Meerdere SIM kaarten op 1 SIM kaart (Dual/Triple sim)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Na jaren gezocht te hebben naar de oplossing is er eindelijk wat op markt volgens mij.

Multiple SIM doctor.

Hiermee kopieër je als het ware meerdere sim kaarten op 1 sim kaart. Dus niet meer van sim hoeven te wisselen, als je goedkoper wilt bellen, grens over rijd, goedkoper wil sms'en, privé zakelijk etc etc....

dit is het apparaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.ucanc.com.au/products/images/sim4.gif

* Een usb stick waarmee je de sim kaarten inleest

Afbeeldingslocatie: http://www.ucanc.com.au/products/images/sim9.gif

* De lege sim waar de sim kaarten naartoe gekopieerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.ucanc.com.au/products/images/sim5.jpg

* Zo selecteer je de andere sim kaarten in je telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.ucanc.com.au/products/images/sim2.gif

* Het pakketje wat je krijgt.

------------------------------------------------------------------------------------

Deze heb ik via Ebay gevonden ( eigenlijk via Telecomvergelijker ), en kost € 41,82 incl verzendkosten. Je krijgt dan apparatuur, software, lege sim kaart.

Ik moet hem nog krijgen, heb hem vandaag ( 30/09/2004 ) besteld en krijg hem hopelijk over een weekje ofzo binnen.

Als ik hem binnen heb laat ik alles weten, details foto's etc.

De vraag was of iemand hier al ervaring mee had, of mee wil hebben...al iets van gehoord ? Mogelijkheden, nadelen...etc...

Denk dat er veel mensen zijn die hier voordeel mee kunnen hebben, denk aan alle goedkope sim only abbonementen, hiermee kopieer je al die nummers naar 1 sim, en kun je altijd het voordeligst bellen... ( let wel op dat je niet bereikbaar bent op alle nummers tegelijk, je kunt maar 1 sim kaart actief hebben )

bron foto's : http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=6323583972

Andere winkel, met iets meer informatie : http://www.gsm-technology...US,details,id_pr,683.html
(veel te duur ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door frankvanhoesel op 30-09-2004 13:22 ]

Anoniem: 50873

ben zeer benieuwd

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

Part

Helemaal niets.....

Ik ben ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren als je het orgineel en de copie tegelijk gaat gebruiken. Vooral met prepay. >:)
(is dit ding wel echt?)

Anoniem: 14065

In hoeverre kan je sims gewoon kopieren? Lijkt me niet echt heel veilig :X ... Daarnaast denk ik dat het ook niet legaal is, maargoed.

Keep us posted, ben wel benieuwd!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 30-09-2004 15:53 ]

Anoniem: 90352

En nu denkt mijn zieke geest:
Of ik heb het mis maar dan kun je toch iemands simkaart of zelf de gegevens daarvan kopieëren.

Als je dus de juiste gegevens van een simkaart weet ,bel je gratis of op kosten van een ander.
Bij kpn hangen ze zegmaar de verbinding aan het simkaartnummer en die is uniek.

Dus snap niet helemaal hoe dit nou zou kunnen werken.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Veel providers blokkeren de 2e simkaart die online komt.
Je moet er vaak voor betalen om dat te kunnen gebruiken en zo ook het IMEI nummer word gelogd wat zich aanmeld met welke sim kaart.

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 22:43
Vm1heA schreef op 30 september 2004 @ 16:01:
Veel providers blokkeren de 2e simkaart die online komt.
Je moet er vaak voor betalen om dat te kunnen gebruiken en zo ook het IMEI nummer word gelogd wat zich aanmeld met welke sim kaart.
Betalen voor wat precies? Om 2 keer "de zelfde simkaart" in de lucht te hebben? (kan volgens mij niet)

En, wat doen ze met het IMEI nummer? Die hoort toch bij je toestel?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

lijkt me idd vaag als dit werkt, want dan jat je van een willekeurig iemand de sim, kopieren maar en gratis bellen...
Er zit vast een addertje onder het gras.

edit:

ik snap het voordeel trouwens ook niet...als je nou op 1 sim meerdere sim-kaart gegevens kwijt kon (dus van verschillende nummers) dan is het wel handig, maar dat kan niet, of wel?

[ Voor 39% gewijzigd door kamstra op 30-09-2004 16:45 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:39
als je voor iedere provider een duo-kaart aanvraagt, en 1 van de 2 kopieert, dan moet het werken volgens mij. de provider denkt dat je aanmeldt/belt met hun geleverde sim, maar je gebruikt gewoon de gekopieerde.

Anoniem: 70162

frankvanhoesel schreef op 30 september 2004 @ 13:06:
( let wel op dat je niet bereikbaar bent op alle nummers tegelijk, je kunt maar 1 sim kaart actief hebben )
wat is dan de meerwaarde boven een normale dual/triple-sim houder?
die zijn maar een paar euro

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Anoniem: 70162 schreef op 30 september 2004 @ 16:50:
[...]

