Toon posts:

[Error] Na formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn oude PC was weer een beetje sloom geworden, dus ik dacht laat ik hem maar weer eens formatteren. Dus ja ik heb dat gedaan, en start de computer opnieuw op, en toen stond er ineens: Ongeldige systeemdiskette Vervang de diskette, en druk op een toets. Maarja ik haal de opstart diskette voor Win98 eruit, en start nog een keer opnieuw op, dus toen zei hij het weer, terwijl er helemaal geen diskette of CD-rom meer in zit, dus ik kan hem nou niet meer normaal opstarten, ik heb nog geen windows o.i.d. geinstalleerd. Het gebeurde gelijk na het formatteren. Ik wil er trouwens Windows 98 SE opzetten.

Alvast bedankt,
Richard

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Dat gebeurt altijd als er geen OS opstaat (bij win9x dan). Maar als je gewoon een goede bootflop gebruikt werkt het gewoon hoor. En dan natuurlijk vrolijk win98 installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Ibbelz op 30-09-2004 11:43 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 19:01
staat de bootsequence goed in de bios? Dat hij eerst van een diskette probeert te booten en niet de hd

en werkt je bootdisk wel op een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
o, oke wat raar, want vorige week ofzo deed die diskette het nog, ik ben nu even een nieuwe aan het maken.. ik hoop dat het werkt. Naar welk station word de CD-rom speler meestal geplaatst na het formteren? Ik heb alleen een C: Station..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe opstartdiskette gemaakt, en hij pakt hem nog steeds niet. Hij leest de diskette ook niet eens. Hij geeft gelijk die melding. En wat moet ik dan in mijn BIOS gaan veranderen?

Verwijderd

Je zal allereerst in het bios moeten kijken of het mogelijk is om van cd-rom te booten. Als dat mogelijk is moet je deze optie aanzetten.
met de windows cd erin zou die dan moeten opstarten, en heb je geen bootflop nodig

Als er geen mogelijkheid is om via cd te booten, heb je een bootflop nodig. Hierbij moet je wel rekening houden dat er drivers voor de cdrom speler worden geladen.
zonder deze drivers kan je de cdrom speler namelijk niet benaderen, en krijg je dus het probleem dat ie "Ongeldige systeemdiskette Vervang de diskette" aangeeft.

bootflop win98se:
[url=bootflop]http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot98se.exe[/url]
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 11:42:
o, oke wat raar, want vorige week ofzo deed die diskette het nog, ik ben nu even een nieuwe aan het maken.. ik hoop dat het werkt. Naar welk station word de CD-rom speler meestal geplaatst na het formteren? Ik heb alleen een C: Station..
je cdrom krijgt niet standaard een driveletter toegewezen. Dit gebeurt pas nadat de cdrom driver is geladen van de bootflop

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met de Windows 98 SE installatie CD-Rom en de diskette, maar dat werkt ook niet. Maar wat moet ik met dat bestand doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff in de bios gekeken, en er staat het volgende:

Boot Sequence: C,A
Boot Up Floppy Seek: Disabled
Floppy Disk Access Control: R/W

Ik weet het niet, maar misschien staat hier iets verkeerd.. :?

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Je bootsequence staat niet goed.

Dit hoort in jou geval A,C te zijn of CD-rom,A,C of A,Cdrom,C

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dat veranderen?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:08

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

meestal met page up en down als je de betreffende optie hebt geselecteerd

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Waarschijnlijk door op de regel te gaan staan met "primary boot device" en dan op enter te drukken. Je kunt dan boot device C veranderen in A of cd rom. Dit kun je ook doen voor "secundary boot device" etc.. !

Let's get lost! I know the way

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, hij doet het nu wel als het goed is!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:16:
Oke bedankt, hij doet het nu wel als het goed is!
Mooi, succes verder

offtopic:
ik zal mijn rekeningnummer even opzoeken

Let's get lost! I know the way

Pagina: 1