Mensen,
VisualBASIC heeft zich weer geinstalleerd op mijn pc en ik ben er weer mee aan de gang gegaan. Een oude project waarmee je 'images' kon uploaden naar 'gratis image hosters' ben ik wezen ombouwen voor mijn QuickUpload site, deze alleen te gebruiken is indien je de 'code' weet.
Met het programma kan je bestanden selecteren, zodat je een preview te zien krijgt, in een hidden picturebox (variabel) laad ik het gehele plaatje en met de volgende routine probeer ik de thumbnail versie ervan in een andere picturebox te zetten maar dit werkt niet naar behoren; sterker nog ik zie geen thumbnail.
natuurlijk heb ik deze functie niet zelf geschreven maar idd je hoeft het wiel niet steeds uit te vinden..
maar het werkt niet, ik roep de functie zo aan.
nu moet pic1 voorzien zijn van de gehele image en picThumb voorzien zijn van het thumbnailtje; maar helaas.
Heeft iemand mischien een idee wat er fout kan gaan en of hoe ik er achter kan komen waar de fout zit?
VisualBASIC heeft zich weer geinstalleerd op mijn pc en ik ben er weer mee aan de gang gegaan. Een oude project waarmee je 'images' kon uploaden naar 'gratis image hosters' ben ik wezen ombouwen voor mijn QuickUpload site, deze alleen te gebruiken is indien je de 'code' weet.
Met het programma kan je bestanden selecteren, zodat je een preview te zien krijgt, in een hidden picturebox (variabel) laad ik het gehele plaatje en met de volgende routine probeer ik de thumbnail versie ervan in een andere picturebox te zetten maar dit werkt niet naar behoren; sterker nog ik zie geen thumbnail.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| Private Sub thumbGenerateStatus()
'Created by Muzaffar
'In my program "picThumb" is the picturebox to display the thumnail while as 'pic1 is the hidden picturebox to load pictures
'On Error Resume Next
'Generate thumbnail images of larger images
Dim dw, sw, dh, sh, newsh, newsw
picThumb.Cls
sw = pic1.Width
sh = pic1.Height
dw = picThumb.Width
dh = picThumb.Height
If pic1.Height < picThumb.Height And pic1.Width < picThumb.Width Then
Dim centerX, centerY As Integer
'if Source picture is smaller than the destination thumnail then just paint and center it on thumnail
centerX = (picThumb.Width - pic1.Width) / 2
centerY = (picThumb.Height - pic1.Height) / 2
picThumb.PaintPicture pic1.Picture, centerX, centerY
newsw = pic1.Picture.Width
newsh = pic1.Picture.Height
Else 'If the source dimensions are bigger than the thumbnail then adjust the height and with proportionately
If sw > sh Then
newsw = dw
newsh = Round(sh * (dw / sw))
If newsh > dh Then
newsh = dh
newsw = (sw * (dh / sh))
End If
Else
newsh = dh
newsw = Round(sw * (dh / sh))
If newsw > dw Then
newsw = dw
newsh = (sh * (dw / sw))
End If
End If
Dim dx, dy
picThumb.Picture = LoadPicture()
picThumb.PaintPicture pic1.Picture, Round((dw - newsw) / 2), Round((dh - newsh) / 2), Round(newsw), Round(newsh)
End If
pic1.Picture = LoadPicture()
End Sub |
natuurlijk heb ik deze functie niet zelf geschreven maar idd je hoeft het wiel niet steeds uit te vinden..
maar het werkt niet, ik roep de functie zo aan.
code:
1
2
| pic1.Picture = LoadPicture("c:\test.jpg")
Call thumbGenerateStatus |
nu moet pic1 voorzien zijn van de gehele image en picThumb voorzien zijn van het thumbnailtje; maar helaas.
Heeft iemand mischien een idee wat er fout kan gaan en of hoe ik er achter kan komen waar de fout zit?