Toon posts:

[98] Windows Startbalk Springt steeds verkeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben stage aan het lopen op een basischool en ben nu tegen een probleeem aangelopen waar ik zelf niet helemaal uit kom. Ik zit dus met het volgende probleem:

Ik heb admin user + pass ik log in perfect en de startbalk is gewoon normaal.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dabackslash/start.bmp

maar er is dan een login zonder wachtwoord voor de kinderen maar wel op het netwerk inlog: 2003F 2003 is dan aankoop pc jaar en F is dan aantal van die pc's. Zo staan er dan 2003C 2003D 2003E en dus 2003F in één lokaal.

Maar als ik dus inlog op die kinder account met beperkte mogelijkheden zoals geen toegang tot C:\ en eigenschappen voor bureablad en dus ook voor het menu start. Maar als je dus inlog op dat account zie je:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dabackslash/start1.jpg

Het menu start staat helemaal tot aan het midden van de pagina.. want niet hoort want niet practies en wat niet overzichtelijk is. Maar dat is het probleem ik krijg het niet weg...

Ik kan dan wel in de eigenschappen komen van die startbalk maar dat werkt ook niet. Ik kan dan welop het uiteinde gaan staan van die startbalk en dan weer naar beneden trekken maar na een boot is alles weer het zelfde als screenshot 2. Ik snap er niets van maar ik wil dus weten hoe ik dit misschien kan oplossen, en of er een config bestandje in het systeem zit. Een klein tekst bestandje net als je msdos.sys ofzo kan bewerken. Want ik kom er niet uit als stage netwerkbeheerder

Verdere specs:

Alles 2.4 Ghz
128 Mb ram
Windows 98 SE + alle windows updates

Ja en ik weet dat er een keer WinXP op moet komen maar dat zie ik niet meer gebeuren in mijn stage dus moet nu een normale Win 98 SE oplossing zien te krijgen.

Alvast bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 30-09-2004 13:38 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
waarschijnlijk slaat windows de nieuwe taakbalkinstellingen niet op. Ik zou de kinderaccount tijdelijk volledige rechten geven, taakbalk terugzetten (en rebooten) en weer beperkte rechten toepassen.

Een alternatieve oplossing is tegen de kinderen zeggen dat ze iedere keer de taakbalk goed moeten zetten. :+

[ Voor 3% gewijzigd door stefan001 op 30-09-2004 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ja maar het is raar maar waar zo gedaan door die kinderen met die zeer beperkte instellingen.. en ja ik heb ook al geprobeert met die rechten maar geen succes...

nog steeds niet opgelost!! :(

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 15:21

roush

Trust no 1

Misschien wordt er gebruik gemaakt van een mandatory profile. Dan kan je wijzigen wat je wilt, maar bij opnieuw inloggen zijn alle wijzigingen weg.

Ik weet alleen niet of Windows 98 ook zoiets heeft, onder nt is dit zeker mogelijk

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:06

IEF

Why so serious?

sinds wanneer zitten kinderen op Alcoholic FXP board?
:p

kun je niet proberen de taskbar te locken ?
met volledige rechten in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha nee dit is dan toevallig mijn pc > server... en heb dan even snel alles te voorschijn gehaalt hoe het op die andere pc er ook uit ziet... en sja ook ik heb wel eens wat open staan :P

zal eens proberen met alle rechten geven..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 13:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Kan je proberen hier voortaan ook zelf op te letten? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed sorry

maar het is nog niet gelukt met die rechten ik moet toch echt een andere oplossing hebben

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werk je toevallig met mandatory profiles? :)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn dat? ik ken die term niet
Pagina: 1