Dat je softwarematig de andere simkaart in kan schakelen i.p.v. de telefoon aan en uit te zetten :) Lijkt me het wel waard...of niet :P

En je hebt altijd een backup van je simkaart. Ook kun je er misschien meer dan twee op kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 30-09-2004 16:57 ]

[This is what you get when you mess with us]

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ruzor schreef op 30 september 2004 @ 16:52:
[...]

Dat je softwarematig de andere simkaart in kan schakelen i.p.v. de telefoon aan en uit te zetten :) Lijkt me het wel waard...of niet :P
dan houdt het dus idd wel in dat je gegevens van meerdere sims op 1 sim kwijt kan?

dan is t een mooie vinding idd, zo ff switchen tussen simkaarten is wel handig natuurlijk....hoewel het mooiste blijft dat ze allebei tegelijk actief zijn, maar dat zal de komende tijd nog wel een utopie blijven..

hoewel het mooiste blijft dat ze allebei tegelijk actief zijn, maar dat zal de komende tijd nog wel een utopie blijven..
siemens (of nokia? iig een groot merk) is een tijdje bezig geweest met het ontwikkelen van een gsm met 2 ontvangstmodules en 2 IMEI-nummers. daarmee had het gekund, maar ze hebben het nooit doorgezet. vraag me niet waarom

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Anoniem: 70162 schreef op 30 september 2004 @ 16:56:
[...]

siemens (of nokia? iig een groot merk) is een tijdje bezig geweest met het ontwikkelen van een gsm met 2 ontvangstmodules en 2 IMEI-nummers. daarmee had het gekund, maar ze hebben het nooit doorgezet. vraag me niet waarom
waarom? ;)

da's dan idd jammer, want er is denk ik best een markt voor, mensen die een privé en een zakelijk nummer hebben enzo....of mensen die bereikbaar moeten zijn op verschillende nummers....jammer, maar zal ooit nog wel komen denk ik :)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

kamstra schreef op 30 september 2004 @ 16:54:
[...]

dan houdt het dus idd wel in dat je gegevens van meerdere sims op 1 sim kwijt kan?

dan is t een mooie vinding idd, zo ff switchen tussen simkaarten is wel handig natuurlijk....
Ik neem aan van wel anders heb je er helemaal niks aan :) Staat iig in de topicstart. Maar ik vind toch niet dat het die minimaal 35 euro waard is. Kun je idd beter zo'n normale dual/triple sim-houder kopen.

• elinsen
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Ik neem aan dat dit inderdaad werkt. Ik neem aan dat het een beetje werkt als IP adressen in een netwerk. Op het moment dat je je telefoon aanmeld wordt ie aangemeld in het netwerk. Je krijgt dan ook verbinding.

Op het moment dat een tweede toestel zich zou aanmelden onder dezelfde gegevens, dan krijgt deze dus geen toegang tot het netwerk, net als wanneer een SIM geblokkeerd is.

Het lijkt me dus idd mogelijk om dit voor elkaar te krijgen. Er zal wel een menu item worden toegevoegd, net zoals vele providers een menu toevoegen met extra SMS functies waar je je op kan abboneren.

Maar ik ben in ieder geval benieuwd inderdaad. Op deze manier is het namelijk wel mogelijk om meerdere prepayd telefoons enkel in gebruik te hebben als backup toestel om te bellen in bijvoorbeeld de auto. Iedereen heeft immers een kopie van het origineel, en het toestel wordt alleen aangezet in noodgevallen. Op die manier kan wel het beltegoed worden gedeeld.

E.P.M. Linsen

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Je kan de gegevens van meerdere simkaart dus op 1 simkaart kopiëren, maar niet allemaal tegelijk gebruiken. Je moet alsnog switchen tussen de verschillende "simkaarten"/profielen. Je kan dus niet tegelijk met 2 nummers in de lucht zijn met dit systeem.

Verder kan je normaal ook zo'n randebiel zijn om iemand z'n simkaart jatten en gebruiken (als je z'n pincode weet), dus daar voegt dit systeem niets aan toe.

