Toon posts:

ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort is waar ik woon ook eindelijk ADSL verkrijgbaar. Als ik dit wil aanvragen, bijvoorbeeld op de website van Planet Internet, moet je een vakje aanklikken waarin staat 'De telefoonaansluiting is geen meervoudige, groeps-, of een doorkiesaansluiting'. Als je dit niet aanvinkt dat zegt hij dat het niet op zo'n soort aansluiting kan.

Nu vraag ik mij af waar dit op slaat. Als je je splitter en modem installeert op de telefoonkabel vóór de hij zich splitst of naar een centrale gaat (dit is bij mij het geval), zou het toch gewoon moeten kunnen? Daarom snap ik dat verhaal van Planet niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Tom

P.S> Sorry voor de onduidelijke titel, maar ik kan hem nu ik het zie niet meer veranderen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 14:52 . Reden: verkeerde titel ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na mijn weten kun je prima een telefooncentrale achter je splitter zetten. Zo'n telefooncentrale werkt immers toch net als een router? Aan de ene kant je echte telefoonnummer en aan de andere kant toch interne nummers?
Lijkt me niet dat dat onmogelijk is..

Verder gaat het ook specifiek om de aansluiting :)

Verwijderd

Contact opnemen met planet dus en je verhaal doen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 14:58:
Contact opnemen met planet dus en je verhaal doen :)
beter nog: contact opnemen met kpn (telefonie-afdeling), en vragen wat voor een aansluiting je hebt, als dat niet duidelijk is.

mocht het wel duidelijk zijn dat je wel zo'n aansluiting hebt, dan heb ik je even fout begrepen, maar dan is adsl van kpn (wat planet dus ook levert) niet mogelijk: technische belemmering van de kpn-centrales.

Verwijderd

'De telefoonaansluiting is geen meervoudige, groeps-, of een doorkiesaansluiting'

Dat wil dus zeggen dat de TELEFOONAANSLUITING een gewone (ISDN of Analoge) aansluiting moet zijn, en dat zegt dus verder niets over de apparaten die jij er zelf op aansluit.
Wat ze bedoelen is dat je, vooral als je een bedrijfje hebt met een echte centrale, speciale lijnen kan krijgen die een bundel vormen die speciaal voor dergelijke centrales zijn. Maar als jij thuis een gewone lijn hebt met allerlei wazige spullen dan is de lijn gewoon geschikt voor ADSL. De apparatuur en verdere conflicten zijn jouw eigen verantwoording...

Enne, als jij dat vinkje aanzet en KPN is van mening dat jouw lijn toch onder de uitgezonderde categorie valt dan word je gewoon alsnog afgewezen. ;)

Verwijderd

Het gaat hier om meervoudige lijnen in groeps schakeling voor bedrijven, zodat ze doorkies nummers en dergelijke kunnen gebruiken.
Hier is inderdaad geen ADSL splitter op aan te sluiten, omdat in de KPN centale deze lijnen niet apart te routeren zijn, en zodoende de data signalen op een andere lijn uit kunnen komen met alle gevolgen van dien

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 30 september 2004 @ 14:53:
Na mijn weten kun je prima een telefooncentrale achter je splitter zetten. Zo'n telefooncentrale werkt immers toch net als een router? Aan de ene kant je echte telefoonnummer en aan de andere kant toch interne nummers?
Lijkt me niet dat dat onmogelijk is..

Verder gaat het ook specifiek om de aansluiting :)
Zo'n centrale werkt inderdaad zo ja :). En er staat inderdaad aansluiting.. maar je gaat toch ook niet de ADSL ergens bij een toestel splitten, terwijl een ander toestel dan wel zowel het 'spraak'-signaal krijgt als het ADSL-signaal.. Misschien denken ze bij Planet idd wel dat dat niet voor iedereen even logisch is ;).

Het betekent in ieder geval gewoon dat ik wel in de meterkast moet gaan zitten prutsen :D.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:07 . Reden: spraalk=spraak ]

Pagina: 1