Toon posts:

P5AD2 Deluxe: P4 wordt na crash/reboot Celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus P5ad2 (deluxe) met een pentium 4 3 gigahertz processor ,
teneerste loopt hij soms zomaar spontaan vast, en doet hij helemaal niets meer/lijkt op een warmte probleem ofzo maar me proccesor is zo rond de 48 graden dus dat kan het niet zijn.

nu het echte grote probleem, als ik zo'n vast loper gehad hebt en ik start op nieuw op dan ziet me pc me processor als een CELERON ?? nu kan ik alles doen maar hij blijft hem als een celeron zijn, bios reset etc etc heeft geen zin alleen als ik hardware matig me bios reset dmv jumpertjes kan het wel zo zijn dat hij hem weer goed ziet, heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik kan proberen om van die spontane vastlopers af te komen ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 09:34 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wat zit er voor cpu in welk model? Bios update wellicht ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
de bios heb ik geupdate naar 1002

processor : Intel PIV 530 Skt 775 Box, HT
geheugen : 2x Corsair 256MB DDR2 32MX64

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
Genoeg stroom? Alle stroomstekkers aangesloten?
Weet je 100% zeker dat het een P4 is? ('K Weet niet waar je de proc heb gekocht maar als een oneerlijke winkelier een celly voor de prijs van een pentium kan verkopen, laat ie dat natuurlijk niet :+)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34
is niet zo erg als er wat anders komt te staan dan het in werkelijkheid is, belangrijker is dat je moederbord het juiste voltage levert aan je processor. Vaak snapt een moederbord een bepaalde stepping van de cpu niet, en krijgt de cpu teveel voltage voor zijn kiezen. Heb ik ook gehad, was wel fijn met overklokken moet ik zeggen ;)

Maar wat inderdaad al eerder is gezegd: hoe kom je aan die processor? heb je de verpakking nog? Of heb je een kant-en-klare pc gekocht bij de klonenbouwer op de hoek die aderveert met P4-celeron ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:38

Tachyon

pop the glock

Check eens met CPU-Z wat voor CPU het is.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
jah het is echt een p4 heb het bij een groothandel vandaan, ik heb ook de verpakking nog en er staat gewoon intel p4 op ik heb zelf even me proccesor er uit gejekkert voor de zekerheid en daar staat ook p4 3.0 op dus moet wel kloppen :-)

bedankt voor de tip om cpu-z te draaien dit ben ik nu aan het doen

die geeft aan :

Intel Pentium 4 Prescott

Voltage : 1510 / 1534 v ik weet niet of dit een beetje oke is ?

core speed : 3010.7 mhz
multiplier x 15
fsb 200 mhz ????? moet dit niet veel meer zijn ?
bus speed 802.9 ..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
Nee, FSB klopt wel.
't is een Quad pumped FSB dus die 200 moet je met 4 verminigvuldigen.
Ga ook maar na, 15 x 200 is 3000 :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht dat de BIOS van het mobo na een crash alles in fail-safe defaults laadt? En dat de FSB van jouw CPU dus wordt teruggeschroefd naar 100MHz oid, waardoor de CPU als het ware als een Celeron fungeert :)

Niks om je druk over te maken, aangezien je zelf al aangeeft dat het boeltje na een harde BIOS reset prima werkt. Maar om eens de oorzaak van dat crashproblemen aan te pakken raad ik je aan om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen ;)

Overige Hardware > Processors, Mobo's & Geheugen trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 30-09-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat je gelijk hebt dat ie hem na een vast loper de fail-safe defaults laadt,
alleen snap ik niet wat er mis met me systeem kan zijn
goed mobo, goeie proccesor , maxtor 120 gb schijfje alleen een voeding kosten 40 euro dus ik weet niet of die wel super goed stroom geeft ? is er een programma of hoe kan ik me voeding goed testen ? of raden jullie zoizo aan een beter voeding te kopen ? ik heb nu een computer-land voeding 470 watt..

tnx
Pagina: 1