• marteltor
  • Laatst online: 28-06 18:42
dit ding is echt, op www.telecomvergelijker.nl hebben al verscheidene mensen hem. En het schijnt ook te werken, alhoewel het kopieren van een sim kaart soms uren duurt.

en zo iets is geschikt voor elke telefoon ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 50873 schreef op 30 september 2004 @ 19:07:
en zo iets is geschikt voor elke telefoon ?
is voor elke telefoon die een simkaart heeft, dusse ja lijkt me wel :)

• marteltor
  • Laatst online: 28-06 18:42
ik heb 2 telefoons, waarvan 1 voor bij het uitgaan. Sim kaartje iedere keer wisselen vind m`n telefoon ook niet leuk, maar om er nou zo een apparaat voor te kopen :|

• frankvanhoesel
Ik gebruik het omdat ik in belgie en nederland verblijf/werk/studeer...dus rijd iedere dag de grens over en 1 sim kaart is te duur ( € 250,- p/m ) en nu zit ik aan € 100,- per maand aan kosten, met 2 sim kaarten, maar moet ik iedere keer op de snelweg mijn telefoon uit mekaar halen, en de sim kaart verwisselen, 2x op een dag :) Maar bespaart me wel veel per maand...

Je kunt ze NIET tegelijk aan hebben. Er kan er maar 1 actief zijn.

Je kunt meerdere sims kopieren, dus niet een maximum van 2 ofzo.

Je hebt altijd een backup van je oude sim, bijv als je toestel gestolen word oid.

Geschikt voor elke telefoon ( switchen dmv menu,of *#code )

Je zou de sim van iemand anders kunnen kopieren, maar dan moet je eerst om zijn sim vragen, en zijn pin code weten....

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kortom, klinkt op zich al als een vrij leuk apparaatje/software, maar t wordt echt leuk als er software beschikbaar komt waarmee je 2 SIMS tegelijk actief kan laten zijn.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

Pogostokje

* twiet *

kamstra schreef op 30 september 2004 @ 22:18:
kortom, klinkt op zich al als een vrij leuk apparaatje/software, maar t wordt echt leuk als er software beschikbaar komt waarmee je 2 SIMS tegelijk actief kan laten zijn.
Zou leuk zijn, maar dat kunnen telefoons niet. Je komt dan op het gebied dat er meerdere radio gedeeltes in een gsm zouden moeten zitten.

Overigens is het werken met twee nummers wel mogelijk via de gsm standaard, maar dan moet de operator het ondersteunen. In NL is dat nergens het geval, maar bv. UK is dat redelijk normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Pogostokje op 30-09-2004 22:25 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Pogostokje schreef op 30 september 2004 @ 22:24:
[...]

Zou leuk zijn, maar dat kunnen telefoons niet. Je komt dan op het gebied dat er meerdere radio gedeeltes in een gsm zouden moeten zitten.

Overigens is het werken met twee nummers wel mogelijk via de gsm standaard, maar dan moet de operator het ondersteunen. In NL is dat nergens het geval, maar bv. UK is dat redelijk normaal.
Je zou t toch best zo kunnen regelen dat je GSM met de ene SIM op t 1800 netwerk actief is en met de andere SIM op t 900 netwerk, ik heb er verder geen verstand van, maar dat lijkt me toch niet onmogelijk

• flipjevandejam
  • Nu online
Ik vind het wel iets voor een inkoopactie, op www.telecomvergelijker.nl hebben ze het namelijk ook over een winkel waar het dingetje zelf niet zo duur is, maar de verzendkosten juist hoog. Als je dit nou met meer besteld en dan 1x verzendkosten oid. moet betalen is het goed te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

SIM MAX

Ongeveer hetzelfde als Sim doctor.

http://hot-sim.net/

of

http://www.sim-max.biz/store/index.php

Zit ook al een hele tijd (jaartje of zo) te dubben om het aan te schaffen.

Kan ik mijn prive 06 en zakelijke 06 teminste op 1 sim mikken.

Ik had op een Computerbeurs (PC dumpdag geloof ik...),
bij zo een GSM accesoire stand, eens gevraagd of ze deze verkochten.
Gozer zei dat dat verboden was in Nederland !

Maar ben nog steeds benieuwd of het echt werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Nu online
Nou hier (http://www.telecomvergelijker.nl/thread/5331) is duidelijk te lezen dat het niet zo vlekkenloos gaat als het doet voorstellen. Even afwachten voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
Niet elk netwerk mag het 900 netwerk gebruiken, alleen KPN en VODA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Anoniem: 70162 schreef op 30 september 2004 @ 16:50:
[...]

Ik zit net een beetje te kijken, maar waar heb je die gezien voor een paar euro? Lager dan 15 euro zie ik ze niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op 30 september 2004 @ 19:11:
[...]

is voor elke telefoon die een simkaart heeft, dusse ja lijkt me wel :)
en krijg je dan een extrea menu in je telefoon waarbi je dan steeds kan wisselen naar een andere sim :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Anoniem: 50873 schreef op 01 oktober 2004 @ 08:50:
[...]

en krijg je dan een extrea menu in je telefoon waarbi je dan steeds kan wisselen naar een andere sim :?
De topicstart lezen is soms wel handig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ucanc.com.au/products/images/sim5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

Nitai

Live the life you love.

