Toon posts:

[WinXP Pro] OPK installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een OPK voor installatie.

Voor windows xp pro
Ik gebruik een p4p800 SE moederbord
en een pentium 4 processor 2.80 GHz

Ik heb het programma geinstalleerd op m'n server en via dat programma een diskette met Winbom.ini gemaakt.

Vervolgens ga ik naar de PC waar de image op moet komen, start de pc op vanaf de cd-rom en laad vervolgens de gegevens van de diskette.

Zodra dit klaar is reboot ik de pc maar er is niks gebeurt.

Ik zit hier al een paar dagen op de knutselen.

Zie ik iets over het hoofd???

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens op de site van Microsoft voor OPK installatie.

http://oem.microsoft.com

Verder staat er op de CD ook een OPK.CHM file, hier staan alle stappen duidelijk in uitgelegd. Trouwens je moet zelf de PC ook niet herstarten, dat de OPK install zelf.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u ik zal daar eens kijken

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 00:22
Wat je zoekt zijn de Windows XP Deployment Tools. OPK = OEM Prebuilder Kit waar de Deployment Tools een onderdeel van zijn net als Sysprep (Die overigens geloof ik op je Windows XP CD staan)

Windows XP Deployment Tools Klik!

Andere dingen die makkelijk zijn:
nLite
Microsoft Software Forum Network

[ Voor 18% gewijzigd door Clueless op 30-09-2004 14:45 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit doen voor stage en snap er niet veel van ,dus kan iemand mij het iets makkelijker uitleggen. _/-\o_

Ik heb nu een unattend file gemaakt maar moet ik die nu gewoon in de pc stoppen war ik de image op wil hebben of niet????

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
Als het goed is heb je met de setup-manager een diskette aangemaakt met daarop winbom.ini Je start nu de pc waarop je xp wilt installeren op met de OPK-Tools cd, en stopt meteen daarna de floppy erin. Je pc boot nu in WinPE (Windows Preinstall Environment), dit is een uitgeklede xp versie die rechtstreeks van cd draait. Deze leest nu je winbom.ini van je floppy, en zal met de instellingen in die file de juiste configuratie set vanaf de server over het netwerk op de pc installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Al vast bedankt

maar nu moet ik dus een configuratieset op de server zetten??

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
Ja, gewoon eerst op de server de opk-tools installeren, en daarna setup-manager draaien. Deze zal de inhoud van de XP oem-cd naar je HD kopieren, en verder de instellingen die jij aan een bepaalde configuratie meegeeft opslaan in bepaalde bestanden, waaronder dus de winbom.ini die dus tevens door WinPE gebruikt wordt om de configuratie set via het netwerk te kunnen vinden en op de doel-pc te installeren. In de meegeïnstalleerde help-files staat vrij duidelijk uitgelegd hoe en wat. Met de netwerkconncetie zijn trouwens vaak nogal wat problemen, als het je alleen maar gaat om een beetje te experimenteren is het eenvoudigst om twee pc'tjes neer te zetten en deze te verbinden met een crosslink cable (dus los van je bedrijfs netwerk). De ene stel je in als server door ICS in te schakelen op een extra netwerk-kaart, de andere zal dan automatisch een ip-krijgen tijdens het winpe-gedeeltje. Let er trouwens wel op dat WinPE standaard alleen die netwerkkaarten ondersteund die ook met de al in xp aanwezige drivers ondersteund worden. Zet verder op de 'server' alle firewalls e.d. uit, en schakel het guest account in.
Pagina: 1