Toon posts:

[XP] Na installatie sp2 netwerk erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
van de week sp2 overal geinstalleerd en nu is ons netwerk erg traag. bijv netwerkprinter kiezen duurt 20 sec voordat hij herkent wordt, en nog eens 30 sec als je naar de eigenschappen wil. (ps mijn pc heeft een gbit verbinding met server en switch)
rest van het netwerk 100mbit, 1 switch, 1 hub, windows 2000 server (geupdate), netwerk is één grote workgroup. (geen domains etc) =/- 20 pc's
iemand een oplossing voor dit probleem? (ja, natuurlijk google/got etc gebruikt, maar niks kunnen vinden over dit probleem

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

instellingen network card ?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Staat de firewall aan of uit ?

En heb je zelf al iets geprobeerd om het probleem op te lossen?

Tweakers Discord

Verwijderd

In het tcp systeembestand staat dat je maar max 10 aanvragen mag doen, dat betekent 10 vensters van internet explorer open hebben staan, als het goed is heeft iemand daar een gepatcht bestand van waar dat gecorrigeerd is. Dan moet dat iig weer goed gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:38:
In het tcp systeembestand staat dat je maar max 10 aanvragen mag doen, dat betekent 10 vensters van internet explorer open hebben staan, als het goed is heeft iemand daar een gepatcht bestand van waar dat gecorrigeerd is. Dan moet dat iig weer goed gaan.
niet waar. Het gaat om 10 half open connecties, en heeft helemaal niks te maken met het aantal IE vensters dat je open hebt staan. Als je die fix wilt installeren, moet je even zoeken op event id 4226 met google.
http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=201363&st=15

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Wij hebben hier in het netwerk ook een laptop en die is ook zeer traag met inloggen op het domein, het enige verschil met de rest is dat SP2 op die laptop draaid.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid

alles werkte tot sp2. firewalls staan uit. netwerkinstellingen niet gewijzigd. zal eens kijken naar die open connecties.

mijn logboek staat trouwens sinds sp2 helemaal vol met deze mededeling (om de
gebeurtenis id 3019
bron MRxSmb
De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:44 . Reden: logboek toevoeging ]

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met mijn laptop.

Eerst had ik Windows XP Pro SP1 SU1 en geen problemen, toen ik SP2 erop had gezet ging ook alles gewoon goed. Daarna heb ik Windows XP Pro SP2 via een preinstallation environment op mijn laptop gezet en toen begon dit probleem, alleen nog een stapje erger. Een file transfer via het netwerk werd altijd verbroken. Hierna nog een herinstallatie gedaan alleen dan Windows XP Pro en daarna los de SP2 geinstalleerd en toen kreeg ik wel die meldingen in het logboek alleen geen afgebroken file transfers.

Na een zoektoch op het grote wijze internet :) ....de oplossing!

Linkje naar de patch en informatie van Microsoft

Verwijderd

Deze topic maar eens nieuw leven inblazen....

We hebben hier op ons netwerk soortgelijke problemen. Netwerk verbindingen reageren vaak traag en de eventlog van de Windows XP sp2 systemen staan vol met events:

3019 - bron MRxSmb
De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen

alsook:
6004 - bron eventlog
Een besturingspakket van het IO-subsysteem is ongeldig. Raadpleeg het pakket voor meer gegevens.

Ik ben al flink aan het zoeken geweest en heb een aantal fixes toegepast op een testsysteem, tot nog toe zonder resultaat. De drivers van de netwerk kaart zijn geupdate, hotfix 884020 die het probleem zou moeten verhelpen (de 3019 melding) is geinstalleerd, autodisconnect disabled. Niets helpt, op het moment dat ik op mijn testsysteem dubbelklik op een gemapte drive, krijg ik bovenstaande events.

Iemand hier tegen aan gelopen en misschien nog een suggestie? De drive mappings zijn overigens gewoon standaard naar shares op onze fileserver(s).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En hebben jullie een domein? Misschien dns-instellingen al even gecheckt? Welke besturingssystemen worden er gebruikt op de servers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

We hebben een domein (mixed mode). Servers draaien Windows 2000 SP2, update naar SP4 staat gesplanned voor deze week. DNS zou het probleem kunnen zijn, daar zijn inderdaad wat problemen mee waar ik nog niet aan toe ben gekomen (zit hier pas tweeenhalve week).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SP2 zou best eens je probleem kunnen zijn. Heb je dit op testmachines met SP4 en de zelfde clients ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:50:
SP2 zou best eens je probleem kunnen zijn. Heb je dit op testmachines met SP4 en de zelfde clients ook?
Probleem is dat ik hier pas twee en halve week zit en nog niet echt tijd heb gehad een test omgeving op te zetten. Ik ga hoedanook de win2k servers die nog op sp2 draaien morgen en maandag updaten. Dinsdag maar weer eens kijken hoe het er dan voor staat.

Verwijderd

Alle systemen met SP2 zijn inmiddels geupdate met SP4 (op eentje na maar de systemen die als fileserver worden ingezet in ieder geval wel)) maar heeft niet voor een verbetering gezorgd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 09:45 ]

Pagina: 1