Auto radio inbouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een nieuwe auto (daihatsu move uit 2000) en de cassetterecorder is rot en het frontje valt er spontaan uit. Nu heb ik gezien dat een nieuwe cd speler bij de kijkshop niet veel kost. Maar is een auto radio zo standaard dat het meestal wel past? Het is "gewoon" een radio met een frontje. (geluidkwaliteit boet niet zo , als hj maar cd's speeld met kinderliedjes en am/fm radio heeft.)

Langs zo'n auto radio zitten 2 gleufjes. Moet je hierin poeren met een kleine schroevedraaier of wat is het idee?

Uiteraard heb ik google gebruikt, maar dan vindt ik met name bedrijven die graag zo'n radio voor je inbouwen, lijkt me beetje overkill voor een speler onder de 100 euro.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Laat maar... al gevonden...

autoradio verwijderen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-07 07:12

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

RTFM

En ja, een autoradio is redlijk standaard. ook qua aansluitingen. en anders heeft halfords blokjes daarvoor.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-07 13:05
bij nieuwe radio zit bijna altijd een slede, oude slede eruit halen, nieuwe erin doen, draden er doorheen, tip koop wel een stekker die je rechtstreeks op de radio kan aansluiten, anders kan de garantie van de radio vervallen, stekker sluit je aan op de draden die er al zitten, ff doormeten, aansluiten op stekker van de radio, antenne erin en draaien maar, verder kan ik 99% van de auto's wel een cd speler, zelfs hele oude auto's, mits je auto 12 volt is

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
leuk_he schreef op 30 september 2004 @ 13:29:
Mijn vrouw heeft een nieuwe auto (daihatsu move uit 2000)
offtopic: met 45 km sticker?
en de cassetterecorder is rot en het frontje valt er spontaan uit. Nu heb ik gezien dat een nieuwe cd speler bij de kijkshop niet veel kost. Maar is een auto radio zo standaard dat het meestal wel past? Het is "gewoon" een radio met een frontje. (geluidkwaliteit boet niet zo , als hj maar cd's speeld met kinderliedjes en am/fm radio heeft.)

Langs zo'n auto radio zitten 2 gleufjes. Moet je hierin poeren met een kleine schroevedraaier of wat is het idee?

Uiteraard heb ik google gebruikt, maar dan vindt ik met name bedrijven die graag zo'n radio voor je inbouwen, lijkt me beetje overkill voor een speler onder de 100 euro.
Als de oude radio met ISO stekker vast zit is het niet zo'n probleem, namelijk bij de radio de juiste ISO stekker zoeken voor het merk auto en spelen maar.
Anders moet je de juiste draadjes aan elkaar knoopen, dit lukt het makkelijkst met een spannigszoekertje en het instructieboekje van je auto en radio.

Voor die gleufjes, als de oude radio vast zit met beveiligde beugel dan moet dat inderdaad ja, vaak zitten de "sleutels" bij de radio, als je ze niet meer hebt moet je met schroevendraaiers gaan werken.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Moet je die erbij krijgen. 8)

En een nieuwe moet je eerst kopen. Zoals je weet hebben ze bij de kijkshop geen verkopers die het uitleggen. (zondermeer heb ik niet zoveel vertrouwen in verkopers en techniek).
offtopic: met 45 km sticker?
Nee er zit geen 45 stikker op. Deze heeft namelijk een "spoiler" zodat hij harder kan. 8)

Bedankt . Ik weet genoeg.

Pagina: 1