Toon posts:

[javascript] problemen met pastehtml

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een selectie met pasthtml te wijzigen, dat lukt wel, maar hoe kan ik het weer terug veranderen? heb een stukje code geschreven, maar het werkt niet goed. is er misschieneen manier om te checken of een stuk tekst bold is of niet? om deze terug te kunnen zetten?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
var checkbold = 0;
var checkitalic = 0;
var checkunderline = 0;

function change(tag) {

sel = document.selection.createRange().duplicate();

switch (action) {

case "bold":

if(checkbold==0){

sel.pasteHTML('<b>' +sel.text+ '</b>'); 

checkbold = 1;

}else{

sel.pasteHTML('</b>' +sel.text+ '<b>');

checkbold = 0;

}

break;

case "italic":

if(checkitalic==0){

sel.pasteHTML('<i>' +sel.text+ '</i>'); 

checkitalic = 1;

}else{

sel.pasteHTML('</i>' +sel.text+ '<i>');

checkitalic = 0;

}

break;

case "underline":

if(checkunderline==0){

sel.pasteHTML('<u>' +sel.text+ '</u>'); 

checkunderline = 1;

}else{

sel.pasteHTML('</u>' +sel.text+ '<u>');

checkunderline = 0;

}

break;

}

}

niemand weet hoe het moet????

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 14:37 ]

Verwijderd

Waarom gebruik je hier niet gewoon het execCommand voor? Die doet dat perfect en werkt ook in Mozilla. Heb even geen puf om een voorbeeld in elkaar te rammen. Zoek maar even in de search of op Google.

Verwijderd

Topicstarter
execCommand werkt niet met mozilla.....

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:03:
execCommand werkt niet met mozilla.....
toch wel ;)

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar hoe dan ook, weet iemand mijn code wel werkend te maken? ik ben er al zolang mee bezig geweest. Ben er nog steeds mee bezig.

Verwijderd

:Z
Hier word ik echt zo moe van! Als we nu toch aan het adventeren zijn: wil iemand mijn tabel-sleep-algoritme voor gecko even fixen?
Tuurlijk niet! Het schoppen in de execCommand richting moet echt voldoende zijn hoor! Legio voorbeelden op internet te vinden.

Jorgen met zijn brakke feesthoofd is iemand een verontschuldiging schuldig... Ik dacht dat je vroeg of iemand even een werkend stuk code wou posten omdat je er zelf geen zin meer in had...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 14:25 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

André

Analytics dude

[search=execcommand]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap die Jorgen echt niet. Ik probeer hier een vraag te stellen en dan heeft hij het over 'adverteren' . Jorgen, ik vind het niet erg dat je geen oplossing voor me hebt hoor. Ik weet zelf ook wel hoe exexCommand werkt, wat ik vraag is een alternatief ervoor. Jij moe? ik vind het wel knap van je _/-\o_ . Wat een onzin!

code:
1
2
3
4
5
function maakitalic() {
    EDITFIELD.focus();
    document.execCommand("italic");

}

Waarom geen execCommand? Nou niet iedereen heeft een super computer met de nieuwste versies van de software om mensen op internet af te zeiken, Jorgen.

Nog bedankt Andre, ondertussen heb ik mijn code werkend weten te maken. Kom ik ff op internet om het te posten, krijg ik allemaal bullshit van Jorgen over me heen! Die grapjas...

wk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 13:57 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Dan geef je toch gewoon al minimum eisen aan de app of website een van die browsers op? Lijkt me niet zo'n groot probleem. Even updaten is ook geen moeite en daar hebben ze bij andere sites ook alleen maar voordeel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 01-10-2004 14:08 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply,

wat heeft programmeren dan voor zin? Gewoon de mensen vertellen dat ze de nieuwste stuff in huis moeten halen? Kunnen we net zo goed stoppen met programmeren en alles kopen van Microsoft... Ik kan het niet laten om het te vragen, maar ben jij een verkoper van Microsoft producten? hahaha Maar toch bedankt, weer eens wat anders dan die bullshit van Jorgen die nu even niks van zich laat horen. Jij komt tenminste een advies, bedankt

wk

Verwijderd

Ik heb mijn vorige reply nog even aangepast ^^^.

Om dan toch nog zinnig uit de hoek te komen: ik snap niet helemaal wat je bedoelt als je zegt dat execCommand superdeluxe software vereist. Vanaf IE5.5 en Gecko 1.3b van Januari 26, 2003 en later werkt execCommand gewoon. Okey, je zal de Opera gebruiker teleur moeten stellen.
Ik vraag me alleen af in welke vorm je je script wil gebruiken: wysiwyg editor of iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen,

is goed, mijn Willem sensei zegt dat ik niet zo lichtgeraakt moet zijn.

later
Pagina: 1