Spellen vallen op onregelmatige tijdstippen uit

Pagina: 1
Acties:

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Topicstarter
Ik heb een paar spellen die na een tijdje (soms 5-15min, soms 1-2 uur) mijn pc doen 'crashen'. Het is te zeggen, mijn pc herstart gewoon zonder enige aanleiding.

Ik dacht eerst dat dit aan mijn grafische kaart zou liggen (GF 4ti 4600), maar ik begin nu zelfs ook aan mijn HD's te denken, aangezien die telkens heet zijn. CPU kan het niet zijn, deze was rond de 46graden. Wat goed is aangezien de PC nog goed draait op +50graden in de zomer.

Ik heb al mijn gfx drivers geupdate maar dit heeft geen effect. Moederbord drivers ook al geupdate, geen effect.

Dit uitvallen gebeurt bij : EVE-Online, Soldiers : Heroes of WW2, een keer bij RollerCoaster Tycoon 3 demo en bij The Sims 2.

Iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen en hoe dit te verhelpen ?

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18

Polycom

Poes van goud

Ik denk dat je videokaart te heet wordt.. misschien de cooler brak?
het zou ook heel goed iets anders kunnen zijn, maar heeel vaak is het zo met uitvallen (alleen als je games speelt) dat het aan je videokaart ligt. Als je games speelt vraag je namelijk veel van je kaart en wordt het kaartje nogal heet. Overweeg een vga kooler.

Verwijderd

Misschien geheugen brak?

/edit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 14:57 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor voeding heb je en hoe zijn je voedingslijnen?

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Ik had ook zoiets dergelijks...
Oplossing bij mij...

400Watt voeding erin gezet...

MW | BF1 Stats