Toon posts:

Backuptape is niet meer herkenbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

I got a huge problem. Ik heb een compaq proliant server, helaas zonder raid configuratie. Hierdoor staat mijn systeem op een hdd. Vervelend genoeg heeft deze het onlangs begeven. Gelukkig draaide ik dagelijk een backup. Ik werkte met de standaard backuptool van Windows 2003 server die ik wegzette op een hp dds-3 data cartridge.

Nu toch maar een defenitievere oplossing gezocht en 6 schijven en een arraycontroller aangeschaft, draaiend op raid 5. Nu wilde ik de data van de tape weer terugzetten op mijn systeem, maar dat vertikte hij. Zodra ik de backuptool aansprak op een recovery, gaf hij aan dat er onherkenbare informatie op de tape staat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tapedrive toevallig op dezelfde controller zitten? Kan best ijn dat ie een aparte controller nodig heeft / alleen op de controller moet zitten. try that :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 20:33
Heb je die backup direct na de backup ook geverifieerd ?? (duurt 2x zo lang, maar wat heb je aan een backup als je niet 100% ZEKER weet dat de backup goed op de tape staat)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:45
je wilt toch niet zeggen dat je niet 2 x getest hebt, en 2 backups hebt gemaakt :?

anders vrees ik dat je een serieus probleem hebt, want ntbackup.exe hoort gewoon standaard de tape te herkennen!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 14:57

ReLight

echo("What Now ? !")

Er staat me iets heel vaags bij dat er een probleem was in w2k3 en de native backup oplossing.
Kijk en zoek eens bij mS knowledgebase ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je constant dezelfde tape gebruikte kan het zijn dat die tape al zo oud is (of zoveel gebruikt) dat de data niet meer consistent is. Je had toch een systeem om vb. wekelijks (of maandelijks) een tape in de kluis te steken en een nieuwe te gebruiken, en elke dag te veranderen van tape?

[ Voor 4% gewijzigd door Guru Evi op 30-09-2004 13:17 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
De tape staat direct aangesloten op de scsi aansluiting op het moederbord.

Ik ben een luie beheerder, ik dacht er idd te makkelijk over. Ik heb niet gechecked of alles erop stond. Ik heb em eigenlijk nog maar 3 weken draaien.

Ik heb al even gezocht, maar bestaat er niet iets zoals als wat irfanviewer voor grafische documenten is. Een tool waarmee je ieder soort backuptape mee kunt bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op ms dat de standaard backuptool van windows ook in staat moet zijn tapes van verschillende backupsoftware moet kunnen lezen. Dus ik vrees dat mijn tape naar de klote is. Erg jammer.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;173313

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 14:42

The End

!Beginning

Misschien moet je de backup tape proberen te catalogiseren. Dan zou alle data weer beschikbaar moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
The End schreef op 30 september 2004 @ 14:15:
Misschien moet je de backup tape proberen te catalogiseren. Dan zou alle data weer beschikbaar moeten zijn.
Daar komt idd de backuptool automatisch mee. Hij geeft echter wel een warning dat alle data op de tape wordt gewist.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 14:42

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 23:13:
[...]

Daar komt idd de backuptool automatisch mee. Hij geeft echter wel een warning dat alle data op de tape wordt gewist.
Het is de bedoeling dat je een on-disk catalog maakt. Deze catalog is een soort index van alle files en folders op de tape. Dit process zou geen data verwijderen van de tape; het is juist om een tape te importeren waar lokaal geen catalog file van is.
Waarschijnlijk is de data op de tape dus corrupt en wil de backup tool de tape initialiseren. Is er misschien een tooltje om dit te kunnen checken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OM

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1