Frank, heb je het pakketje inmiddels al binnen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar je bevindingen!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Nee, het pakketje is nog niet binnen....heb wel een tracking nummer gekregen, maar kan daar niet zo veel mee...denk dat hij deze week binnen komt. Ik laat dan wel wat foto's en bevindingen posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik ben een van de mensen die zo'n ding al een tijdje in huis heeft en aangezien het kopieren van de sims toch niet zo makkelijk (en veilig) blijkt te zijn, dacht ik onder ons tweakers wat meer PC-technische oplossingen te kunnen vinden.
Echter, tot mijn grote teleurstelling blijkt dit geintje vrij onbekend verschijnsel in het computerland te zijn. ;(

Even de situatie in het kort: Ieder sim-kaartje heeft een eigen identieke IMSC nummer en een KI-nummer. Het eerste is een soort login-naam van het sim-kaart die iedereen kan aflezen van de kaart, maar het passwoord dat erbij hoort (KI-nummer) is gecodeerd en dus beveiligd opgeslagen op het kaartje en moet dus gekraakt worden. Het decoderen van KI vindt plaats middels software dat hiervoor ontwikkeld is, in mijn geval SimDoctor v6.3.0.3J. Dat programma gebruikt een bepaald algoritme voor het uitvoeren van de berekeningen waarmee KI gedecodeerd wordt en kan soms uren in beslag nemen. Als uiteindelijk KI bekend is, kan die, SAMEN met KI's van andere simkaarten (andere mobiele nummers dus) gekopieerd worden op EEN Multisim kaart. Deze stop je vervolgens in je mobieltje net als ieder ander simmetje. MultiSim introduceert een nieuwe menu-ingang waarin je m.b.v. je toetsen tussen je nummers kunt schakelen om binnen ca. 5 seconden van mobiel nummer te wisselen ZONDER je toestel aan en uit te hoeven te zetten danwel een simcover kopen (=aparte (baterij)achterklep met een gleuf voor 2 of 3 sims) die ook nog dikker dan de originele is. Zo kun je tot wel 16 verschillende nummers op 1 MultiSim opslaan.

Maar nou komt het, het kraken van KI-nummers kan op dit moment nog alleen bij de wat oudere versies sim-kaarten: zgn. comp128 V1 en (nog) NIET bij comp128 V2!

Persoonlijk heb ik het volgend probleem: van de 4 simkaarten die ik wilde kopieren zijn er maar 2 gelukt (die verder prima werken in MultiSim en los (origineel)). Het gaat om 1 Orange uit mei 2004 en 1 T-Mobile uit april 2004. Niet gelukt zijn: Orange uit juni 2004 en Vodafone uit maart 2004. Of deze 2 simkaarten versie 2 zijn weet ik niet, maar SimDoctor doet er iig uren over om met de mededeling te komen: "Key not found!"

Bij sommige mensen lukt het niet alleen, maar gaat het simmetje ook kapot (of wordt beter gezegd geblokeerd). Deze kun je gelukkig zonder problemen inwisselen bij de dealer voor een nieuwe.

Dus, ik hoopte hier wat meer tips te lezen van iemand die hiermee wat meer ervaring heeft (bv met truckjes binnen SimDOctor), om ook die andere 2 simmetjes te kunnen kopieren. Tips zijn alsnog welkom :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik heb hier een samsung e700 en ik heb ergens in de handleiding gelezen dat deze telefoon ook zo'n soort functie ondersteunt. ik bedoel dat als je meerdere nummers op 1 simkaart hebt, je ze allebei kunt gebruiken. op het display krijg je dan te zien op welk nummer je wordt gebeld (met een 1,2 of 3-->max. 3 nummers dus). ik zal het ff nazoeken.

edit: het wordt ALS (Alternate Line Service) genoemd. wat ik uit de handleiding nu opmaak is dat er 2 nummers worden ondersteunt. je bent op allebei bereikbaar maar je moet via menu kiezen met welke je uitgaande gesprekken wilt gebruiken. ipv een 1 of 2 te zien kan je het ook een naam geven, verder is het volgens de handleiding een service die je provider moet ondersteunen en waar je je op moet abonneren (als je subscribe zo vertaald). Als je hiervoor idd moet abonneren is het jammer, zo niet dan ben ik benieuwd of het ook werkt met verschillende providers.
het zou een welkome aanvulling zijn voor vele mensen die meerdere sims hebben

[ Voor 49% gewijzigd door Dxue op 07-10-2004 16:13 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ik heb het pakketje binnen gekregen, en ben gelijk aan het werk gegaan...hij is nu aan het calculeren, en zit op 9% en 40 min verder...dus echt snel gaat het niet. Je kunt kiezen uit drie standen, standard higher turbo...de laatste kan ik niet aanklikken. Installatie ging soepel trouwens...

