Toon posts:

Harddiskrecording

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie van gullie doet aan harddiskrecording?
Enne welke SW gebruik ie daarvoor?
Ikke heb SAW Pro, Cubase VST, Wavelab 3.0, en alle andere beschikbare softwarez.
Ik mix voornamelijk house muziekjes.
En heb beschikbaar 2 x technics sl 1200
denon cd speler en natuurlijuk een Dateq LPM 7.2.
Ik ben benieuwd naar wat jullie gebruiken om de perfecte mix te maken.
Ikzelf ben al actief in de DJ wereld sinds 1985.
Ja ja een ouwe lul dus.
Ben benieuwd naar jullie reacties
Groetjes REAL-X

Verwijderd

Ik heb in het verleden aan Harddisk recording gedaan, maar nu ik zo'n goede geluidskaart heb met dig. in en outs, TerraTec EWS64 XLPro
en een brander, doe ik het gewoon met goede waves(wav.) en Cubase VST met plugins, en af en toe ff Cakewalk.

en ik hou niet van "house", ben dus nog ouder dan jij waarschijnlijk, en mijn favoriete muziek loopt erg uit een, van pure '60 Rythm & Blues/Soul tot aan Country&Western/Pop aan toe.
Bijvoorbeeld Otis Redding, New Orleans Style van Joe Jones tot Neville Brothers, en op Country en Pop, Tim McGraw, Delbert McClinton, Willie Nelson, Shania Twain, The Corrs, Clanned, Zucchero Fornaziari, etc...

• red_indian
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:43

red_indian

Smokin' Suckz B!

Ik heb laatst een perfecte mix gemaakt door mp3tjes eerst te renderen naar wav. Vervolgens alles in Sonic Foundry ACiD afgemixt.
Ik beschik dus niet over DJ talent (tenminste nog nooit echt geprobeerd) en wilde mijn mooiste nummers ooit in een mix gooien. In ACiD kun je dus alle nummers eerst gewoon allemaal op dezelfde BPM zetten en dan met een beetje slepen perfect op de breaks en bas gelijk zetten. Om de bas perfect te houden (niet van die dubbele bassen) heb ik via envelopes op een DirectX EQ plugin de bas van het ene nummer eruit gefilterd tot op het moment dat de nieuwe bas erin moet komen en dan filter je dus gewoon die andere er weer uit :)

Simple as that. Altijd perfect gemixt, kost alleen "ietsje" meer tijd dan live mixen. Maar ja je moet toch wat als je niet over draaitafels beschikt of mix talent.

Kan hem als je wil wel eens ergens uploaden. Kun je het horen,en oh ja...met hoesjes!!!

De listing staat dus hieronder, zie achterkant.

Euhh...bedenk me net:
Laten we zeggen dat ik hem niet voor je ga uppen ergens i.v.m. copyright enzo. Maar meel me maar als je interesse hebt, hehehe >:)

[Terug naar Topic]

Voor HD recording is SAW echt het beste programma wat ik zo hoor van vrienden die er wel mee werken. HD recording ben ik niet echt in thuis.

Voorkant:
http://wwwedu.cs.utwente.nl/~lammersr/NNF.jpg

Achterkant:
http://wwwedu.cs.utwente.nl/~lammersr/NNB.jpg

Need a cuesheet/tracklisting? (meer dan 500.000 online)

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Kheb een mooie EMU E6400 Ultra staan... dan valt harddiskrecording heel erg snel af ;-))

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.