Toon posts:

Sound Codecs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn geluid bij het afspelen van (nieuwere divx/xvid) films. Voor het beeld gebruik ik SLD codec pack.

Iemand een idee welk codec pack het meest up to date is?? Wat gebruiken jullie??

Ik heb al gesearched, maar ik wil het meest up to date pack weten.....

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Ik gebruik ffdshow. Dat zijn open source directshow filters voor zo goed als alles wat MPEG-1, MPEG-2 en MPEG-4 is (ook DivX en XviD dus).

Tegenwoordig ondersteunt hij ook AC3 audio, al gebruik ik nog steeds gewoon AC3filter daarvoor. Die twee is het enige dat ik nodig heb om alles af te spelen. Codecs en codecpacks hebben nogal de gewoonte om alles om zeep te helpen.

EDIT: Kleine opmerking. Installeer wel de alpha versie van ffdshow, dus de laatste nieuwe. Kijk gewoon naar het nummer voor de datum dat ze uitgebracht zijn,

[ Voor 15% gewijzigd door Ajunne op 30-09-2004 14:04 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Sluit ik me volledig bij aan. FFDshow is genoeg (of xvid codec zelf als je ook wil encoden) en aangevult met AC3Filter werkt eigenlijk alles. Evt voor ogm meuk nog wat installen en klaar.

Wat voor problemen heb je? Geen geluid, slecht geluid?

Verwijderd

Weet je het zeker?

In de meuktracker zoeken naar 'codec pack'
Bij Google zoeken naar 'codec pack'

Dan kom ik uit op:

Defilerpack (hier zit ook ffdshow bij)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 14:07 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Blijf weg van codec packs en installeer enkel het hoofdnoodzakelijke. We zijn tenslotte toch tweakers die weten dat de sleutel tot een performant systeem geen nutteloze zaken installeren is. We willen dan zeker geen codecs op ons systeem die we nooit gaan gebruiken of die zelfs conflicten kunnen veroorzaken.

Lees [algemeen] volgorde codec installatie voor een gedetailleerde uitleg over welke codecs/filters je juist nodig hebt.