Resultaat na 5 uur...

1 sim kaart gecloned succesvol... ( 5 jaar oude base kaart )
1 sim kaart kapot.... ( 4 jaar oude dutchtone/orange kaart )

Beide in ongeveer +/- 2 uur, en ook beide alles 100%. Bij de kapotte kreeg ik wel een melding dat ik op eigen risico moest verder gaan...en ja dat heb ik gedaan >:)

Let ook niet op die percentage's want het eerste anderhalf uur staat hij op 9% en dan ineens gaat hij naar de 100%

Morgen een nieuwe sim kaart halen bij Orange, en dan kijken of hij die wel pakt. Mocht hij die niet pakken, dan is het jammer, en stuur ik het pakketje weer terug naar australie, doet hij het wel dan is het experiment gelukt en ben ik weer tevreden.

[ Voor 57% gewijzigd door frankvanhoesel op 18-10-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruzor schreef op 01 oktober 2004 @ 01:27:
[...]

Ik zit net een beetje te kijken, maar waar heb je die gezien voor een paar euro? Lager dan 15 euro zie ik ze niet.
(sorry voor de late reactie)

gewoon op computerbeurzen enzo. straks weer HCC, kan je je lol op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Nieuwe sim kaart orange pakt hij ook niet, pakketje teruggestuurd naar australie...en krijg een nieuwe pakketje via de post. Ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb nogal redelijk 'lomp' werk en wil dus een robuuste telefoon gebruiken tijdens mijn werk en een normale leuke telefoon voor mijn prive leven. Maar wel allebei met dezelfde simkaart natuurlijk. Zou dit dan een uitkomst bieden of kan ik zoiets gewoon bij de dealer regelen???

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kan je gewoon bij de dealer regelen. Hier gaat het dan om een duo-kaart. Als de ene aan is moet de ander uit zijn en andersom natuurlijk.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
De oplossing uiteindelijk toch gevonden....

http://mobile.brando.com.hk/PowerfulDualCard6.php

€ 23,50 incl verzendkosten etc naar nederland

Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5Ds.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5D2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5D3s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5D4s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5D9s.jpg

Ervaringen hier mee tot nu toe.

+ Makkelijke installatie... in 10 min is het klaar.
+ Zéér makkelijk switchen
+ Telefoon gaat niet uit bij het switchen
+ Je kunt zien welke sim kaart actief is

- Je kunt de simkaart namen niet veranderen ( SIM1 en SIM2 )
- Geen extra uitknip formaat voor andere sim kaarten, maar 2
- Bij switchen pin code ingeven, zou eigenlijk automatisch moeten zijn.
- Sim kaarten kapot geknipt, dus geen garantie daar meer op
- Niet bereikbaar op 2 nummers tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51
wtf dit is toch iets anders dan dat ding in het begin van dit topic!
die kopieert de gegevens van 2 sims naar 1 sim..

wat jij hier voorstelt is het chipje van je simkaart UITKNIPPEN!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36
frankvanhoesel schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:34:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

toon volledige bericht
Er staat op de website het volgende:

One mobile phone use for two numbers simultaneously

Is dit nu wel zo, of valt dat ook al weer tegen, en bedoelen ze dat je gewoon automatisch moet gaan switchen om de zoveel minuten en dan zeg maar semi-simultaneously met 2 nummers bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ja je hebt gelijk, het is een andere oplossing dan het begin van het topic. Misschien veranderen naar Meerdere sim kaarten in 1gsm ( dual/triple sim ).

En nee je bent niet tegelijk bereikbaar, dat is ook logisch, je zou dan 2 antenne's en zend units hebben. Je kunt hem automatisch laten switchen, maar wie dat gebruikt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144314

Hoy,
Is het nu gelukt. Mijn bedoeling zou zijn om 2 dezelfde simkaarten te maken. Ik heb ook een werk gsm en een zondaagse :)
Ze beiden gebruiken gaat niet, weet ik van de duo kaarten.
Kan ik met dat toestel 2 dezelfde kaarten maken?
Verkoop je het niet??
mvg Benny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144852

Ik heb ook wel interesse om zo'n toestel uit te proberen.
Mijn auto heeft een ingebouwde mobiele telefoon waar enkel nog een simkaart in moet, en m'n operator (base, belgie) verplicht je om een abonnement te nemen en rekent ook nog een 6,05 euro per maand aan voor een dual sim.
En dat terwijl je ook dan nog altijd je gsm moet uitschakelen voor je de wagengsm gebruikt.

