Heb nu dus een zelfde probleem.
Router is Sweex wireless.
Na mijn aankoop in januari, heeft het mij 2 weken geduurd voordat ik de juiste instelling door had. Ik heb dit hier gepost:
sweex wireless router + @ Home/
Tot gisteren was ik zwaar tevreden over de situatie. Ik heb een G4 mac (niet draadloos), een server (windows 2000) een Pc (xp) en een laptop (xp) draadloos draaien. Ik kan overal in mijn huis internet en op mijn server komen.
@home bedacht zich om maar een nieuwe modem op te sturen.
Na de modem te hebben geinstalleerd ligt mijn hele router eruit. Ik kan wel via 1 pc weer het internet op (samen getest met de uiterst vriendelijke helpdesk van @Home, die mij met een brede glimlach mededeelde "Wij ondersteunen geen helpsupport op routers meneer."
Nou mijn vermoeden. Ik heb dus een nieuw IP adres toegewezen gekregen.
Maar als ik dit invoer in mijn router instelling kom ik als nog niet op internet.
Mijn netwerk werkt gewoon. Probleem ligt volgens mij bij de juiste instelling van de het Gateway adres: 82.75.140.1 (ik twijfel of dit juist is)
Hiervoor had ik alles statisch ingesteld. Zowel de router als mijn PC's naar het netwerk toe. Iedere PC had zijn eigen IP adres. Werkte top. Geen uitval enz...
Nou lees ik dus overal dat @home alleen werkt met dynamisch DHCP/
Als ik de router instel op een dynamisch DHCP Krijg ik bij status te zien: Dynamic IP disconnect
Moet ik misschien iets doen met mijn MAC adress?
Ik kreeg in de CMD IPCONFIG/ALL wel een rare melding:
Lease verkregen: donderdag 7 oktober 2004 12:25:55
Lease verlopen: zaterdag 19 september 1936 9:11:46 ????
Misschien dat hier wat mee aan de hand is.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 07-10-2004 13:20
]