Geluidskaart: kan lange opname niet bijhouden?

Pagina: 1
Acties:

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Hej all...

Ik heb een Hercules Muse XL kaartje (4.1) niks mis mee op zich...
Verder draai ik op AMD Athlon 1800+ 256 MB Ram, 120GB 7200rpm en Windows XP
Nu probeer ik sinds kort een uur opname van MiniDisc op de pc in wav/mp3 te zetten maar dat lukt niet; Sony beveiligt dat zo leuk...
dus wilde ik gaan opnemen door de lineout van de MD op de line in van de geluidskaart op te nemen...
ik neem dus een paar minuten op, met TotalRecorder, en ik luister het gebeuren terug, springtie om de zoveel minuten een halve seconde terug... dus de volgende zin:
"Hallo ik ben iemand die een probleem heeft met een geluidskaart" zou kunnen worden:
"Hallo ik ben iemand die een-een probleem heeft met-met een geluidskaart"
er wordt dus een halve seconde ofzo teruggesprongen in het opgeslagen wav bestand en dit wordt herhaald...
Ligt dit aan m'n geluidskaart of wat? Ik snap niet waar het aan ligt...
software lijkt mij niet; ik heb het ook geprobeerd met Windows Sound Recorder (jah... kweethet :D) en Cool Edit Pro....

thx alvast

www.stevelock.nl

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schreeuw eens een paar minuten in de microfoon, doet ie het dan ook?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• StalieN
jep helaas wel ja...
tligt dus niet aan de minidisc... kheb ook wel eens met vanaf een keyboard opgenomen en daar had ik precies hetzelfde probleem... maar toen vond ik het nog niet interessant genoeg om een post aan te slijten...
iemand idee?

www.stevelock.nl

Verwijderd

Lijkt mij toch een driver/software probleem. Maar waaraan het ligt is natuurlijk de vraag.

Kan je ander (om eens te testen) de minidisc aan de microfooningang hangen. Als je via de hoofdtelefoon werkt kan je dat wel wat stiller zetten dat het niet te luid is. Ik geef toe, een kleine kans maar misgeschoten is ook geschoten ;)

• StalieN
jep dat had ik ook al geprobeerd... maar het ligt en aan de geluidskaart (evt. i.c.m drivers); ik heb m'n onboard geluidskaartje aangezet in de BIOS en via die line-ingang opgenomen en nergens problemen mee....
nou ja misschien nog eens een andere 5.1 geluidskaart kopen... af en toe heeftie wel meer kuurtjes...

thx anyway

www.stevelock.nl