Dus wil ik ook graag proberen een kopie te maken van mn sim, maar ik heb begrepen dat enkel COMP128v1 te copieren valt, niet COMP128v2 en zonder sim reader valt niet uit te vissen wat je hebt... Dan ga ik de gok liever niet wagen om dat toestel te kopen. Mijn simkaart dateert van feb 2004.
Maar heeft iemand er toevallig een gekocht, die hij/zij wil uitlenen/verhuren om te proberen mijn sim te kopieren ? Ik bereid je ervoor te vergoeden.

Zeratul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Hoe kan je nou op twee sims/nummers tegelijk bereikbaar zijn. Je mobiel kan er toch maar 1 tegelijk aanspreken/aansturen. Daarom is er ook dat switchen tussen beiden :?

Ze zouden dan telefoons moeten maken waar twee simkarten in gaan, dan kan je het zo hebben dat beide tegelijk actief zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

de samsung e700 heeft een functie waarbij er een compatibiliteit van de provider in de sim moet zitten. dit had ik eerder ook al getypt. ik denk niet dat die phone die functie er voor niks in heeft zitten. deze houdt in dat je telefoon op 2 nummers tegelijk bereikbaar bent en dat je op je scherm ziet op welk nummer je wordt gebeld (sim1, sim2 of sim3). als je gaat bellen kon je ook kiezen volgens mij, maar daar heb ik nu geen zin in om te onderzoeken. wanneer zouden providers dat in hun kaartje gaan integreren?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die optie waar jij het over hebt is gewoon zoiets als ISDN, meerdere nummers op een simkaart. Dat gaan providers waarschijnlijk nooit introduceren, omdat de kosten ervoor te hoog zijn. Overigens ondersteunen ze het eigenlijk wel al, kijk bijvoorbeeld naar KPN waar je 3 nummers op je SIM gekoppeld kunt hebben (GSM-Voice, GSM-Data en FAX). Helaas kun je enkel op 1 gebeld worden. Waar het de meeste mensen om zal gaan is het met verschillende providers tegelijk kunnen bellen (ivm laagste kosten), wat providers natuurlijk *nooit* zullen ondersteunen, want dan halen ze zichzelf de kaas van het brood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram

toon volledige bericht
Waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je nou aan die extra menu'tjes in je gsm komt. Met welke merken telefoons / os werkt dit systeem? Kan je dit bv. ook in een SmartPhone (Motorola MPx200) gebruiken en krijg je dan ook die extra menu's te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Sabbi

je denkt aan mij.

is dit niet iets wat stiekem al in je telefoon gebakken zit? Bij mijn k700 is er niks te vinden als je zoor het menu bladert, maar in de handleiding staan bij de 'wat doet welk icoontje'uitleg wel iconen die aangeven of resp lijn 1 danwel lijn 2 in gebruik is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

lijkt me handig als je bijv naast je normale abbo ook zo'n goedekope abbo bij telfort neem van 2,50 per maand ofzo. dan bel je daarmee je 500 min naar vaste tel en je andere telefoon bel je standaard maar mobiel, kan dus geld schelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 22:30

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

toon volledige bericht
Ok, na het lezen van het topic op telecomvergelijker is alles me een beetje duidelijk. Het clonen van simkaarten naar een lege simkaart is dus heel riskant, het werkt lang niet altijd (of het nou V1 of V2 is). Vergeten dus! ;)

De oplossing die je hier echter aandraagt ben ik nog nergens tegengekomen! Je knipt de chipjes uit je simkaart en plaatst die in de bestelde simkaart; erg bijzonder en slim! Maar hoe werkt dat met de software, is dat niet telefoon-afhankelijk? Een ander 'dual-sim' product in het assortiment van Mobile.Brando.com lijkt me beter compatibel. Uitzetten en weer aanzetten binnen 3sec geeft je een andere operator.

Helemaal veilig, zonder knippen, lijkt me deze DualSimCard.

Maar jij hebt het besteld Frank? Hoe verliep de bestelling, uitknippen (bij fout: nieuwe SIM halen? Blocken ze de oude dan ook meteen?) en hoe werkt 't nu? Op welke telefoon gebruik je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Aram schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:54:
[...]

Waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je nou aan die extra menu'tjes in je gsm komt. Met welke merken telefoons / os werkt dit systeem? Kan je dit bv. ook in een SmartPhone (Motorola MPx200) gebruiken en krijg je dan ook die extra menu's te zien?
Ik doe nog een laatste poging om iets meer informatie te krijgen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Anoniem: 61204 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:41:
lijkt me handig als je bijv naast je normale abbo ook zo'n goedekope abbo bij telfort neem van 2,50 per maand ofzo. dan bel je daarmee je 500 min naar vaste tel en je andere telefoon bel je standaard maar mobiel, kan dus geld schelen. 8)
Het is natuurlijk wel super om met meerdere simkaarten via 1 simkaart in je telefoon te kunnen bellen (weliswaar via even omschakelen in het menu of gsm aan en uit te zetten) echter hoe zit het dan als je 2 abonnementen hebt van bijv. Telfort 200 en Telfort 500 belminuten waarbij je in de telefoon de teller per ingangsdatum van de belbundel (per abonnement) op nul moet stellen.
Als je omschakeld naar de andere simkaart gaat de teller waarschijnlijk gewoon verder met tellen en ben je het overzicht van het aantal belminuten per simkaart kwijt. Kan iemand hier meer over vertellen ?

