[XDMCP] remote X connectie

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik probeer om een XDMCP sessie op te zetten vanaf mijn werk met mijn suse 9.1 bak die thuis staat, maar het enige wat ik te zien krijg is een grijze achtergrond met een X cursor :'(

Toch heb ik het gevoel dat ik niet echt verwijderd ben van de oplossing maar ik kom maar niet verder.

Ik heb op mijn win2000 machine xwin32 draaien.
Als ik via putty een ssh connectie open en x11 tunnel naar mijn IP en vervolgens xclock opstart komt die ook tevoorschijn op mijn windows desktop.

Als ik /opt/kde3/bin/konqueror opstart krijg ik niets anders te zien dan de melding:
code:
1
2
 Xlib:  extension "XInputExtension" missing on display "localhost:10.0".
Failed to get list of devices

En gebeurd er verder niets.

Xclock wel, Konqueror niet…
Bijden starten wel op een andere linux bak op het intranet.

Ik wil uiteindelijk dus een XDMCP verbinding hebben zodat ik een complete desktop heb maar heb dus ook al problemen via SSH.

Kan iemand mij op weg helpen? :X

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:29
XDMCP is niet te tunnelen door SSH, je zit nml met UDP verkeer. Wat je zou kunnen doen is een X11 SSH tunnel opzetten, controleren of je $DISPLAY geset is en vervolgens met "startkde" meteen de hele KDE desktop starten.

Mocht je toch met XDMCP aan de slag willen, dan raad ik je aan om iets in de richting van een VPN te denken. Op die manier kan je gewoon alles over een beveiligde verbinding zo naar je bak thuis krijgen zonder de nadelen van NAT en firewalls.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
StartKDE start idd kde op maar laad 7 verschillende raampjes (één voor de kicker, een ander voor de achtergrond en de rest is ontzichtbaar/niet te maximalizeren)

Maar dit is dus x11 getunneld via ssh mbv Putty..toch?

Ik zal zeker even kijken naar een vnc oplossing, ik stel je advies erg op prijs maar vraag me toch af waarom een xdmcp verbinding niet werkt.
Zou het aan de firewall kunnen liggen?

Immers lukt het zelfde trucje wel met een interne bak maar niet met mijn externe server...
Zit er per default een vnc server ingebakken in een suse distro?

Nogmaals bedankt voor je feedback

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik weet niet of suse vnc heeft. Ja kan het iig. van www.tightvnc.com downloaden. (Voor linux en windows). tightvnc gebruikt poort 5900.
Wat ik van de site begrijp gebruikt de linux server automatisch openssh als dat geinstalleerd is.

Voor grote problemen hebben we de computer