om de recordset door te wandelen en een record met het juiste ID te vinden:
Het kan aan mij liggen, maar je zou denken dat Access nu naar het juiste record in de recordset springt. Echter is dit niet zo. Als we naar de 2 Debug.Print's in het Immediate Window kijken zien we de volgende waardes:
Het bizarre is dat het formulier wat getoond wordt dus ook op het eerste record blijf hangen (degene in RecordsetClone dus). Heeft iemand het idee hoe ik in het formulier het juiste record (zie Recordset) kan tonen? Heb reeds van alles geprobeerd, daarbij dagen bezig geweest en ben nu echt aan het eind van m'n latijn...
Ik gebruik het volgende stukje code om de recordset door te wandelen en een record met het juiste ID te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Form_frmRelatiePersoon.Recordset.MoveFirst ' tijdelijk hardcoded t.b.v. debugging Form_frmRelatiePersoon.Recordset.Find "id=4933", , adSearchForward, 1 Form_frmRelatiePersoon.Visible = True Debug.Print Form_frmRelatiePersoon.RecordsetClone.AbsolutePosition Debug.Print Form_frmRelatiePersoon.Recordset.AbsolutePosition |
Het kan aan mij liggen, maar je zou denken dat Access nu naar het juiste record in de recordset springt. Echter is dit niet zo. Als we naar de 2 Debug.Print's in het Immediate Window kijken zien we de volgende waardes:
code:
1
2
| 1 ' waarde in RecordsetClone 2454 ' waarde in Recordset |
Het bizarre is dat het formulier wat getoond wordt dus ook op het eerste record blijf hangen (degene in RecordsetClone dus). Heeft iemand het idee hoe ik in het formulier het juiste record (zie Recordset) kan tonen? Heb reeds van alles geprobeerd, daarbij dagen bezig geweest en ben nu echt aan het eind van m'n latijn...
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)