[ Voor 7% gewijzigd door jsr op 20-07-2005 11:45 ]

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 23:00
Aram schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:54:
[...]

Zover ik weet zit dual sim ondersteuning standaard in windows mobile.
Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V5D0s.jpg

Er is ondertussen ook al 8th generation Dual Card ding waarmee je de sims in je menu ook kan renamen:

Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V8D9s.jpg Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V8DAs.jpg Afbeeldingslocatie: http://mobile.brando.com.hk/image/TwinCard_V8DBs.jpg

Features:
# Intergate two SIM cards, in order to save the roam and long-distance calls charge.
# Swith on-line by "AUT" menu (Pic 8). Select the number for free (Pic 9).
# Select a number you need on-line, no need to install of the other one.
# Switch or on-off mobile phone, all the primary message regisrations are kept the same.
# Build up your personal menu. (Individual functions menu)
# Cut down the trobules to switch. It's more safer and convenient.
# It can edit 1 - 11 digits of mobile phone number.
# The mobile phone screen will show the on-line number.
# No need to switch off, but the two numbers can be active at any time.
# 2 in 1 design: can edit and show the on-line phone number + set the auto switch time.

Heeft iemand deze al geprobeerd? En heeft er iemand al bij dit bedrijf besteld en daadwerkelijk ook wat ontvangen. Of weet iemand toevalig een winkel in nederland waar deze 8th gen te koop zijn?

En wat doe je als je je kaartje kapot knipt? Weet iemand wat het bijvoorbeeld bij vodafone kost als je je kaartje 'vermist' opgeeft? Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit 25€ was, maar ik kan dit nergens meer vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door DiLDoG op 10-08-2005 19:40 ]

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DiLDoG schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:26:

Heeft iemand deze al geprobeerd? En heeft er iemand al bij dit bedrijf besteld en daadwerkelijk ook wat ontvangen. Of weet iemand toevalig een winkel in nederland waar deze 8th gen te koop zijn?
Ik heb bij dit bedrijf al meerdere malen besteld (screen protectors, welke trouwens erg goed zijn, maar dat ter zijde). Levering erg snel. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als je deze 8th gen sim card bestelt.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:26

Garyu

WW

En wat is precies de moeite om ff een cheap-ass tweede telefoon te regelen (tweedehands voor <20 euro) en daar je tweede SIM-kaart in te stoppen? Ben je altijd op allebei bereikbaar, hoef je niet moeilijk te doen, en het enige probleem dat je hebt is dat de ene misschien begint te rinkelen als je met de andere aan het bellen bent: erg dom gezicht ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 23:00
Garyu schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:24:
En wat is precies de moeite om ff een cheap-ass tweede telefoon te regelen (tweedehands voor <20 euro) en daar je tweede SIM-kaart in te stoppen? Ben je altijd op allebei bereikbaar, hoef je niet moeilijk te doen, en het enige probleem dat je hebt is dat de ene misschien begint te rinkelen als je met de andere aan het bellen bent: erg dom gezicht ;).
Geen zin om hele dag met 2 telefoons rond te lopen / op te laten?

Ik ga eind november ergens naar het buiteland voor een half jaar dus dan komt die dual sim wel van pas. Het lijkt me beter om tot dan ergens te wachten, misschien dat er dan alweer een nieuwe versie uit is. Maarja ik kan waarschijnlijk met men gadetfetishe waarschijnlijk toch niet wachten dus ik denk dat ik er binnenkort maar zon 8th gen bestel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

laat je ons dan weten hoe die bevalt, kunnen wij ook weer vooruit met die info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Excuses voor de kick, maar zijn er al mensen die op dit moment een werkende oplossing in hun gsm hebben zitten en werkt dit een beetje goed?

Ik zie dat je met die 8th en 9th era troep volgens de site's daarvan ook tegelijk gebeld zou moeten kunnen worden, dit lijkt me stug. Iemand meer info?

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dan lijkt me dit toch een betere oplossing...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
DiLDoG schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:
Geen zin om hele dag met 2 telefoons rond te lopen / op te laten?
Komop zeg, wij zijn mannen! :P Wij zijn er in getraind om zoveel mogelijk zut in zulke klein mogelijke broekzakken te proppen!

