[WinAmp] Can't open encoder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn WinAmp Pro. Ik heb speciaal de Pro versie genomen omdat ik op mijn werklaptop CD's wilde kunnen rippen. Allemaal leuk en aardig maar als ik nu een CD wil rippen naar MP3 krijg ik de melding:

Can't open encoder

Ik heb net de laatste versie (5.05) erop gezet maar dat mocht niet baten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zouden ze er hier niet meer van weten?

http://www.winamp.com/support/

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Waarom rip je niet met de kwaliteitsstandaard: Exact Audio Copy (EAC) + LAME? Beiden bovendien gratis zodat de keuze tegen andere software toch snel gemaakt zou moeten zijn. Een uitstekende configuratiehandleiding met korte inleiding waarom EAC superieur is aan andere software vind je hier.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik ben nogal lui aangelegd en vind het fijn als mijn bestanden mooi worden aangemaakt met de gegevens uit CDDB. Daarnaast hou ik ervan om alles binnen 1 app te houden. Voor zover ik weet gebruikt WinAMP ook LAME.

Update: Ik heb de encoder aan de praat (de VBR instellingen wat moeten aanpassen) maar nu is dat ding echt RETE traag. Op mijn Centrino 1.4 Ghz ript hij een CD (van CD-R) met een snelheid van 0,6! VBR settings:
Min: 128
Max: 320
VBR Q: 0
Quality: Very High

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Yeah, dat is gewoon heel langzaam met LAME. Ik ripte een cd met Lame, ook ongeveer die settings, duurde ongeveer een uur (Athlon XP2600, Muse - Showbizz)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Er is dus geen manier op LAME te versnellen.... Want ze hebben het wel over verschillende snelheden voor het rippen maar ik haal de 1,0 niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Welk OS staat er op je laptop?
Nu kan het zijn dat ik een stomme opmerking maak (iedereen roept moord en brand dat ze er tegenwoordig standaard inzitten), maar heb je wel eens wat (nieuwe) aspi drivers geprobeerd te installeren?
Hielp bij bij (winXP!!) wel bij audio catalyst!
Ook even controleren dat je cd speler op (ik meen) UDMA staat.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Pagina: 1