Toon posts:

@home internet met router

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuw @home abonnement. Maar nu heb ik met router...en steeds kan ik als ik de computer uitzet en daarna weer aan het internet niet meer op....kan wel altijd gewoon verbinding met router maken...Dan moet ik de router resetten en hostnaam weer invoeren en dan doet het internet wel weer.....iemand een oplossing ?

Alvast bedankt...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als je nou eens vertelt wat voor router je hebt.. ;)

en save je config op die router, helpt wellicht ook ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19
Was je bang dat een topic niet genoeg was???

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/961133

Verwijderd

Topicstarter
heb een qtec 778wr....

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 13:59

FlashBang

Hoi.

ik had tot gisteren @home (nu zonnet) en ik ben blij dat ik er weg ben, ik had eerst een sweex router en die was echt klote ism met de @home motorola modem, het viel constant uit en ik moest telkens de modem resetten en de PC opnieuw opstarten.

na een tijd was de router echt dood en toen ben ik terug naar de winkel gegaan (a&c computers in Zwolle) en heb ik een Q-Tec router gekregen die perfect gewerkt heeft en die ik nooit hoefde te resetten.

ik concludeer hieruit dat @home het aan hun reet zal roesten of mensen met een router kunnen werken en ook dat je beter een iets duurdere router kunt kopen dan zo'n goedkoop ding als die Sweex.

Verwijderd

Topicstarter
ja en...maar ik heb een qtec router en ik heb dat p[robleem dus wel.....
heb niet eerder met een router gewerkt dus weet er weinig van.....nog hulp iemand...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom @GoT :Y)

Heb je het MAC-adres van je PC in je router gekloond? Kan zijn dat @home dat nodig heeft. Dan moet je even aangeven dat ie het MAC-adres van je PC overneemt (aangenomen dat je PC de enige PC is die aan die router hangt).

Verder kunnen we zo eigenlijk vrij weinig met je probleem. Wat heb je zelf al geprobeerd? Handleiding router al doorgenomen? Onze glazen bollen zijn permanent in de revisie, dus zonder info van jouw kant uit kunnen we je moeilijk helpen ;)

Ik geloof dat @home met DHCP werkt (weet ik niet zeker ja dus, zie: http://www.home.nl/producten/faq/?item=db290 ), dus wellicht kun je je router zo instellen (zie handleiding router).

Edit: nog even voor je gezocht op de site van @home (het is dat ik even weinig zin in werken had ;) ). Ga op de site ff op zoek naar het referentienummer van de vraag, dan zie je ook de links van hoe je andere routers in moet stellen...daarvan afgeleid moet je met de jouwe ook een heel eind komen denk ik zo :)
Vraag Referentienummer 613
Hoe stel ik een @Home verbinding in op een draadloze router?

Antwoord
U dient onderstaande 6 stappen te doorlopen om en werkende verbinding op te zetten

Sluit het kabelmodem met een normale UTP kabel aan op de WAN poort van de (draadloze) router.

Installeer de bijbehorende netwerkkaart in de pc of laptop.

Schakel het modem in.

Configureer de TCP/IP instellingen van uw computer. Dit is in meeste gevallen niet anders dan de configuratie voor een verbinding zonder draadloze router. U dient er voor te zorgen dat uw computer "dynamisch" ingesteld staat. Klik hier onder op uw besturingssysteem om uw instellingen te kunnen controleren.

Let op! Indien u gebruik maakt van een draadloze router dient u de computernaam (hostnaam) niet op de computer in te vullen maar in de configuratie van de router!
Windows 98
Windows 2000 instellen
Windows XP instellen
Apple Macintosh

Configureer de instellingen van de router. De configuratie van de router verschilt per fabrikant. Klik op een van onderstaande linkjes om informatie over hoe een dergelijke router te configureren te bekijken.

US Robotics
Siemens
D-link
Hawking
Let op: Het netwerk van @Home is dynamisch geconfigureerd. Afhankelijk van het merk of type router, kiest u voor de optie: 'dynamisch/dynamic', 'via DHCP' of 'Cable Modem'. Uw router ontvangt nu automatisch een ip-adres. Vervolgens vult u de computernaam in (zie ook punt 4).

Indien alles goed ingesteld staat kunt u internetten en e-mailen.
Voor specifieke vragen over het instellen van draadloze routers verwijzen wij u naar de handleiding of website van de fabrikant.

Let op @Home biedt GEEN ondersteuning op het gebruik van routers en/of draadloze routers!