• Sander
  • Niet online
Erasmo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:33:
Daar hebbik er nu ook 1tje van besteld, hoop dat het werkt zoals ze zeggen, dat tegelijk gebeld worden op 2 sims is alleen niet zo, wat er wel kan is dat je insteld van ik wil van 8.00 t/m 14.00 op SIM1 bellen en daarna op 2 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 16:23
Erasmo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:33:
past dit wel in een telefoon waar de adaptor ook de achterkant van de telefoon is (zoals de samsung e730)

dit is natuurlijk wel een ideale oplossing voor sommige.
ik woon net over de grens in belgie en steeds als ik in belgie werd gebeld sprong de gsm op mn voicemail als ik niet opnam of telefoon uit stond en betaalde ik 80cent per ontvangen voicemail.
nu heb ik mn voicemail uit moeten schakelen..
wat mij nu ideaal lijkt is een 2e prepaid simkaart te nemen uit belgie en daar tussen switchen als ik naar belgie ga.
wil wel graag iets bestellen wat zeker werkt want ik weet met die simdoktor dat t niet werkt want ik moet dat prepaid kaartje nog kopen en die is dan vast niet te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
densoN schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:54:
[...]

past dit wel in een telefoon waar de adaptor ook de achterkant van de telefoon is (zoals de samsung e730)

dit is natuurlijk wel een ideale oplossing voor sommige.
ik woon net over de grens in belgie en steeds als ik in belgie werd gebeld sprong de gsm op mn voicemail als ik niet opnam of telefoon uit stond en betaalde ik 80cent per ontvangen voicemail.
nu heb ik mn voicemail uit moeten schakelen..
wat mij nu ideaal lijkt is een 2e prepaid simkaart te nemen uit belgie en daar tussen switchen als ik naar belgie ga.
wil wel graag iets bestellen wat zeker werkt want ik weet met die simdoktor dat t niet werkt want ik moet dat prepaid kaartje nog kopen en die is dan vast niet te kraken.
Dat ding wat op IA.net staat is maar 8,19 incl verzenden (NL verzending dan), daar kun je je toch geen buil aan vallen? Wat daar ook staat is als je wil weten of het gaat passen achterin je foon is dat je ff je sim eruit moet halen en kijken of als je de sim tussen accu en je achterklepje (of naast de oorspronkelijke simhouder onder de accu) krijgt en dan nog dicht kan dat het dan past.

Verder is het handig als je GSM de STK standaard ondersteund, dan kun je van SIM switchen zonder je gsm uit te zetten. Meeste foons doen dat al, maar je kan het voor de zekerheid nog ff checken.

Ik heb em iig besteld, voor dat geld neem ik wel ff zo'n "risico".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 12:12

DMP.cc

They call me DM

ikbensander schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:39:
[...]

Dat ding wat op IA.net staat is maar 8,19 incl verzenden (NL verzending dan), daar kun je je toch geen buil aan vallen? Wat daar ook staat is als je wil weten of het gaat passen achterin je foon is dat je ff je sim eruit moet halen en kijken of als je de sim tussen accu en je achterklepje (of naast de oorspronkelijke simhouder onder de accu) krijgt en dan nog dicht kan dat het dan past.

Verder is het handig als je GSM de STK standaard ondersteund, dan kun je van SIM switchen zonder je gsm uit te zetten. Meeste foons doen dat al, maar je kan het voor de zekerheid nog ff checken.

Ik heb em iig besteld, voor dat geld neem ik wel ff zo'n "risico".
klein kickje...

iemand al verder ervaring met deze 2 in 1 oplossing en zou bv werken bij een qtek 9100 (software ondersteuning en het moet kunnen passen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231806

DMP.cc schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:50:
[...]

klein kickje...

iemand al verder ervaring met deze 2 in 1 oplossing en zou bv werken bij een qtek 9100 (software ondersteuning en het moet kunnen passen.)
nog een klein kickje dan,misschien heb je er nog wat aan :-P
heb zelf ook zo'n mda als die van jou i.c.m. een "Dual-Sim Type I" (moet je knippen) van hier: http://www.dual-sim.nl/product_info.php/products_id/129

heb er (nog) geen problemen mee gehad !

Excuses voor de kick }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231806

Anoniem: 231806 schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:05:
[...]

nog een klein kickje dan,misschien heb je er nog wat aan :-P
heb zelf ook zo'n mda als die van jou i.c.m. een "Dual-Sim Type I" (moet je knippen) van hier: http://www.dual-sim.nl/product_info.php/products_id/129

heb er (nog) geen problemen mee gehad !

Excuses voor de kick }:O
ze hebben nu overigens ook van die MagicSims!!

Afbeeldingslocatie: http://www.dual-sim.nl/images/200731719627831.jpg

ideetje voor een IA?
Pagina: 1