Toon posts:

ePolicy Orchestrator Agent install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig met Epolicy en nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Op alle clients in een domein kan ik probleemloos de agent via push install installeren.
Hierna kan ik Mcafee probleemloos updaten of installeren op afstand.
Nu kom ik bij een XP machine (de andere clients zijn allemaal NT) en het wil niet lukken.
Nou heb ik dus al alles geprobeerd wat ik me kan bedenken, maar het werkt nog steeds niet.
De client staat gewoon op het netwerk en alle netwerk settings staan verder goed, hij staat in het domein, etc.
Een andere client met XP is vorige week al gedaan en die werkte wel gewoon.

Ik heb de client toegevoegd aan directory binnen Epolicy.
Als ik nu Agent install doe en ik kijk bij event viewer krijg ik de volgende melding:
"Push agent installation program to cl125 failed"

Op dit moment ben ik even alle mogelijkheden kwijt.
Search en google leverden ook niet de gewenste oplossing op.
Als iemand een oplossing weet of suggesties heeft, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt. :)

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Welke versie? Ik geloof dat er op de McAfee forums wel enkele meldingen staan ivm XP en ePO.

Misschien zit de XP firewall in de weg?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

Topicstarter
-Klimaks- schreef op 30 september 2004 @ 13:50:
Welke versie? Ik geloof dat er op de McAfee forums wel enkele meldingen staan ivm XP en ePO.

Misschien zit de XP firewall in de weg?
versie 3.5

XP firewall zit niet in de weg nee, die staat uit.
Mcafee forums is een idee, ik zal er even loeren (8>

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum van Mcafee heb ik iets gevonden over XP home.
Ik heb hier te maken met XP pro, maar ik heb het toch maar even geprobeerd.
Het kwam neer op beveilegings policys in windows die iets aangepast moesten worden, maar helaas was ook dit voor mij zonder resultaat.
Verder op het forum dus niks er over. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Naast dat het probleem nog niet opgelost is heb ik nog een probleem..
Blijkbaar vreten zowel de agent als de Mcshield enorm veel van je systeem bronnen.
De clients -over het algemeen pentium 2 machines, 400 Mhz, 64 MB geheugen- lopen behoorlijk vol als er helemaal niks gedaan wordt, behalve het draaien van de agent en het shield.
Is dit normaal en op de 1 of andere manier op te lossen, of zijn de clients gewoon niet krachtig genoeg?

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Versie 3.5 ? Is die nog compatibel met XP? Ik dacht dat je minstens 4.5.1 moest hebben.? Misschien ligt daar het probleem?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

Topicstarter
-Klimaks- schreef op 01 oktober 2004 @ 13:28:
Versie 3.5 ? Is die nog compatibel met XP? Ik dacht dat je minstens 4.5.1 moest hebben.? Misschien ligt daar het probleem?
Met 3.5 bedoel ik de agent.
Mcafee zelf is 8.0

Verwijderd

Topicstarter
Het verwijderen van de inifiles in de client onder een bepaalde map heeft volgens mij het cpu/memory probleem opgelost.
Ik zit nu alleen nog met het XP probleem. :X

Verwijderd

heb je wel de volledige rights? ook op schijfniveau?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 09:08:
heb je wel de volledige rights? ook op schijfniveau?
Yep, ik ban alle logisch en normaal denkbare oplossingen al na gegaan.
Het enigste wat ik me kan bedenken is dat er een niet normale oplossing voor moet zijn, of we zien iets gigantich over het hoofd :P

Verwijderd

Topicstarter
[schop]

Nog steeds geen oplossing gevonden helaas.
Heb aardig wat speurwerk op het internet verricht en het probleem van het vergtragen van de pc's komt blijkbaar toch wel veel voor sinds het upgraden naar versie 8 van Mcafee.
Ik geloof alleen niet dat er zo 123 een oplossing voor is.
Zijn er andere mensen die ook onlangs zijn overgegaan op Epo 3.5 en Mcafee 8?
En wat zijn jullie ervaringen er mee?

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Het is een waardeloos programma, wij hebben dit ook op het werk, en ik krijg ook steeds problemen, met epo, en ik werk met een Pentium 4 2gb (HP machine dus ook geen troep)en XP Pro, volgens mij ligt het niet aan het XP verhaal maar het programma doet alleen maar vreemd. :r

Hij wil steeds maar updaten, maar alles is uptodate, maar toch steeds laden, laden, ik zet dat ding altijd uit.
En wat betreft de systeem bronnen, ja dat doet ie bij mij ook, zelfs de IT afdeling van ons die weet niet wat ze er mee aan moeten.
Zelf heb ik niet zo veel rechten op mijn pc, maar uitzetten lukt me wel.

Let op, dit is mijn bevindingen

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Verwijderd

Topicstarter
cablerichy schreef op 06 oktober 2004 @ 21:05:
Het is een waardeloos programma, wij hebben dit ook op het werk, en ik krijg ook steeds problemen, met epo, en ik werk met een Pentium 4 2gb (HP machine dus ook geen troep)en XP Pro, volgens mij ligt het niet aan het XP verhaal maar het programma doet alleen maar vreemd. :r

Hij wil steeds maar updaten, maar alles is uptodate, maar toch steeds laden, laden, ik zet dat ding altijd uit.
En wat betreft de systeem bronnen, ja dat doet ie bij mij ook, zelfs de IT afdeling van ons die weet niet wat ze er mee aan moeten.
Zelf heb ik niet zo veel rechten op mijn pc, maar uitzetten lukt me wel.

Let op, dit is mijn bevindingen
Ja dat updaten is 1 van de voordelen van het pakket :P
Moet je tegen die systeembeheerders zeggen dat hij de policy zo moet instellen dat hij elk half uur ipv elke 5 minuten de policy nakijkt.

Zoals eerder gezegd gaat het CPU gebruik fors omhoog tijdens zo'n update.
Maar onder andere door framework services van het pakket blijft het geheugen en Cpu gebruik de hele tijd aan de hoge kant.
Voor computers waar zware programma's op draaien veroorzaakt dit behoorlijke problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:12:
[schop]

Zijn er andere mensen die ook onlangs zijn overgegaan op Epo 3.5 en Mcafee 8?
En wat zijn jullie ervaringen er mee?
Ikke, Alles ging goed.

Alles XP in een domain met een GPO die bijna alle rechten wegneemt bij de clients (ze mogen de pc nog net opstarten :-)).

95% van de client push ging goed bij 5% ging het niet lekker (kwam bijna altijd door XP zelf)

Ben naar de probleem PC's toegegaan en met de hand de epo client en 8.0! geinstalleerd, superdat eroverheen (heel belangrijk) en reboot .... na een paar keer een client wakeup call was alles weer ok (wel bij een datupdate chekken of dat ze meelopen).

Vaak hoor je mensen klagen over EPO maar in 99% van de gevallen komt het door degene die erachter zit. EPO is geen Windows (klik klik klik install klik klaar) maar een programma die een RTFM nodig heeft en een nauwkeurige configuratie. (geen flame maar mijn mening)

Suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 09:16 ]

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

Xtremelead