Ik heb bezig met een wizard die uiteindelijk een variabel samengesteld rapport moet laten zien. Nu heb ik een venster met daarop een frame, voor elke stap in de wizard een nieuw frame en deze wissel ik bij het klikken op volgende/vorige.
De wizard bestaat niet uit een oplopende reeks, een selectie kan er voor zorgen dat een ander frame getoond wordt. De frames geeft ik door aan een procedure ShowSheet als class reference:
De andere sheets zijn van TWizardSheet overgeërftd. Omdat er meerdere paden gevolgd kunnen worden wil het vorige sheet onthouden, niet de instantie maar de class reference.
Mijn vraag is of er een functie is waarbij ik van een object instantie een class reference kan krijgen. TComponent.ClassType werkt niet omdat niet een reference is. In de code kun je ook niet:
of iets in die richting. Kan iemand me helpen?
De wizard bestaat niet uit een oplopende reeks, een selectie kan er voor zorgen dat een ander frame getoond wordt. De frames geeft ik door aan een procedure ShowSheet als class reference:
Delphi:
1
2
3
4
| type TWizardSheetRef = class of TWizardSheet; TWizardSheet = class(TFrame) end; |
De andere sheets zijn van TWizardSheet overgeërftd. Omdat er meerdere paden gevolgd kunnen worden wil het vorige sheet onthouden, niet de instantie maar de class reference.
Mijn vraag is of er een functie is waarbij ik van een object instantie een class reference kan krijgen. TComponent.ClassType werkt niet omdat niet een reference is. In de code kun je ook niet:
Delphi:
1
2
3
4
5
| var tmpSheet: TWizardSheetRef; begin tmpSheetRef := class of sheetSelectCustomer.ClassType; end; |
of iets in die richting. Kan iemand me helpen?
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5