Ik probeer om een XDMCP sessie op te zetten vanaf mijn werk met mijn suse 9.1 bak die thuis staat, maar het enige wat ik te zien krijg is een grijze achtergrond met een X cursor 
Toch heb ik het gevoel dat ik niet echt verwijderd ben van de oplossing maar ik kom maar niet verder.
Ik heb op mijn win2000 machine xwin32 draaien.
Als ik via putty een ssh connectie open en x11 tunnel naar mijn IP en vervolgens xclock opstart komt die ook tevoorschijn op mijn windows desktop.
Als ik /opt/kde3/bin/konqueror opstart krijg ik niets anders te zien dan de melding:
En gebeurd er verder niets.
Xclock wel, Konqueror niet…
Bijden starten wel op een andere linux bak op het intranet.
Ik wil uiteindelijk dus een XDMCP verbinding hebben zodat ik een complete desktop heb maar heb dus ook al problemen via SSH.
Kan iemand mij op weg helpen?
Toch heb ik het gevoel dat ik niet echt verwijderd ben van de oplossing maar ik kom maar niet verder.
Ik heb op mijn win2000 machine xwin32 draaien.
Als ik via putty een ssh connectie open en x11 tunnel naar mijn IP en vervolgens xclock opstart komt die ook tevoorschijn op mijn windows desktop.
Als ik /opt/kde3/bin/konqueror opstart krijg ik niets anders te zien dan de melding:
code:
1
2
| Xlib: extension "XInputExtension" missing on display "localhost:10.0". Failed to get list of devices |
En gebeurd er verder niets.
Xclock wel, Konqueror niet…
Bijden starten wel op een andere linux bak op het intranet.
Ik wil uiteindelijk dus een XDMCP verbinding hebben zodat ik een complete desktop heb maar heb dus ook al problemen via SSH.
Kan iemand mij op weg helpen?