Toon posts:

[IEXPLORER XP] Adresbalk html icon veranderd soms?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het wat onduidelijk forumuleren van de titel maar het is misschien ook een rare vraag want soms valt het me op dat als ik bijv. naar 'Google' ga het 'e' icoontje wat voor het http:// adres staat veranderd in een 'G' (van Google). Het vreemde is dat het meestal niet gebeurd maar soms wel. Ik had toevallig op een andere PC het programma Firefox gebruikt en die pakt ze altijd meteen (dus zodra je de desbetreffende site weer bezoekt het daarbij passende icoontje tevoorschijn komt).

Ikzelf gebruik altijd IE-XPLORER en die bevalt me verder prima alleen vind ik het vreemd dat het maar heel zelden gebeurd dat het icoontje ook meeveranderd op de site die dat ondersteund (ik heb nu alleen Google even als voorbeeld genomen)

Als mensen niet helemaal begrijpen wat ik bedoel dan probeer ik het zo goed mogelijk nog een keer uit te leggen.

PS: Sorry dat ik hierover misschien een topic start maar ik kan niet zo goed benoemen hoe ik hierover iets kan vinden dus daarom vraag ik het even.

:)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik geloof dat InternetExplorer dat pas doet als je een site bookmarked (favicon.ico heet het geloof ik) - in ieder geval horen vragen over InternetExplorer niet thuis in Windows Operating Systems - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Dat is het favorite icon ja. Je kunt gewoon een favicon.ico maken in je root path van de server of je kunt het met METAtags doen.

Mozilla doet het trouwens ook.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 30 september 2004 @ 13:39:
Ik geloof dat InternetExplorer dat pas doet als je een site bookmarked (favicon.ico heet het geloof ik) - in ieder geval horen vragen over InternetExplorer niet thuis in Windows Operating Systems - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Ok bedankt :) Sorry dat ik het hier had geplaatst maar ik ging ervanuit dat het in Windows hoorde omdat IE min of meer 'vastzit' in het OS :)
Ajunne schreef op 30 september 2004 @ 13:40:
Dat is het favorite icon ja. Je kunt gewoon een favicon.ico maken in je root path van de server of je kunt het met METAtags doen.

Mozilla doet het trouwens ook.
hmm..daar snap ik niet zoveel van, maar wat ik me afvraag is waarom Firefox wél die icons altijd laten tonen en IE niet dat vind ik wat vreemd...? Iig bedankt voor je reply :)

• Ajunne
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:45:
hmm..daar snap ik niet zoveel van, maar wat ik me afvraag is waarom Firefox wél die icons altijd laten tonen en IE niet dat vind ik wat vreemd...? Iig bedankt voor je reply :)
Moet je vragen aan de mensen van Mozilla :)
Bij IE is het gewoon zo dat dat icoontje pas komt wanneer je de site toevoegt aan de favorieten, in Mozilla komt het er meteen te staan als je de site opent. Gewoon een keuze van de programmeurs.

Trouwens, ik merk altijd dat die icoontjes het nooit lang volhouden in je favorieten/bookmarks. Na een tijdje gaan ze weer gewoon weg bij mij. Misschien kun je ergens wel wat vinden om ze volledig uit te schakelen, of altijd aan te zetten ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Ajunne op 30-09-2004 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet voldoende :) bedankt voor de tips en ik blijf gewoon een tevreden gebruiker van IE ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ajunne schreef op 30 september 2004 @ 13:47:
Trouwens, ik merk altijd dat die icoontjes het nooit lang volhouden in je favorieten/bookmarks. Na een tijdje gaan ze weer gewoon weg bij mij. Misschien kun je ergens wel wat vinden om ze volledig uit te schakelen, of altijd aan te zetten ofzo.
Omdat ze opgeslagen worden in je Temp. Inet Folder ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1