Toon posts:

Na XP SP2 kan ik niet meer bij m'n Speedtouch modem config..

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd geval: na het installeren van SP2 op m'n XP machine, kan ik opeens niet meer in de interne config van m'n modem komen. Normaal ging dat gewoon heel eenvoudig, door in een browser 10.0.0.138 te openen, maar dat geeft nu een 'page not found'.
Vuurmuren en p2p-condoms zijn niet actief.

Pingen gaat gewoon, het ip adres van de computer is hetzelfde gebleven (.201) etc etc.

Heeft iemand een idee wat is er mis is gegaan of wat ik zelf verkeerd doe?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Wat heb je voor de rest geprobeert? Modem even resetten? Handmatig ip opgeven? telnetten?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Probleem wel vaker (ook hier) gelezen.

speedtouch + xpsp2 = geen webinterface.

-Als je met netstat kijk zie je een connectie naar je modem. op poort 80 die blijft hangen.
-er zijn theorien dat upnp uitzetten helpt.
-Het treedt na een paar minuten op, in het begin werkt het wel .
-wellicht heeft het met de driver van thopson te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 30-09-2004 15:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
madgoblin: yep, modem heb ik uiteraard gereset. telnetten werkt net zo goed als webbrowser: niet.

leuk_he: hmm, ik begin steeds meer spijt te krijgen van SP2, heb er alleen nog nadelen van ondervonden!
upnp stond al uit, en helaas - ook in het begin, waarbij computer en modem 'vers' worden aangezet wil het niet lukken.

over die driver van Thompson - is er uberhaupt iets van een driver geinstalleerd voor een ethernet modem? ik dacht niet dat dat nodig was.

tevens geeft winipconfig (geleend van Win2000) volgens mij minder informatie nu onder SP2 dan eerst onder SP1... Microsoft heeft één en ander gewijzigd aan de netwerk ondersteuning denk ik zo.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wazig!

Kijk hier eens:

[rml][ XPSP2]Kan niet meer telnetten naar modem[/rml]/

Hetzelfde probleem... ook niet opgelost btw :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:00:
madgoblin: yep, modem heb ik uiteraard gereset. telnetten werkt net zo goed als webbrowser: niet.

leuk_he: hmm, ik begin steeds meer spijt te krijgen van SP2, heb er alleen nog nadelen van ondervonden!
upnp stond al uit, en helaas - ook in het begin, waarbij computer en modem 'vers' worden aangezet wil het niet lukken.

over die driver van Thompson - is er uberhaupt iets van een driver geinstalleerd voor een ethernet modem? ik dacht niet dat dat nodig was.

tevens geeft winipconfig (geleend van Win2000) volgens mij minder informatie nu onder SP2 dan eerst onder SP1... Microsoft heeft één en ander gewijzigd aan de netwerk ondersteuning denk ik zo.
Probeer het volgende eens. Zet het ip nummer van je router onder vertrouwde sites. Zet de vertrouwde sites op de laagste stand dus geen enkele controlle. Zet de firewall van SP2 uit te doen in configuratie scherm.

winipconfig hoort dus niet thuis op XP. De juiste opdracht is Start>Uitvoeren>cmd enter tik in het venster ipconfig /all

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:00:

leuk_he:
Dacht het ook. Is denk ik alleen ook om poorten open te zetten. de driver wordt standaard wel door de kpn software geinstalleerd.
(maar je ziet hem wel onder verbindingen -> "internet connection" )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En is je modem wel te bereiken zonder dat suffe security pakket uit SP2?(zet het dus eens uit).
Indien dat het geval is en je wilt het(SC) wel behouden zul je wat moeten configgen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Bij mij werkt het gewoon hoor

- Firewall van XP is uitgezet
- Verder ook niks schokkend

Heb trouwens een 510

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 30-09-2004 20:45 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 21:40
met men speedtouch home (oue zwarte) werkt het ook gewoon....
firewall staat aan, uit kan ook :)

Verwijderd

Topicstarter
niet opgelost!!!

Wat het deed was bij de LAN-verbindingen in de WinXPSP2 Firewall (die uitgeschakeld staat) de Service Webserver (HTTP) aanvinken. Echt voor 100% begrijpen waarom het nu wel werkt, doe ik nog niet, maar er zit vast enige logica achter.

Iedereen bedankt voor alle ideeen en suggesties!

edit: zucht... het wordt nog bizarder; het bovengenoemde vinkje deed waarschijnlijk helemaal niks - 10.0.0.138 was alleen heel even bereikbaar, nu opeens weer helemaal niet. Ik snap er echt niks van.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 23:32 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 23:27:
niet opgelost!!!

Wat het deed was ....
identiek aaan dit verhaal:

zoals ik al eerder schreef: hij doet het even na een reboot. Met

code:
1
2
3
4
5
telnet 10.0.0.138
login:admin,
(password)
system 
reboot

kun je modem herstarten. (ik weet niet of het aan het modem of xp ligt)

verhaal van mensen met hezelfde probleem:

http://www.broadbandrepor...remark,11039490~mode=flat

en nog een vraagje:

Heb je die driver voor het modem wel of niet geinstaleerd ( heb je een "internet connection" in "network and dail up connections", of alleen een "local area connection") ?

Pagina: 1