Toon posts:

XviD en MPG-4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar films verkregen, deze wil ik op mijn Kiss DP-1000 afspelen, maar bij sommige geeft hij aan dat hij niet ondersteunt wordt, kijk ik dan bij g-spot dan geeft hij bij de films die hij weigert af te spelen niet in MPG-4 gecodeerd zijn, de films die hij wel afspeelt hij hij wel MPG-4 aan.

Ik dacht dat XviD altijd MPG-4 was? Heb ik het nou mis of doen die rippers iets niet goed :P

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

xvid is gewoon een van de vele codecs, en blijkbaar ondersteunt je speler die niet. Omzetten naar een andere standaard is de oplossing...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist de clou, de KISS ondersteunt dat wel, maar dan wel alleen XviD die aan de MPG-4 ISO norm voldoen, schijnbaar doen ze dat niet standaard dus vandaar mijn vraag :)

Verwijderd

Xvid kan ook enhanced MPEG features gebruiken (en dan voldoen ze volgens die speler ineens niet meer aan de norm). Denk dan aan dingen als Qpel/GMC etc.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde is, dsat de MPG-4 files die alszodanig door gspot aangeduidt worden vaak gebruik maken van nvop en bvop, en dat degene die niets daar van hebben (GMC/QPEL/NVOP/BVOP) als zijnde niet MPG-4 worden aangeduidt....

Vaag :P