Ik wil een (extra) harde schijf hardwarematig tegen schrijven beveiligen, het gaat om extra opslag en een veiligere plek voor backups. Na al 2x CoolMedia te hebben moeten verwijderen met een (gelukkig) niet-geïnfecteerde backup wil ik af van mogelijk toekomstig geneuzel van CoolMedia & co met mijn Ghost-images. Ook heb ik veel statische data, die ik daar ook mooi op kwijt kan.
Mijn plan is om de betreffende lijn van de IDE-kabel te onderbreken. Is dit een goede oplossing, of krijg ik zo problemen vanwege afscherming (en snelle DMA)? Zijn er nog andere bezwaren, of slimmere truukjes die vrijwel hetzelfde doen?
ps: Het gaat om een Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB), die ik vanmiddag wil gaan kopen.
Mijn plan is om de betreffende lijn van de IDE-kabel te onderbreken. Is dit een goede oplossing, of krijg ik zo problemen vanwege afscherming (en snelle DMA)? Zijn er nog andere bezwaren, of slimmere truukjes die vrijwel hetzelfde doen?
ps: Het gaat om een Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB), die ik vanmiddag wil gaan kopen.