Toon posts:

[MS SQL 2000] Luisteren naar geselecteerde IP's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MS SQL 2000 met sp3a op een server. De server heeft drie IP adressen. Een daarvan is een Internet IP, andere twee zijn LAN IP's. MS SQL luisters naar alle drie de ip's. Ik wil dat hij alleen op de LAN IP's luisterd.

Hoe kan ik SQL 2000 alleen aan bepaalde IP's binden?

Verwijderd

Een firewall installeren werkt natuurlijk ook super :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:40:
Een firewall installeren werkt natuurlijk ook super :)
Hah! Ik dacht al dat dat bij de eerste reacties zou horen. Thanks. Maar die zit er al op hoor, en port 1433 staat ook gewoon dicht, alleen hij probeert nog steeds te luisteren op dat internet IP. En dat veroorzaakt weer een rode item in mijn event log, en ik wil geen rode dingetjes in mijn eventlog.

Dus echt alleen antwoord op de vraag hoe sql 2000 aan bepaalde IP's te binden!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Jammer voor je, maar SQL Server zelf kan het niet. Beste optie is waarschijnlijk bij de verbinding die niet mag 'listenen' bij de geavanceerde eigenschappen poort 1433 blokkeren (maar dan regel je het dus op een ander niveau). Zelfde resultaat :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke firewall gebruik je eigenlijk :? ik heb hier ISA2004 met sql op 1 machine (en dus meerdere nics) en ik heb geen rare meldingen in mijn eventlog mbt sql server

wat is de melding die je krijgt :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

wizl schreef op 30 september 2004 @ 15:10:
Jammer voor je, maar SQL Server zelf kan het niet. Beste optie is waarschijnlijk bij de verbinding die niet mag 'listenen' bij de geavanceerde eigenschappen poort 1433 blokkeren (maar dan regel je het dus op een ander niveau). Zelfde resultaat :)
nooit geprobeerd maar voor iis had je hier een "fix" voor. ik kan me alleen niet herinneren of die iis specific is (support.microsoft.com of wachten tot morgen :))

edit: nvm dat was idd iis only

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 30 september 2004 @ 16:23:
welke firewall gebruik je eigenlijk :? ik heb hier ISA2004 met sql op 1 machine (en dus meerdere nics) en ik heb geen rare meldingen in mijn eventlog mbt sql server

wat is de melding die je krijgt :?
19012 :
SuperSocket Info: Bind failed on TCP port 1433.

Verwijderd

dus als je een netstat -an|find /i "1433" doet zie je port 1433 niet listenen op dat ip? of zie je helemaal geen "listening" op 1433? wat zijn de rechten van de mssqlserver service en de sql server agent service, welke accounts/welke rechten...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 15:10 ]

Pagina: 1