[ Voor 93% gewijzigd door The Eagle op 30-09-2004 16:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lol...
Windows 98/me instellen
:+

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat krijg je dus als je copy / paste vanuit een lap text, en ze vergeten weer eens (zoals het hoort) spaties voor en na een / te zetten. :O Wat er dus had moeten staan was Windows98 / ME :Y)

Foutje van de kant van webmaster@home, niet van mijn kant... :7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Heb nu dus een zelfde probleem.

Router is Sweex wireless.
Na mijn aankoop in januari, heeft het mij 2 weken geduurd voordat ik de juiste instelling door had. Ik heb dit hier gepost: sweex wireless router + @ Home/

Tot gisteren was ik zwaar tevreden over de situatie. Ik heb een G4 mac (niet draadloos), een server (windows 2000) een Pc (xp) en een laptop (xp) draadloos draaien. Ik kan overal in mijn huis internet en op mijn server komen.

@home bedacht zich om maar een nieuwe modem op te sturen.
Na de modem te hebben geinstalleerd ligt mijn hele router eruit. Ik kan wel via 1 pc weer het internet op (samen getest met de uiterst vriendelijke helpdesk van @Home, die mij met een brede glimlach mededeelde "Wij ondersteunen geen helpsupport op routers meneer."

Nou mijn vermoeden. Ik heb dus een nieuw IP adres toegewezen gekregen.
Maar als ik dit invoer in mijn router instelling kom ik als nog niet op internet.
Mijn netwerk werkt gewoon. Probleem ligt volgens mij bij de juiste instelling van de het Gateway adres: 82.75.140.1 (ik twijfel of dit juist is)

Hiervoor had ik alles statisch ingesteld. Zowel de router als mijn PC's naar het netwerk toe. Iedere PC had zijn eigen IP adres. Werkte top. Geen uitval enz...

Nou lees ik dus overal dat @home alleen werkt met dynamisch DHCP/
Als ik de router instel op een dynamisch DHCP Krijg ik bij status te zien: Dynamic IP disconnect

Moet ik misschien iets doen met mijn MAC adress?

Ik kreeg in de CMD IPCONFIG/ALL wel een rare melding:
Lease verkregen: donderdag 7 oktober 2004 12:25:55
Lease verlopen: zaterdag 19 september 1936 9:11:46 ????

Misschien dat hier wat mee aan de hand is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 13:20 ]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op zich hoef je niets te doen met je MAC-adres. @Home kijkt alleen maar naar je CC-nummer. Dus als je dat goed hebt ingevoerd bij hostname en bij domain staat home.nl zou je met DHCP instellingen een juist IP en een correcte gateway moeten krijgen.

Hoe je het intern hebt geregeld maakt verder niet uit, zolang je maar de router als gateway hebt opgegeven en de juiste DNS-adressen ingesteld hebt staan.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Inmiddels draait alles weer. En nu beter dan ooit. Ik heb dus een nieuwe firmware update opgehaald bij Sweex. (Ik heb type: LB200010) http://213.239.187.14/firmware/LB200010_firmware_2.61.zip

Na installatie, moet je wel opnieuw alle beveiligingsinstellingen invoeren. Hels werk, maar goed, daar kom je wel uit.

Ik heb dus alles op een statisch IP adres ingevoerd.
Je IP adres is te achterhalen bij : Start - uitvoeren - CMD - ipcconfig/all
Ook staat hier je Gatewayadres en DNS-server. Deze gegevens moet je bij de Routeinstellingen invoeren.

Nogmaals bij mij werkt de automatische DHCP NIET, vandaar mijn statische instelling.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 10:06:
Inmiddels draait alles weer. En nu beter dan ooit. Ik heb dus een nieuwe firmware update opgehaald bij Sweex. (Ik heb type: LB200010) http://213.239.187.14/firmware/LB200010_firmware_2.61.zip

Na installatie, moet je wel opnieuw alle beveiligingsinstellingen invoeren. Hels werk, maar goed, daar kom je wel uit.

Ik heb dus alles op een statisch IP adres ingevoerd.
Je IP adres is te achterhalen bij : Start - uitvoeren - CMD - ipcconfig/all
Ook staat hier je Gatewayadres en DNS-server. Deze gegevens moet je bij de Routeinstellingen invoeren.

Nogmaals bij mij werkt de automatische DHCP NIET, vandaar mijn statische instelling.
je weet dat @home niet blij is als je je ip statisch insteld? Je ip adres is nl dynamisch; Mocht je nu een ander ip adres toegewezen krijgen krijgt iemand anders de jouwe. Vervolgens 'steel' jij dit ip adres terug --> andere @home abonnee kan niet online.
Abonnee gaat klagen; word ontdekt dat jij statisch staat; jij word afgesloten......

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1