Toon posts:

Externe USB1 CD Rewriter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een klant aan het rondkijken naar een USB1 CD rewriter. USB2 is langs alle kanten verkrijgbaar, maar geen USB1 toestellen meer lijkt me. Ik kom ze bij geen enkele (Belgische) leverancier meer tegen.

De reden waarom ik hier wat raad vraag is dat ik vroeger eens een externe USB writer gehad heb (een Sony) en dat dat ding eigelijk nooit goed gewerkt heeft. Sindsdien weinig of geen ervaring meer mee.

Maar nu is er een klant die voor haar laptop graag een writer wil om haar gegevens te backuppen.

Dus als er mensen zijn die nog weet hebben van verkrijgbare USB1 externe writers, dan had ik het graag gehoord.

Ook eventuele ervaringen met losse externe USB interface cases en het zelf inbouwen van een writer lijkt me een optie, maar ik vraag me af in hoevere dat goed werkt en/of betrouwbaar is.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 09:05

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

USB is toch gewoon backwards compatible? M.a.w. kun je gewoon een USB2 writer kopen en die aan je USB1 poort hangen, zou het gewoon moeten doen. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Inderdaad, ik kon het niet beter zeggen ;)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Harrie

NederVlaming

Pazzi schreef op 30 september 2004 @ 13:35:
USB is toch gewoon backwards compatible? M.a.w. kun je gewoon een USB2 writer kopen en die aan je USB1 poort hangen, zou het gewoon moeten doen. :)
Klopt idd, maar misschien hoopt hij erop dat een usb1 brander een stuk goedkoper is, die extra features (brandsnelheden) van de usb2 branders heeft ie toch nix aan...

Verwijderd

Topicstarter
Harrie schreef op 30 september 2004 @ 17:35:
[...]

Klopt idd, maar misschien hoopt hij erop dat een usb1 brander een stuk goedkoper is, die extra features (brandsnelheden) van de usb2 branders heeft ie toch nix aan...
Ook al, plus dat ik me afvraag in hoevere dat backwards compatible probleemloos verloopt.

Ik heb namelijk geen zin om die klant een bepaalde writer aan te praten die dan niets dan problemen geeft.

Ik zoek dus eigelijk (positieve) ervaringen van mensen die zon din gebruiken...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:47:
[...]

Ook al, plus dat ik me afvraag in hoevere dat backwards compatible probleemloos verloopt.
Hier hoef je geen problemen te verwachten. Je kan natuurlijk niet zo snel branden op USB1.1 als op USB2.0 (je haalt misschien 4x ofzo), maar het werkt wel altijd goed.
Ik zoek dus eigelijk (positieve) ervaringen van mensen die zon din gebruiken...
Ik heb goede ervaringen met de JackRabbits van Philips. Actuele modellen zijn ED52CDRWK/00 (cdrw) en JR4DVDRWK/00 (dvdrw).

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 30 september 2004 @ 18:52:
[...]

Hier hoef je geen problemen te verwachten. Je kan natuurlijk niet zo snel branden op USB1.1 als op USB2.0 (je haalt misschien 4x ofzo), maar het werkt wel altijd goed.

[...]

Ik heb goede ervaringen met de JackRabbits van Philips. Actuele modellen zijn ED52CDRWK/00 (cdrw) en JR4DVDRWK/00 (dvdrw).
4x is logisch... USB1 is max 12mbit waarvan een device hoogstens de helft kan innemen, zijnde 6mbit, wat dus neerkomt op grofweg een 600K/sec... 4x dus :-)

Ik zal eens rondkijken nar de goedkoopste USB2 externe writers...

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 30 september 2004 @ 18:52:
[...]

[...]

Ik zie dus externe 5 1/4 casekes met USB2 aansluiting staan voor een goei 40 euro. Als ik daar een writer van 30 euro in steek dan zou ik dus gesteld zijn voor een goeie 70 euro.

Iemand ervaring in hoevere de laatste Nero overweg kan met zulke externe USB writers ?

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 09:05

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:41:
[...]

Ik zie dus externe 5 1/4 casekes met USB2 aansluiting staan voor een goei 40 euro. Als ik daar een writer van 30 euro in steek dan zou ik dus gesteld zijn voor een goeie 70 euro.
Ik zie inderdaad niet in waarom daar problemen uit zouden ontstaan. Zolang je rekening houdt met de lagere doorvoersnelheid van USB1.1, zou je met deze opstelling prima cd-tjes moeten kunnen branden. :)
Iemand ervaring in hoevere de laatste Nero overweg kan met zulke externe USB writers ?
Nee, helaas niet, maar ook hier verwacht ik geen problemen. In het verleden heb ik weleens met Nero 5.5 icm met een externe brander gewerkt en dat verliep vlekkeloos. Ik zie niet in waarom dat intussen veranderd zou zijn ;)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had bij mijn vorige laptop een Iomega. Lomp ding, maar werkte voor die enkele keer dat ik een cd moest branden wel. Die was wel USB2. Werkte prima op de USB1 poort. Alleen merkte ik wel behoorlijk verschil na aanschaf van een USB2 PCMCIA kaartje.
Die Iomega zou ik trouwens nooit aanraden, omdat hij niet werd ondersteund door Nero en het brandprogramma dat erbij werd geleverd was echt onhandig.

[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 01-10-2004 00:27 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:41:
[...]

Ja die werken in zoverre dat de branders ondersteund zijn. Tot nu toe nog geen tegengekomen die niet werkt. Voor windows is dat net zo'n cd / hdd die op een ide kanaal zit, alleen zit hier een usb tot ide interface tussen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen had de klant zelf een Asus externe writer gekocht en die werkt dus niet zondermeer op een USB1 poort. Een extra USB2 PCMCIA kaartje was noodzakelijk. Verder lijkt het inderdaad redelijk te werken.

Bedankt voor de reacties, het heeft men negatieve ervaringen uit het verleden een beetje kunnen nuanceren. Externe writers zijn wat mij betreft terug een mogelijke optie in sommige gevallen :)
Pagina: 1